7 Surse Naturale de Calciu Alcalin

Produsele lactate (laptele de vacă) sunt bogate în calciu, însă din cauza metodele agresive de procesare, acestea sunt astăzi transformate în alimente acide, care afectează sănătatea organismului. Cele mai bune surse de calciu alcalin sunt cele vegetale, adică legumele și verdețurile. Laptele de capră este de asemenea o alternativă mult mai sănătoasă și mai alcalină decât tradiționalul lapte de vacă.

Top 7 Alimente Bogate în Calciu Alcalin  
7 Surse Naturale de Calciu Alcalin

7 Surse Naturale de Calciu Alcalin

În topul alimentelor vegetale cu cel mai mare conținut de calciu alcalin sunt: spanacul, broccoli, varza, țelina, salata verde, frunzele de napi, fasolea verde, semințele de susan, semințele de mărar, pătrunjelul, feniculul, usturoiul, ceapa, sardinele, sushi, algele marine, oregano, rozmarinul, busuiocul, cimbrul, frunzele de mentă sau scorțișoara.

1. Semințe de susan

Semințele de susan sunt una din cele mai bogate surse vegetale de calciu alcalin. Acestea conțin de asemenea magneziu, protein și acizi Omega-3. Fie că le presărăm pe pâine, produse de patiserie sau salate, fie că le consumăm cu iaurt sau miere la micul-dejun ca medicament, semințele de susan sunt o alegere minunată pentru a crește sau menține un nivel optim de calciu în sânge. Pasta de susan (tahini) și laptele de susan sunt alte două alegeri la modă pentru adepții dietelor vegetariene alcaline.

2. Semințe de Chia

Se spune că aceste semințe minuscule conțin mai mult calciu decât laptele tradițional. Din semințele de chia se pot face icre vegetale, sau o budincă extrem de sănătoasă și hrănitoare pentru micul dejun, bogată în calciu.

3. Migdale

Migdalele sunt unul din cele mai puternic alcalinizante tipuri de nuci, și o sursă savuroasă de calciu. Pentru a extrage maximul de substanțe nutritive, migdalele trebuie consumate crude, înmuiate în apă peste noapte sau cu câteva ore înainte de servire sau preparare. Înmuierea ajută la activarea substanțelor nutritive și favorizează absorbția lor în organism.

Poți încerca să faci lapte din migdale crude, folosind 1 cană de migdale înmuiate și 1 litru de apă plată și un blender sau robot. Laptele se strecoară, iar restul de fructe se poate folosi la aluaturi, prăjituri sau la piureuri.

4. Năut

Năutul este una din cerealele-vedetă ale momentului, care face parte din aceeași familie cu fasolea, lintea și soia. Are un conținut important de calciu, este foarte hrănitor și sățios, și se poate folosi la diverse rețete. Este îndeosebi util pentru scăderea colesterolului și zahărului din sânge, reducerea apetitului, pierderea în greutate și menținerea sănătății inimii. Năutul este considerat de asemenea o proteină vegetală de mare valoare.

5. Quinoa

Această cereală uimitoare nu conține gluten, și este o sursă excelentă de calciu alcalin și proteine. Quinoa este de fapt o sămânță, care se poate adăuga la supe, salate sau piureuri.

6. Varza Kale

Kale face parte din familia cruciferelor, alături de varza obișnuită, spanacul și broccoli. Se poate prepara la aburi, folosi la salate sau piureuri. Este o sursă excepțională de calciu, proteine, fibre și vitamine. Are un rol important în prevenirea dezvoltării și înmulțirii celulelor canceroase.

7. Lapte de nucă de cocos

Nuca de cocos este una din cele mai în vogă alimente ale momentului, și pe bună dreptate. Laptele de cocos preparat în casă este o sursă minunată de calciu și mulți alți electroliți importanți pentru sănătate. Se poate face dintr-un amestec de miez de nucă de cocos și apă. Laptele de cocos se poate bea ca atare, adăuga la diverse preparate, sau se poate lăsa la fermentat pentru a face propriul iaurt vegetal de casă.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.