Lipsa de Potasiu – Simptome, Surse Alimentare

Potasiul este unul din mineralele esențiale necesare pentru sănătatea corpului uman. Acesta joacă un rol important în foarte multe funcții vitale ale corpului, și din această cauză deficitul de potasiu poate duce la foarte multe simptome și probleme de sănătate, în special la nivelul celulelor, țesuturilor, inimii, sistemului nervos și muscular.

Rolul potasiului în organism
Lipsa de Potasiu – Simptome, Surse Alimentare

Lipsa de Potasiu – Simptome, Surse Alimentare

Potasiul menține echilibrul apei și echilibrul acido-bazic din sânge și țesuturile celulare, transmite semnale electrice între nervi și celule, ajută la construirea de masă musculară, este implicat în digestie, reglează bătăile inimii și controlează contracția musculară.

Potasiul este important pentru funcționarea normală a rinichilor, inimii și a mușchilor voluntari și involuntari.

Potasiu – Valori normale

Potasiu mic – sub 3.4 mmol/L
Potasiu normal – 3.5-5.00 mmol/L
Potasiu mare – peste 6/0 mmol/L

Simptome și riscuri

Deficitul de potasiu (hipokalemia) poate duce la tulburări gastrice, palpitații ale inimii, slăbiciune musculară, funcție renală alterată. Lipsa de potasiu crește cantitatea de acid din organism, care scade pH-ul natural al corpului și afectează formarea de țesuturi conjunctive. Acestea devin vulnerabile la diverse alte probleme de sănătate.

– Slăbiciune musculară
– Oboseală
– Anxietate neobișnuită și confuzie
– Constipație
– Hipertensiune
– Slăbiciune în organism
– Sete excesivă
– Pielea uscata
– Probleme ale pielii (acnee)
– Palpitații, bătăi neregulate ale inimii
– Comportament psihologic anormal

Cele mai frecvente probleme asociate cu un nivel scăzut de potasiu sunt următoarele:

– Aritmie
– Insuficiență cardiacă congestivă
– Hipertensiune
– Depresie

Lipsa de potasiu – Cauze

– Transpirația excesivă
– Obiceiuri alimentare proaste
– Vărsături sau diaree frecvente
– Administrarea anumitor medicamente (cortizonice, diuretice sau medicamente pentru tensiune arterială)
– Boli de rinichi (sindromul Liddle, sindromul Cushing, sindromul Bartter)
– Somn insuficient

Surse alimentare de potasiu

Potasiul se poate lua în cantități mari din alimentele neprelucrate, proaspete. Alimentele bogate în potasiu sunt benefice pentru toți, cu excepția persoanelor care suferă de boli de rinichi.

• Carne de pui, vită și pește (somon, cod și sardine)
• Legume (broccoli, fasole, mazăre, cartofi, roșii, pepeni, banane, caise și fructe citrice
• Fructe uscate (caise uscate)

Adulții trebuie să consume cel puțin 4700 mg de potasiu zilnic.

Cautari:
    lipsa potasiu simptome | potasiu scazut |

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.