ALIMENTE bogate în POTASIU

Potasiul este un mineral cu un rol important în menținerea sănătății și prevenirea bolilor. Acesta acționează ca un electrolit care controlează activitatea electrică a inimii, reglează tensiunea arterială, circulația și ritmul cardiac.

Studiile au arătat că dietele sărace în potasiu și bogate în sodiu contribuie la apariția hipertensiunii arteriale și a bolilor cardiovasculare.

Datorită implicațiilor sale în descompunerea carbohidraților sub formă de glucoză, potasiul stimulează metabolismul și producția de energie, ajută la formarea de proteine importante pentru construirea mușchilor, previne spasmele și durerile musculare, protejează oasele.

Întrucât este implicat în mii de funcții celulare zilnic, potasiul are un rol esențial în susținerea sistemului nervos (impulsurile nervoase, semnalizarea electrică necesară pentru creier).

Deficitul de potasiu poate duce la oboseală, probleme de concentrare și învățare, tulburări de memorie sau schimbări bruște de dispoziție.

De potasiu avem nevoie și pentru prevenirea balonării, constipației și durerilor abdominale, datorită faptului că acesta ajută la reglarea nivelurile de lichide și sodiu din tractul digestiv. Un aport ridicat de potasiu poate contribui la reducerea riscului de formare a pietrelor la rinichi.

_________________________________________________________________________________________________________

Alimente bogate în potasiu

85% din potasiul provenit din alimente este absorbit în corp, așadar problema deficitului de potasiu se datorează aportului insuficient de alimente care conțin acest mineral.

Dacă analizele au arătat că suferiți de o carență de potasiu (hipokalemie), încercați să includeți în dietă mai multe alimente bogate în acest electrolit.

1. Fasole albă (62 g de fasole gătită conțin 1000 mg de potasiu)
2. Avocado (1 fruct conține 690 mg de potasiu)
3. Broccoli (150 g de broccoli gătit conțin 458 mg de potasiu)
4. Cartofi dulci (1 cartof dulce conține 438 mg de potasiu)
5. Banane (1 banană medie conține 422 mg de potasiu)
6. Somon (85 g de somon conțin 416 mg de potasiu)
7. Mazăre (150 g de mazăre fiartă conțin 384 mg de potasiu)
8. Sardine (1 cutie de sardine conține 365 mg de potasiu)
9. Grepfrut (1 fruct conține 354 mg de potasiu)
10. Lapte crud (220 ml conțin 260 mg de potasiu)

____________________________________________________________________________________________________________

Sursă: Dr. Axe, You Probably Have Low Potassium — Start Eating These 12 Foods: https://draxe.com/low-potassium/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *