Care sunt cauzele reale ale pandemiei – Părintele Teologos

Din ce cauză a apărut pandemia? De ce au venit aceste necazuri peste noi?

Care este scopul bolii? Cum trebuie să înțelegem moartea celor apropiați?

Cauzele reale ale pandemiei - Parintele Teologos

Cauzele reale ale pandemiei – Parintele Teologos: O Chilie Athonită

Iată întrebări pe care ni le punem, dar poate prea puțini dintre noi.

Suntem interesați mai mult de găsirea unui vinovat decât de a înțelege problema în esență.

Întotdeauna sunt vinovați alții și nu noi.

Întotdeauna căutăm cauza în afara noastră și deloc în noi înșine.

Părintele Teologos din Muntele Athos a încercat să ofere răspunsuri duhovnicești la această problemă.

O analiză profundă a pandemiei trebuie să ia în considerare cauzele spirituale.

Nimic nu se întâmplă fără știința și voința sau îngăduința lui Dumnezeu.

Este așadar esențial să ne raportăm la Dumnezeu vizavi de cauzele necazurilor actuale.

Sunt Trei Persoane Care conduc lumea, și anume Sfânta Treime.

Se vehiculează deja câteva teze ale apariției virusului. Unii spun că a apărut spontan, alții cred că a fost creat în laborator.

Dacă vom merge pe ideea că a fost fabricat, întreaga noastră căutare și energie se vor canaliza pe găsirea vinovatului și pedepsirea lui.

Atunci când căutăm vinovați apare și dorința de răzbunare. Apar numeroase sentimente și reacții negative: de ură, răutate, mânie, ranchiună, furie.

Dacă luăm în calcul cauzele spirituale, vom vedea că fiecare își are partea lui de vină.

Iar reacția va fi una constructivă, de îndreptare a propriului sine și a stării generale.

Trebuie să căutăm cauzele în Dumnezeu, spune Părintele Teologos. Dar nu ca și cum El ar fi vinovat de ceea ce se întâmplă.

Dumnezeu nu a provocat și nu vrea să provoace suferință celor pe care i-a creat din dragoste.

Dumnezeu nu ne pedepsește prin această boală, ci o îngăduie. Iar cauza este păcatul, care s-a generalizat în lume.

„De vreme ce este vorba despre o boală trupească, înseamnă că și cauzele ei sunt cauze trupești”.

Părintele se referă aici la plăcerile trupești, care au devenit extrem de răspândite.

Păcatele trupești cele după fire, dar mai ales cele împotriva firii sunt păcate strigătoare la cer.

Acestea au fost cauzele căderii unor popoare și distrugerii unor orașe întregi.

„Lipsa rușinii este pulverizarea civilizației”.

Suntem o civilizație obsedată de trup, spune Părintele Teologos. Căutăm în continuu să ne satisfacem plăcerile trupești.

Această cale pe care a luat-o omenirea nu duce la bine.

Plăcerea adusă de păcat generează întotdeauna durere, deoarece așa funcționează legea duhovnicească.

Vedem o analogie și între apropierea trupurilor spre păcat și depărtarea trupurilor pe care o impus-o pandemia.

Dumnezeu îngăduie să se întâmple astfel de necazuri și boli deoarece nu poate suferi să vadă trupul omenesc pângărit.

Trupul este templu al Duhului Sfânt, spune Mântuitorul.

„Dacă noi atentăm la trup prin plăceri, ne distrugem trupul prin păcate sexuale, prin îmbuibare, prin droguri. Atunci Dumnezeu, ca un Tată iubitor, îngăduie aceste ispite în trup. Adică îngăduie o durere analoagă pe baza plăcerii incurgitate de om”.

O populație care nu se spovedește, nu se căiește pentru fărădelegi și păcătuiește în continuu, adună o datorie duhovnicească enormă la Dumnezeu.

„Prezența pandemiei ca și durere în trup nu este așadar deloc surprinzătoare”.

Curvia este un păcat care se face în trup, de aceea este o profanare a templului Duhului Sfânt.

Este un sacrilegiu imens, spune Părintele Teologos.

„În clipa în care păcatul trece drept virtute, omenirea nu se mai poate pocăi. Omenirea nu poate să devină mai bună și deci Dumnezeu nu mai are rost să aștepte. Nu mai are rost să dea timp oamenilor, pentru că timpul ne este dat spre pocăință, spre a deveni mai buni”.

Când Domnul a distrus cetățile în care se practica păcatul împotriva firii ca ceva firesc, a făcut-o pentru a opri căderea lor.

„La fel și astăzi, Dumnezeu a pus piciorul pe frână. În loc să folosim timpul pentru a deveni mai buni, folosim timpul pentru a deveni mai răi”.

Citește șiTrăim vremuri de mare încercare, dar mântuitoare

Iubirea exagerată față de propria persoană și grija irațională față de trup contribuie și ele la depărtarea noastră de Dumnezeu.

Nevoile elementale ale trupului au fost schimbate cu plăceri dăunătoare.

Omul nu mai trăiește astăzi doar cu cele necesare, cu scopul de a supraviețui. Tot ce face este spre plăcere.

Orice am face pentru trup, nu ne vom putea simți împliniți. Orice am cheltui pentru el, nu vom fi fericiți. Singurul lucru care ne împlinește este dragostea de aproapele și de Dumnezeu.

Soluția este să ne pocăim. Să ne schimbăm modul de a trăi, de a gândi, de a vorbi, de a ne comporta.

Avem poruncile, care nu sunt decât sfaturi părintești care să ne apere de rău, de iad.

Să nu cumva să ne luptăm cu Dumnezeu, Cel Care este izvorul vieții și al existenței noastre, împotrivindu-ne poruncilor și voii Lui.

Dacă nu ne schimbăm, nu se va rezolva nimic.

„Dacă o să plece pandemia, altceva o să vină. Și tot dureri o să avem. Numai în Duh o să aflăm bucurie, întru Domnul nostru Iisus Hristos”.

Citește șiCare sunt cauzele și soluțiile pandemiei – răspunsuri din Muntele Athos

Sursă articol: Care sunt cauzele pandemiei și ce putem face? Părintele Teologos, O Chilie Athonită: https://www.youtube.com/watch?v=24olZYptHXQ&ab_channel=OChilieAthonit%C4%83-BucuriidinSf%C3%A2ntulMunte

Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. mariana scurtu

    adevarat ce spune acest parinte.Suntem pacatosii cu totii,suntem iubitori de placeri si ispititi.Trebuie sa mai postim sa ne spovedim sa fim mai buni mai iertatori so mai iubitori fata de aproapele nostru si sa nerugam mai mult sa facem fapte bune sa ne caim de pacatel noastre pt a ne mantui si ne vindeca de boli trupesti dar mai ales de cele sufletesti.Dumnezeu sa ne ajute sa ne vindecam si sa ne ferim de a mai face pacate grele .Doamne ajuta si ne miluieste,amin,amin,amin.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.