Clicky

Top Alimente Bogate în Zinc

Deși se vorbește astăzi tot mai mult despre un deficit îngrijorător de calciu și magneziu, lipsa de zinc este la fel de importantă pentru sănătate.

Top Alimente Bogate în Zinc

Top Alimente Bogate în Zinc

Zincul este un mineral esențial pentru sistemul imunitar, construirea de proteine, crearea de ADN și comunicarea dintre celule. Lipsa de zinc poate duce la scăderea apetitului, diaree, căderea părului, slăbirea imunității, lezarea pielii, boli de ochi sau impotență.

Alimente care conțin zinc

În loc de suplimente, este bine să încercăm să luăm acest mineral din surse naturale, adică din alimente. Trebuie menționat că alimentele de origine animală sunt mult mai bune decât plantele și legumele în acest sens. Doza zilnică recomandată de zinc este de 15 mg.

1. Fructele de mare

Stridiile sunt prima sursă naturală de zinc recomandată de medicii nutriționiști. O singură stridie conține aproximativ 8-9 mg de zinc, aproape jumătate din doza zilnică recomandată de specialiști. Creveții și scoicile sunt de asemenea bogate în zinc.

2. Carnea roșie

Carnea roșie și carnea de pasăre reprezintă cele mai populare surse de zinc din dietele noastre, din cauză că obișnuim să consumăm astfel de produse foarte des. După carnea de vită, carnea de miel este a doua cea mai bogată în zinc.

3.Nucile și semințele

Cele mai multe nuci și semințe conțin cantități importante de zinc. De pildă, semințele de susan și semințele de dovleac sunt pe primele locuri, urmate de alune, migdale și fistic.

4. Alte surse

• Ciupercile
• Spanacul
• Ovăzul
• Quinoa
• Lintea
• Nucile pecan, migdalele
• Tărâțele de grâu
• Tofu
• Mazărea
• Iaurtul
• Frunzele de sfeclă
• Pătrunjelul
• Algele marine
• Roșiile
• Broccoli
• Ghimbirul

Lipsa de Zinc – Simptome și boli

Riscul de a suferi de un deficit de zinc este mai mare la vegetarieni, la persoanele care nu mănâncă carne. Lipsa de zinc poate produce foarte multe probleme de sănătate:

– Dificultăți de creștere și dezvoltare la copii (mai ales a oaselor)
– Scăderea tensiunii arteriale
– Diminuarea poftei de mâncare
– Pierderea mirosului
– Apariția depresiei
– Uscarea pielii
– Pete albe sub unghii
– Căderea părului
– Pierderea în greutate
– Diareea
– Oboseala

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

1 comentariu

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *