Ceaiul de MORINGA ajută la slăbit

Articol scris de Ana-Maria Postolache

Ceaiul de moringa a început să fie un remediu tot cunoscut pentru pierderea în greutate. Are un gust pregnant de verdeață, asemănător ceaiului de urzică.

Deși nu există studii clinice pe oameni, cele efectuate pe animale au obținut rezultate bune. Un studiu pe șoareci, publicat în jurnalul Molecular Nutrition & Food Research, a arătat că extractul de moringa, bogat în isotiocianați a redus creșterea în greutate, rezistența la insulină și gluconeogeneza hepatică.

Ceai de moringa pentru slabit

Moringa scade greutatea corporală și grăsimile din sânge

Isotiocianații sunt compuși bioactivi rezultați în urma descompunerii glucozinolaților – antioxidanți regăsiți de asemenea în broccoli, conopidă și alte legume crucifere. Deși nu face parte din această familie, moringa conține acești compuși în frunzele sale în cantități însemnate.

Un studiu apărut în jurnalul Advances in Biology, pudra de moringa administrată oral a scăzut semnificativ greutatea corporală, trigliceridele, colesterolul total și colesterolul LDL la șobolanii obezi hrăniți cu o dietă bogată în grăsimi.

Animalele care au primit extractul de moringa au avut de asemenea niveluri mai mici ale biomarkerilor hepatici, ale glucozei sangvine și ale greutății organelor.

Pentru sporirea efectului de scădere în greutate, ceaiul de moringa se poate asocia cu ceaiul verde – care a demonstrat de asemenea efecte anti-obezitate. Alte asocieri inspirate pot fi făcute între ceaiul de moringa și turmeric sau mentă.

Alte beneficii

Pe lângă potențialul de a ajuta la slăbit, ceaiul de moringa ne poate aduce multe alte beneficii. Studiile în eprubetă și pe animale sugerează că acesta are efecte antibacteriene, antiinflamatoare, antidiabetice și anticancerigene.

Moringa conține flavonoide, terpeni, alcaloizi, steroli, tocoferoli, acid fenolic, acid linoleic, acid miristic, acid palmitic, acid palmiotelic și acid galic, vitaminele A și C, potasiu, calciu și toți aminoacizii esențiali pe care corpul nu-i poate produce.

Frunzele acestei plante sunt foarte hrănitoare. Conțin:

  • de 7 ori mai multă vitamina C decât portocalele
  • de 4 ori mai mult calciu decât laptele
  • de 2 ori mai multe proteine decât iaurtul
  • de 4 ori mai multă vitamina A decât morcovul
  • de 3 ori mai mult potasiu decât bananele

În medicina tradițională, speciile de moringa erau folosite pentru îmbunătățirea atenției și a sănătății pielii. Luptătorii indieni consumau frunzele acestei plante pentru creșterea energiei și ameliorarea durerilor. Alte utilizări tradiționale: vindecarea infecțiilor pielii, astm, anxietate, febră, diaree, dureri în gât.

Pentru o cană de ceai se folosește 1 linguriță de pudră de moringa și 1 cană de apă. Pudra se pune în cană și peste ea se toarnă apa fierbinte. Se amestecă până la dizolvare și se consumă după ce s-a răcorit.

Cumpără de aici suplimente pentru slăbit:

Surse bibliografice:

1. Nur Zahirah Abd Rani, Khairana Husain and Endang Kumolosasi, „Moringa Genus: A Review of Phytochemistry and Pharmacology”, articol publicat în jurnalul Frontiers in Pharmacology. 2018; 9:108, preluat de pe site-ul: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5820334/
2. Heal with Food, „Moringa Tea for Weight Loss – and More”: https://www.healwithfood.org/recipes/tasty-moringa-tea-for-weight-loss.php#ixzz5nDkmp1Ld

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.