Lipsa de Vitamina B12 – Simptome, Riscuri Majore

Vitamina B12 este cunoscută ca și “vitamina energiei”, iar corpul nostru are nevoie de ea pentru a îndeplini foarte multe funcții vitale: producerea de energie, formarea de sânge, sinteza ADN-ului sau formarea de mielină – o substanță izolantă, care protejează terminațiile nervoase, în lipsa căreia poate să apară depresia, demența, sau chiar simptome care imită scleroza multiplă.

Lipsa de Vitamina B12 – Simptome, Riscuri Majore

Lipsa de Vitamina B12 – Simptome, Riscuri Majore

Lipsa de Vitamina B12 - Simptome

Studii recente ale americanilor arată că aproape jumătate din populația lumii are un nivel prea mic de Vitamina B12 în sânge. Atunci când avem un nivel mic de Vitamina B12 în sânge, putem observa următoarele simptome de avertizare:

– Ceață mentală, probleme cu memoria
– Modificări ale dispoziției, hiperactivitate, agitație, euforie, iritabilitate, lipsă de inhibiție, tulburări de comportament
– Lipsa de motivație, sentimente de apatie, depresie
– Oboseală și o lipsă generală de energie
– Slăbiciune musculară
– Furnicături la nivelul extremităților
– Anemie
– Probleme cu somnul
– Dureri de cap, migrene, boala Parkinson
– Boala măduvei spinării și neuropatia periferică
– Psihoză, halucinații
– Boli cardiovasculare și cerebrovasculare

> De ce este Vitamina B12 atât de importantă pentru sănătate

Vitamina B12 (cobalamină) este solubil în apă. Dar spre deosebire de alte vitamine solubile în apa, vitamina B12 nu este elimină la fel de rapid prin urină. Ea este stocată în ficat, rinichi și alte țesuturi ale corpului. De aceea, deficitul de Vitamina B12 nu poate să apară decât mai târziu în viață, în funcție de dietă și capacitatea organismului de a absorbi eficient această vitamină.

Acest interval de timp este un motiv serios de îngrijorare, pentru că după aproximativ 7 ani de lipsă de vitamina B12, pot să apară leziuni cerebrale ireversibile.

După cum vedem din această listă, Vitamina B12 este un micronutrient vital pentru organism, cu un impact extraordinar asupra tuturor sistemelor importante din corpul nostru.

– Buna digestie, absorbția alimentelor, utilizarea fierului, metabolizarea carbohidraților și grăsimilor
– Funcția sistemului nervos
– Creșterea și dezvoltarea nervoasă normală
– Formarea de celule roșii din sânge
– Formarea celulelor și longevitatea
– Circulația corespunzătoare
– Producția de hormoni suprarenali
– Funcționarea sănătoasă a sistemului imunitar
– Sănătatea reproductivă și sarcina la femei
– Bunăstarea și reglementarea stării de spirit
– Claritate mentală, concentrare, memorare
– Energie fizică, emoțională și mentală

> Lipsa de Vitamina B12 și cancerul

Vitamina B12 joaca un rol important în sinteza ADN-ului, iar prezența sa în celulele noastre, împreună cu acidul folic (Vitamina B9), ajută la atenuarea uzurii materialului genetic. Deteriorarea ADN-ul este un factor de risc bine cunoscut pentru cancer. Nivelurile scăzute de vitamina B12 au fost asociate în mod specific cu un risc crescut de cancer de sân și de col uterin.

> Lipsa de Vitamina B12 afectează fertilitatea, sarcina, alăptarea

Femeile gravide cu deficit de vitamina B12 prezintă un risc crescut de a naște un copil cu defecte de tub neural, o clasă de malformații congenitale care afectează creierul copilului și măduva spinării. Spina bifida, care poate provoca paralizie, este un tip de defect de tub neural, la fel cum este anencefalia, care este o boală letală.

Dacă planificați o sarcină, este absolut esențial să aveți un nivel sănătos de vitamina B12 în fluxul de sânge înainte de a concepe.

Dacă ați avut probleme cu conceperea, sau ați pierdut sarcini prin avort spontan, ar trebui să verificați nivelul de vitamina B12. Deficitul de vitamina B12 a fost legat de infertilitate șș avorturi spontane repetate.

Dacă dieta ta nu include produse de origine animală și sunteți în perioada de alăptare, copilul ar putea dezvolta anomalii ale creierului cauzate de o deficiență de vitamina B12.

> 80% din vegetarieni au un deficit de Vitamina B12

Vitamina B12 este prezent în formă naturală doar în alimente care provin din surse animale. Există multe cazuri bine documentate de orbire și anomalii ale creierului care apar la vegetarieni, în urma unei lipse majore de Vitamina B12. De pildă, studiile au arătat că în India, acolo unde regimul alimentar este preponderent vegetarian, 80% din adulți au un deficit de Vitamina B12.

Lipsa de Vitamina B12 se poate preveni sau corecta printr-o dietă bazată pe produse de origine animală: carne, fructe de mare, produse lactate și ouă.

Dacă nu mâncați produse de origine animală sau aveți o afecțiune care limitează gradul de absorbție a acestei vitamine, puteți cere sfatul medicului pentru a lua suplimente care conțin vitamina B12, sau puteți consuma cereale îmbogățite cu vitamina B12 .

Cautari:
    www lataifas ro | lipsa vitamina b12 simptome | lipsa vitamina b12 in sarcina | simptome lipsa vit b12 |

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.