LIPSA de ACID FOLIC – simptome, surse alimentare

Acidul folic este forma artificială, stabilă a vitaminei B9, recomandat în mod special femeilor însărcinate.

Nu se găsește în mod natural în alimente, ci este comercializat sub formă de supliment alimentar, în multivitamine și multiminerale. Cu toate acestea, acidul folic trebuie transformat în forma activă vitamina B9, înainte ca organismul să îl poată utiliza.

Lipsa de acid folic

 

Studiile sugerează că majoritatea oamenilor nu consumă suficiente alimente bogate în acid folic și nu împlinesc dozele recomandate. Din acest motiv, în multe țări, precum în Canada sau SUA, acidul folic este adăugat în făina albă, pâine și cereale.

Datorită acestui lucru, aportul de acid folic a crescut cu 28% la populația din SUA, iar incidența deficitului a scăzut de la 39% la 4%.

_______________________________

Acidul folic – beneficii

Un nivel adecvat de acid folic în corp a fost asociat cu beneficii diverse:

• Prevenirea defectelor de tub neural

Copiii născuți din mame care au luat suplimente de acid folic înainte și în timpul sarcinii s-au născut cu rate semnificativ mai mici de defecte de tub neural și malformații la creier, coloana vertebrală și măduva spinării.

Întrucât aproape 90% din femei nu au niveluri adecvate de acid folic pentru a le oferi bebelușilor această protecție, este recomandat ca femeile de vârstă reproductivă să ia cel puțin 400 mcg de acid folic pe zi sub formă de supliment.

• Acidul folic și cancerul

Aporturile mari de acid folic pot proteja împotriva anumitor tipuri de cancer, precum cancerul de sân, de plămâni, de intestin și de pancreas.

Acest lucru s-ar putea datora faptului că acidul folic are un rol în expresia genelor, mai precis controlează când genele sunt activate sau dezactivate.

Unii cercetători sunt de părere că nivelurile mici de acid folic pot crește riscul de creșteri celulare anormale și cancer.

Totodată, nivelurile scăzute de acid folic contribuie la formarea unui ADN nestabil și fragil, fapt care crește riscul de cancer.

Cu toate acestea, la persoanele cu cancer sau tumori pre-existente, există dovezi că acidul folic ar putea favoriza creșterea tumorilor.

Suplimentele cu acid folic – nu și formele naturale – au fost asociate cu rate crescute de recidive ale unor tipuri de cancer.

Cumpără de aici:

Lipsa de acid folic – simptome

Persoanele cu boala intestinală inflamatorie, persoanele care fumează și cele care consumă alcool în mod excesiv au un risc mai mare de a deveni deficitari în acid folic.

– niveluri crescute de hemocisteină în sânge
– anemie megaloblastică (celele de sânge roșii mărite)
– oboseală
– slăbiciune
– iritabilitate
– respirație scurtată

_______________________________

Alimente bogate în acid folic

– ficatul de animale
– lintea
– fasolea
– asparagus
– spanacul
– anghinarea
– broccoli

Sursă: Healthline, Folic Acid: Everything You Need to Know: https://www.healthline.com/nutrition/folic-acid

Cautari:
    acid folic alcool | acid folic surse |

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.