FOSFORUL – mineralul energiei, oaselor și echilibrului hormonal

Beneficiile pentru sănătate ale fosforului vizează multiple laturi ale sănătăţii noastre. Fosforul are un rol vital în formarea osoasă şi a proteinelor, ajută la îmbunătăţirea digestiei, la extragerea energiei din alimente, la repararea celulelor, la echilibrarea sistemului hormonal şi la utilizarea nutrienţilor. Acesta fac fosforul un mineral esenţial pentru dieta zilnică.

health3

Fosforul

Fosforul – rol şi beneficii

Fosforul (P) este o componentă importantă a oaselor umane, şi de aceea putem spune că în lipsa acestui mineral din organism, nimeni nu ar putea face nici o mişcare. De fapt, fosforul este considerat al doilea cel mai abundent mineral din corpul nostru.

În afară de furnizarea de puterea oaselor şi dinţilor, fosforul are un impact puternic în desfăşurarea activităților esenţiale la nivelul creierului, inimii, sângelui sau rinichilor.

Lipsa de fosfor – simptomele deficitului

Când nu avem suficient fosfor în organism, oasele devin slabe şi fragile, şi totodată apare un disconfort la nivelul articulaţiilor. Fosforul colaborează cu calaciul în creşterea forţei în oase, şi de aceea, deficitul de fosfor duce la slăbiciune, carii dentare, rahitism şi alte probleme legate de oase. Persoana care experimentează o lipsă de fosfor poate simţi o pierdere a poftei de mâncare şi o debilitate a trupului, inclusiv atunci când vine vorba de efectuarea unor activităţi de rutină.

Alături de toate acestea, deficitul de fosfor poate da uneori amorţeală, anxietate, tremor, pierderea în greutate şi deficit de dezvoltare normală.

Fosforul în alimente – surse

Cele mai importante surse de fosfor sunt: carnea, nucile, legumele şi produsele lactate. Se pot include în dieta zilnică seminţe de floarea soarelui, orez, pâine alba, cartofi, broccoli şi mazare. Alte surse de fosfor includ: untul de arahide, tonul, carnea de porc şi apa minerală.

1. Funcţia cerebrală

Deoarece fosforul este un element esenţial aflat în apropierea, precum şi în interiorul celulelor din creier, acesta este responsabil pentru diverse funcţii importante.

2. Formarea oaselor

Fosforul este o parte vitală a procesului de creştere şi menţinerea sănătăţii oaselor şi dinţilor. Acesta funcționează în asociere cu calciul pentru a asigura oase puternice, care să reziste uzurii care apare odată cu înaintarea în vârstă. De asemenea, fosforul menţine gingiile şi smalţul dentar sănătoase. Acest mineral pune bazele unei structuri osoase puternice pentru a asigura o viațţ sănătoasă, lipsită de boli de oase, cum este osteoporoza.

3. Vigoarea trupului

Fosforul are capacitatea de a elimina probleme minore de sănătate cum ar fi starea deranjantă de slăbiciune, amorţeală, oboseală şi alte simptome asociate. Nivelul optim de fosfor din organism este responsabil de aceste stări şi de vindecare acestor simptome. Pentru ameliorarea simptomelor, se recomandă 1200 mg de fosfor zilnic pentru adulţi.

4. Formarea de proteine

Fosforul este leagănul în care se formează proteinele, care ajută procesul de reproducere a acestora. Fosforul facilitează utilizarea maximă de proteine din corpul uman pentru a asigura o creştere optimă a celulelor, împreună cu repararea lor din timp în timp. În același mod, fosforul ajută la utilizarea glucidelor şi a grăsimilor.

5. Producerea de energie

Fosforul ajuta la extragerea energiei prin stimularea procesului de metabolizare a diferitelor substanţe nutritive. Mai mult decât atât, aceasta stimulează fluxul de energie utilizabil şi modul de folosire a acesteia în diferite părţi ale corpului.

6. Repararea celulelor

Fosforul contribuie la repararea şi întreținerea diferitelor celule ale corpului, care sunt predispuse la uzura de zi cu zi. Prin aportul necesar de fosfor, se asigură o dezvoltare normală a celulelor. Acestea rămân astfel active pentru o stare bună de sănătate.

7. Excreţia şi sănătatea rinichilor

Fosforul are un rol important în meţinerea rinichilor într-o stare normală. Acest lucru are loc datorită faptului că fosforul asigură eliminarea corespunzătoare a deşeurilor din rinichi prin procesul de excreţie.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.