Când ne împărtășim cu Hristos primim o transfuzie cu sângele nemuririi. Împărtășania este leacul împotriva morții – PS Petru Pruteanu

Împărtășania este cel mai mare dar care se pogoară din cer pentru omenire. Euharistia este leac împotriva morții. Împotriva morții sufletești.

Preasfințitul Petru Pruteanu spune că păcatul este virusul care a adus moartea în lume. Iar astăzi, păcatul este cel care aduce moartea sufletească.

Impartasania este leac impotriva mortii

Impartasania este leac impotriva mortii: Orthodoxarkansans

Fără împărtășanie nu putem avea viață în noi, ne-a spus Mântuitorul. El este pâinea care s-a pogorât din cer pentru viața lui.

La această pâine se referă Hristos când rostește rugăciunea domnească. „Pâinea noastră cea spre ființă dă-ne-o nouă astăzi”.

Această pâine se dă spre ființă, adică spre ființare, spre viață. Cel care mănâncă Trupul și Sângele Lui va fi viu în veci.

Cumpără cartea

Pregatirea pentru spovedanie si pentru Sfanta Impartasanie

Pregatirea pentru spovedanie si pentru Sfanta Impartasanie

Dacă nu ne împărtășim, nu putem trăi, spune Preasfințitul Petru. De aceea îndrăznim să ne apropiem de Sfântul Potir, deși suntem nevrednici.

Împărtășania nu este o medalie sau o recompensă că te-ai purtat bine. Este în primul rând un medicament și toți avem nevoie de acest medicament”.

Euharistia trebuie văzută ca un dar al nemuririi. „Cumva, mă vaccinez împotriva morții. Asta este Împărtășania: un leac al nemuririi, leac împotriva morții”.

Când ne împărtășim, omorâm păcatul din noi. Păcatul „este virusul ce aduce și lucrează moartea în noi”.

Asemenea unui bolnav, care stă să moară, avem nevoie de o ridicare miraculoasă, mai presus de fire. Sângele Mântuitorului este cel care ne salvează. „Fac o transfuzie de sânge cu Sângele lui Hristos, care este dătător de viață”.

Cumpără cartea

Minunea Sfintei Impartasanii

Minunea Sfintei Impartasanii

Împărtășania mai are un rol, acela de a ne uni. Ne împărtășim cu Hristos, cu Sfânta Treime și totodată între noi.  Ceea ce ne face frați nu este atât gradul de rudenie sau apartenența la același stat, ci împărtășania.

Prin venele noastre ale tuturor curge Sângele lui Hristos. Asta ne face frați și surori și așa devenim noi Biserică. Doar asta consolidează Biserica, unitatea dintre noi”.

Sfântul Vasile cel Mare spune în Liturghia sa: „Iar pe noi, care ne împărtășim din aceeași pâine și din același potir, să ne unești unul cu altul prin părtășia Aceluiași Sfânt Duh”. Trupul Domnului se distribuie în toate mădularele și ne leagă în chip tainic.

„Cum sângele și nervii alimentează toate mădularele noastre, tot așa și viața lui Hristos se pompează prin inimă, iar inima Bisericii este Liturghia. Capul Bisericii este Hristos”.

Mirele Hristos este atât de darnic și bogat în milă încât se pune în genunchi în fața Miresei și îi cere mâna. Ba chiar își pune viața pentru ea, răstignindu-se și dându-și trupul și sângele spre mâncare. Mireasa este Biserica, adică credincioșii.

„Tot ce I-a dat Tatăl ceresc, le împarte cu noi. Și pe Sine Însuși se dă. Singura condiție este să fim fideli, să nu înșelăm Mirele, toată încrederea și dragostea Lui”.

Chiar dacă Mirele este splendid și impecabil, Mireasa poate să nu răspundă afirmativ. Ea poate refuza invitația la nunta Fiului de Împărat.

În primele veacuri creștine, Liturghia avea un singur scop: împărtășirea credincioșilor. Biserica înseamnă, în greacă, o adunare care răspunde unei chemări. Această chemare este însăși invitația Domnului la cina cea mântuitoare, anume Cina cea de Taină.

Astăzi, majoritatea celor care participă la Liturghie nu se împărtășesc. Atunci când preotul spune „Cei chemați ieșiți”, referindu-se la cei nebotezați, odată cu ei ar trebui să părăsească biserica și cei care din diferite motive nu se împărtășesc.

Liturghia trebuie să fie cea mai dorită așteptare a fiecărui credincios”. Însă pentru a participa așa cum se cuvine la ea, trebuie să îi înțelegem sensul real, anume împărtășirea noastră cu Trupul și Sângele Domnului.

Pomelnicul, anafora, cântările și toate celelalte lucruri secundare care țin de Liturghie nu trebuie să ne preocupe mai mult decât Euharistia.

Degeaba venim la Liturghie dacă ratăm esențialul, anume Cina Domnului la care toți suntem invitați.

Citește și – Bolnavi vindecați prin Sfânta Împărtășanie – minuni petrecute cu Sfântul Ioan de Kronstadt

Sursă articol: O Chilie Athonită, Sfânta Liturghie – PS Petru Pruteanu de Caffa, Pr. Teologos: https://www.youtube.com/watch?v=Ak32IllAA5Y&t=1070s

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.