Zincul – Mineralul Imunității și Combaterii Bolilor

Zincul este cunoscut ca un oligoelement care sprijină sistemul imunitar. Însă dincolo de această mare calitate, zincul are beneficii multiple pentru: sistemul digestiv, persoanele cu diabet zaharat, metabolismul energetic, nivelul de stres, vindecare acneei, eczemelor și rănilor. Zincul este de asemenea de mare ajutor în timpul sarcinii, pentru întărirea părului, pierderea în greutate, slăbirea vederii, răceli comune și mult alte afecțiuni minore.

Zincul, Mineralul Imunității și Combaterii Bolilor - Beneficii Importante

Zincul, Mineralul Imunității și Combaterii Bolilor – Beneficii Importante

Zinc – Proprietăți și Rol

Zincul este așadar o minune pentru sănătate. Este implicat în sinteza proteinelor și reglarea producției de celule în sistemul imunitar. Acest mineral este regăsit în concentrații mari în mușchii cei mai puternici ai corpului, în celulele albe și rosii, dar și la nivelul ochilor, ficatului, rinichilor, pancreasului, oaselor și pielii. Materialul seminal și prostata bărbaților conțin de asemenea cantități semnificative de zinc.

În corpul uman există mai mult de 300 de enzime diferite care necesită zinc să funcționeze normal. Cercetătorii cred că 3.000 de proteine din cele aproximativ 100.000 de proteine din corpul uman constau în principal din zinc.

Există anumite organe ale corpului care secretă zinc: glandelor salivare, glanda prostatei și pancreasul. Inclusiv celule implicate în activitatea sistemului imunitar secretă zinc. Zincul este utilizat în diferite procese metabolice și eliminat ulterior prin urină și fecale.

Lipsa de zinc – Simptome

– Retard de creștere la copii
– Dificultăți în creșterea și dezvoltarea oaselor la copii
– Hipotensiune arterială
– Pierderea poftei de mâncare
– Pierderea mirosului și gustului
– Depresie
– Piele aspră/piele palidă
– Pierderea în greutate
– Diaree
– Căderea părului
– Oboseală
– Pete albe sub unghii

Surse alimentare de zinc

Zincul este un antioxidant puternic, și de aceea este bune să-l consumăm din alimente. Cea mai importantă sursă de zinc este carnea, urmată de stridii, napi, mazăre, ovăz, alune, nuci pecan, migdale, cereale de grâu, semințe de dovleac și ghimbir.

Doza zilnică recomandată de zinc

22,5 – 50 mg

Zinc – Beneficii pentru sănătate

> Îngrijirea pielii. Studiile au arătat că zincul poate fi un remediu eficient pentru tratarea coșurilor și acneei. Consumul de antibiotice poate fi mai bun, însă acesta nu este lipsit de efecte secundare, cum ar fi tulburarea echilibrului hormonal. Zincul are rolul de a stimula funcția celulelor albe, și dat fiind că acestea sunt direct implicate în procesul de vindecare, zincul poate apăra corpul de anumite infecții și ulcere, și poate ajuta la repararea și regenerarea pielii în cazul anumitor incizii chirurgicale, răni, arsuri și alte afecțiuni cutanate.

Eczemele sau dermatita atopică este o boală inflamatorie a pielii cauzată de un deficit de zinc. Această afecțiune poate fi așadar eliminată prin re-echilibrarea nivelului de zinc din sânge.

Zincul este util și în cazul acneei, întrucât reglementează și controlează cantitatea de testosteron din corp, care poate duce la apariția acneei. Zincul este de asemenea eficient în reducerea semnelor lăsate de acnee.

> Tulburări de prostată. Deficitul de zinc cauzează extinderea prostatei și face acest organ vulnerabil la cancer. Bărbații care suferă de probleme cu prostata pot lua câte 15 mg de zinc pe zi, sub supravegherea unui medic. Studiile au arătat o reducere a creșterii tumorale la nivelul prostatei în urma normalizării nivelului de zinc din corp.

> Funcția cognitivă. Cercetările recente au demonstrat că zincul are un impact puternic asupra funcției mentale, în special în controlul gândirii și memoriei. Pentru cei cu prejudicii la acest capitol, suplimentele cu zinc pot îmbunătăți funcția creierului.

> Răceală. Suplimentele cu zinc ajută la reducerea severității și duratei unei răceli și a altor boli ușoare. Zincul reduce cantitatea de citokine pro-inflamatorii care agravează starea organismului în timpul unei răceli sau infecții. De asemenea, zincul are capacitatea de a stimula activitatea celulelor albe din sânge și de a reduce simptomele acestor boli ușoare.

> Pierderea în greutate. O serie de studii au asociat consumul de zinc cu o scădere a apetitului, fapt care previne supraalimentarea și îngrășarea. Acest lucru este legat de controlul hormonului ghrelin din zinc, care îi spune organismului când vrea să mănânce.

> Sarcină. Zincul este unul din cele mai importante elemente nutritive pentru sugari și mame. Zincul este implicat în creșterea și dezvoltarea fătului încă din timpul sarcinii.

> Reproducere. La bărbați, zincul ajută la dezvoltarea organelor sexuale și susține spermatogeneza, iar la femei, zincul este implicat în toate fazele de reproducere, inclusiv în etapele nașterii și alăptării.

> Infecții. Zincul crește rata de vindecare a bolilor și rănilor, prin stimularea imunității. Acest mineral ajută la protejarea împotriva tulburări infecțioase fungice, inclusiv penumonie sau conjunctivită.

> Oboseală cronică. Persoanele care suferă de oboseală cronica sunt de obicei sfătuite să consume ulei de pește, deoarece acesta este bogat în zinc. Zincul este un stimulent al energiei, și parte integrantă a bunei funcționări a musculaturii, și de aceea cercetătorii cred că oboseala musculară este una din cauzele principalele ale oboselii cronice.

> Căderea părului, alopecie. Alopecia cauzează pierderea părului atât la adulți, cât și la copii. Zincul este esențial pentru integritatea părului, de aceea este recomandat ca un tratament eficient pentru reducerea simptomelor alopeciei.

> Pierderea de masă osoasă. Zincul este un component care face matricea osoasă puternică și trainică. Din acest motiv, unii medici recomandă includerea zincului în dieta zilnică, pentru a preveni sau ameliora simptomele osteoporozei.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.