Vitamina C – Beneficii, Doze Recomandate, Surse Naturale

Vitamina C este unul din cei mai siguri şi eficienţi nutrienţii, spun experţii. Dincolo de faptul că este un leac bun pentru răceală şi stimularea stistemului imunitar, Vitamina C este menită să rezolve cele mai complicate probeleme de sănătate. Oferă în special protecţie împotriva infecţiilor, bolilor de ochi, bolilor cardiovasculare, problemelor prenatale sau chiar ridarea pielii.

Vitamina C Naturală

Vitamina C Naturală

Vitamina CEfecte terapeutice

Până de curând, vitamina C a fost folosită în principal pentru a alunga guturaiul şi stranutul – simptome care definesc răcelile de sezon şi viruşii. Studile recent însă au arătat că Vitamina C este un ingredient magic care poate aduce beneficii fiecărei părţi din corp. Vitamina C reduce tensiunea arterială, ajută la pierderea în greutate, luptă împotriva cancerului, menţine vasele de sânge sănătoase, şi mai mult!

> Ajută suferinzii de astm

Persoanele cu astm au de regulă niveluri reduse de vitamina C, ceea ce înseamnă că un aport aport mai mare de vitamina C poate reduce simptomele asociate. Studiile au arătat că administrarea de suplimente cu Vitamina C poate reduce chiar nevoia de medicamente anti-astmatice.

> Previne bolile de inimă

O inimă sănătoasă este esenţa unei vieţi sănătoase. Ateroscleroza este rigidizarea arterelor – vasele de sânge care transportă sângele de la inima la celelalte organe. În stadiile incipiente ale acestei boli, celulele albe din sânge se depun pe pereţii arterelor, fapt care duce la formarea de plăci. Defalcarea de colesterol rău contribuie de asemenea la formarea de plăci prin îngustarea arterelor şi rigidizarea lor. Acest lucru înseamnă reducerea fluxului de sânge la organe vitale, inclusiv la nivelul inimii.

Studiile arată că celulele albe din sânge pot deveni mult mai puţin “lipicioase” prin administrarea de doze zilnice de vitamina C. S-a constatat de asemenea că cei cu niveluri scăzute de vitamina C au vasele de sânge mai înguste la mâini şi picioare, şi un risc mai mare de boli de inimă. Vitamina C previne rigidizarea valvelor cardiace, ceea ce scade riscul de crize cardiace.

> Scade tensiunea arterială

Hipertensiunea arteriala înseamnă că există o presiune foarte mare în interiorul vaselor de sânge, fie că inima este supusă la efort, fie că se află în repaus. Consumul excesiv de sare poate provoca de regulă o presiune prea mare în vasele de sânge. Pereţii rigizi ai vaselor de sânge au de asemenea un efect de creştere a tensiunii arteriale. De aici până la deteriorarea mucoasei vaselor de sânge, îngroşarea şi blocarea lor este doar un pas. Hipertensiunea arterială poate afecta rinichii, inima şi creierul. Studii efectuate pe subiecţi care au luat suplimente cu vitamina C au arătat că tensiunea arterială a scăzut foarte mult. Vitamina C poate preveni naşterile premature prin controlul tensiunii arteriale crescute la femeile gravide.

> Reduce riscul de diabet zaharat

Date recente arată că în Statele Unite, 26 de mii de copii şi adulţi au diabet zaharat. Studiile americanilor au demonstrat că vitamina C poate reduce zahărul din sânge şi implicit riscul de diabet. Mai mult, Vitamina C poate îmbunătăţi considerabil simptomele în cazurile existente de diabet.

> Vitamina C în lupta cu cancerul

Vitamina C poate ajuta la combaterea cancerului în fiecare etapă. Unele studii spun că Vitamina C poate chiar preveni cancerul. Are efecte benefice în timpul tratamentelor chimioterapice, prin faptul că reduce efectele toxice ale acesteia. Vitamina C reduce de asemenea riscul de a contacta bacterii dăunatoare la nivelul stomacului şi riscul de cancer gastric.

Puterea vitaminei C merge mai departe, şi ajută la reducerea riscului de boli de ochi, efectelor nocive ale fumatului, indicelui de masă corporală sau a obezităţii.

vitamina c surse

Doza zilnică de Vitamina C

Cantităţile mari sunt necesare pentru cei cu boli grave. Este însă bine să se consulte medicul pentru a stabili doza potrivită.

Sugari – 40 mg (0-6 luni), 50 mg 7-12 luni
Copii – 15 mg (1-3 ani), 25 mg (4-8 ani), 45 mg (9-13 ani)
Adolescenţi – 60-70 mg (14-18 ani)
Adulţi – 75-90 mg (19 ani +)
Fumători – 110-125 mg (19 ani +)
Femei gravide – 80 mg (18 ani), 85 mg (19 ani +)
Femei care alăptează – 115 mg (18 ani), 120 mg (19 +)

Surse naturale de Vitamina C

Spre deosebire de animale, organismul uman nu poate produce sigur vitamina C . Aceasta se poate lua din alimente, sau sub formă de suplimente.

• Ardei roșu, ardei gras
• Broccoli fiert, varză roşie
• Suc de roşii
• Kiwi, pepene galben
• Suc de portocale, căpşuni,grapefruit, lămâie, mandarin, mango
• Măceş, cătină, jojoba, coacăz negru, zmeur, guava

Reţineţi că tăierea şi prepararea alimentelor pot reduce conţinutul de Vitamina C. Cel mai bine este ca fructele şi legumele să se consume ca atare, crude şi întregi.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

2 comentarii

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.