Dacă vrei să SLĂBEȘTI, trebuie să deosebești FOAMEA de POFTĂ

Între foame și poftă există o diferență fundamentală, pe care se bazează efortul de a slăbi și de a trăi sănătos. Mulți dintre noi mâncăm haotic, dezorganizat, fără să gândim.

Cu siguranță mulți ne regăsim în ipostaza celui care, aflat în fața unor mâncăruri apetisante, este atras să mănânce, fie că îi este foame sau nu.

Diferenta dintre foame si pofta

Diferența dintre foame și poftă

Pentru a ne corecta obiceiurile alimentare greșite, trebuie să începem de la a face deosebirea între senzația legitimă de foame și dorințele trecătoare de a mânca „ceva bun”.

• Foamea este o senzație normală care ne îndeamnă să mâncăm, o nevoie reală a organismului. Ea se transmite pe ruta creier-corp. Corpul îi spune creierului că stomacul este gol și că trebuie să mănânce. Stomacul îi spune apoi creierul că este plin.

În mod normal, această senzație de sațietate ar trebui să ne determine să ne oprim din mâncat și să nu ne mai gândim la mâncare timp de câteva ore.

• Apetitul este definit ca o dorință de a mânca, chiar dacă nu ne este foame. Pofta apare de regulă după ce ochii văd, nările miros, creierul se gândește la mâncare. Din acest motiv apetitul se mai numește „foamea creierului”.

Chiar și după ce suntem plini, apetitul ne poate face să mâncăm în continuare. În aceeași manieră, el ne poate face să ne oprim din mâncat chiar dacă ne este încă foame. Aceste tulburări de apetit apar de regulă din cauza stresului.

Citește și Apetitul crescut pentru DULCIURI – cauze, soluții naturale (9 alimente care reduc pofta de ZAHĂR

Cum putem ști dacă ne este foame sau poftă 

Apetitul este „foamea creierului”, iar foamea fiziologică reală este „foamea stomacului”. Iată câteva sfaturi care ne pot ajuta să facem deosebirea dintre ele:

• Căutați semnele fiziologice ale foamei. Dacă simțim că stomacul este gol și intestinele fac zgomote specifice (ghiorăială), înseamnă că vă este foame și este timpul să mâncați. Uneori, foamea nu produce simptome la nivelul stomacului, ci poate da amețeală, slăbiciune, dureri de cap sau oboseală.

• Stabiliți alimentele care satisfac foamea. Când ne este foame cu adevărat, orice aliment ne poate aduce sațietate. Dacă este vorba despre „foamea creierului”, dorim să mâncăm un aliment anume, avem „poftă de ceva”.

Beți puțină apă și așteptați. De multe ori, foamea este confundată cu setea. Dacă la 10 minute după ce beți apă vă este încă foame, înseamnă că trebuie să mâncați.

• Luați în considerare momentul în care apare senzația de foame. Dacă ea vine brusc, înseamnă că este o poftă și nu foame adevărată.

Astfel, data viitoare când simțiți un impuls puternic de a mânca, opriți-vă câteva secunde, trageți aer în piept, ascultați ce vă spune stomacul și creierul cu adevărat și acționați în consecință. 

Citește și CROMUL picolinat scade apetitul exagerat pentru DULCIURI și menține GREUTATEA corporală

Toți cei care doresc să elimine kilogramele în plus, să își mențină greutatea corporală optimă sau sănătatea generală, trebuie să acorde mai multă atenție acestui aspect:

  • să mănânce doar când le este foame (preferabil să aibă un program de mese) și să se înfrâneze de la poftele alimentare, sau să le dea curs doar între mese, la momentul de „gustare“. Gustările trebuie să fie cât mai sățioase și naturale (nuci, migdale, fructe proaspete, fără dulciuri din magazine și produse procesate.

Cumpără de aici:

Surse bibliografice:

  1. Fitness Reloaded, „Are You Really, Truly, Hungry? 7 Hunger Vs Appetite Questions Answered”: https://fitnessreloaded.com/hunger-vs-appetite
  2. Ben Lawrence, „Appetite v Hunger: Learn the difference and regain control of your mind and body (plus two practical tips to succeed)”, Every 1 Nutrition: https://www.every1nutrition.co.uk/content/articles/appetitevhunger

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.