Clicky

APA consumată cu 30 de minute înainte de masă ajută la scăderea în GREUTATE

Deși este un lucru cât se poate de firesc și simplu, consumul de apă ajută la scăderea în greutate. De altfel, apa este importantă pentru toate procesele care au loc în organism.

Un studiu recent, realizat de cercetătorii din Virginia, a arătat că în cadrul unei diete sărace în calorii, apa consumată înainte de masă poate ajuta la scăderea ponderală.

Cercetarea a fost realizată pe persoane adulte cu vârsta medie sau înaintată. Această precizare este importantă, deoarece un alt studiu a raportat că consumul de apă nu are același efect la persoanele tinere, cu vârsta între 19 și 21 de ani.

Explicația ar fi că există diferențe legate de vârstă în ceea ce privește capacitatea apei de a reduce aportul de energie.

___________________________

Studiul

Rezultatele bune au fost obținute pe persoane cu vârsta cuprinsă între 55 și 75 de ani. Participanții au fost împărțiți în 2 grupuri:

• grupul 1 – a consumat 500 ml de apă înainte de masă în cadrul unei diete sărace în calorii;
• grupul 2 – a avut doar o dietă săracă în calorii.

Studiul a durat 12 săptămâni, timp în care participanții au fost instruiți să își mențină nivelul de activitate fizică normală. Cercetătorii au măsurat regulat greutatea corporală și aportul de energie din alimente.

Rezultatele au arătat că ambele grupuri au slăbit la finalul studiului. Cu toate acestea, participanții din grup 1, care au consumat apă înainte de mese au avut o scădere mai mare a greutății corporale cu 44 de procente, comparativ cu grupul 2. Mai exact, grupul 1 a pierdut cu 2 kg în plus față de grupul 2.

Reducerea masei de grăsime totală a fost de asemenea mai mare la grupul care a consumat apă. La ambele grupuri au fost semnalate reduceri ale indicelui de masă corporală, a circumferinței taliei, a colesterolului și a altor parametri metabolici asociați.

___________________________

→ Explicații

Consumul de apă înainte de o masă sau în timpul mesei crește sațietatea și reduce senzația de foame. În consecință, scade și aportul de energieTotodată, dieta săracă în calorii previne acumularea de kilograme în plus.

Vârsta înaintată și încetinirea golirii stomacului ar putea contribui de asemenea la reducerea aportului de energie. Participanții nu au consumat nici o altă băutură decât apă, pentru a reduce și mai mult aportul de calorii.

Concluziile cercetătorii sunt că apa ajută la pierderea în greutate dacă este consumată cu 30 de minute înainte de masă, în cadrul unei diete hipocalorice. Aceste efecte au fost observate doar la persoanele obeze cu vârsta medie sau înaintate în vârstă.

Consumul frecvent de apă este totodată important pentru eliminarea toxinelor și hidratarea organismului.

____________________________

Surse:

1.Elizabeth A. Dennis, Ana Laura Dengo, Dana L. Comber, Kyle D. Flack, Jyoti Savla, Kevin P. Davy and Brenda M. Davy, Water Consumption Increases Weight Loss During a Hypocaloric Diet Intervention in Middle-aged and Older adults, Obesity (Silver Spring). 2010: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2859815/

2. Authority Weight, Water Before Meals Helps in Weight Loss – Study: https://www.authorityweight.com/scientific-research/water-before-meals-helps-in-weight-loss-study

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *