Ulei de Semințe de In – Proprietăți, Beneficii, Administrare

Cercetările au arătat că obținerea substanțelor nutritive printr-o dietă sănătoasă, bazată pe hrană vie este un mod mult mai eficient decât de a căuta sănătatea în suplimentele și medicamentele sintetice. De pildă, o doză de ulei de semințe de in reprezintă remediul perfect pentru a ne hrăni corpul cu o concentrație mare de vitamine, minerale și mulți alți nutrienți.

Ulei de Semințe de In – Proprietăți, Beneficii, Administrare

Ulei de Semințe de In – Proprietăți, Beneficii, Administrare

Semințele de in au în compoziția lor o serie de substanțe vindecătoare excepționale, fiind cultivate de mai bine de 7000 de ani pentru virtuțile lor terapeutice. În vremurile străvechi, semințele de in erau folosite la prepararea de leacuri și balsamuri pentru inflamațiile pielii și constipație.

Ulei de in – Conținut nutrițional

Acizii grași conținuți reprezintă una din componentele vindecătoare cele mai importante din uleiul de in. Întrucât nu îi poate produce singur, organismul nostru are nevoie de ei pentru a funcționa corect. Acizii grași esențiali protejează membranele celulare și împiedică pătrunderea celor dăunătoare, previne și tratează bolile de inimă, și calmează afecțiunile inflamatorii sau legate de hormoni, inclusiv infertilitatea.

Uleiul de semințe de in este o sursă fabuloasă de acizi grași Omega-3. O singură linguriță de ulei de in conține 2,5 grame de Omega-3. Uleiul de in conține de asemenea Omega-6 sub formă de acid linoleic.

Ulei de semințe de in – Beneficii

 Colesterol mare, hipertensiune arterială, angină pectorală

Foarte multe studii indică faptul că uleiul extras din semințele de in poate reduce semnificativ colesterolul și riscul bolilor de inimă. Acesta oferă mai mult control asupra hipertensiunii arteriale și previne angina pectorală. Administrat regulat, uleiul de semințe de in poate preveni un al doilea atac de cord, inflamarea arterelor, plăcile și circulația proastă.

 Boli inflamatorii, dureri articulare

Inflamațiile asociate cu guta, lupus și fibrochistica la sâni pot fi combătute și prevenite prin consumul de acizi grași Omega-3 din uleiul de semințe de in. Acesta poate reduce inflamația de la nivelul articulațiilor, rinichilor și pielii. Are capacitatea de a ameliora durerile articulare, de gută sau edem. Se poate consuma inclusiv pentru stimularea absorbției de iod (un mineral adesea găsit la un nivel mic la femeile care suferă de fibrochistică la sâni).

 Constipație, hemoroizi, calculi biliari

Semințele de in conțin foarte multe fibre alimentare prin care ajută tranzitul intestinal, ușurează constipația, previne hemoroizii, boala diverticulară, boli intestinale inflamatorii. Uleiul de semințe de in poate de fapt repara orice prejudiciu la nivelul tractului intestinal, și preveni dezvoltarea calculilor dureroși și chiar dizolvarea pietrelor existente.

• Acnee (rozacee), eczeme, psoriazis, arsuri solare

Acizii grași esențiali din uleiul de in sunt responsabili în mare parte pentru capacitatea de a vindeca afecțiunile pielii, datorită proprietăților calmante: iritații, piele înroșită, mâncărimi, eczeme, psoriazis sau acnee rozacee. Pielea arsă de soare se pot vindeca mai repede dacă se folosește ulei de semințe de in. Iar în cazul acneei, uleiul ajută la subțierea sebumului care blochează porii. Este inclusiv benefic pentru sănătatea părului și unghiilor fragile.

 Cancer, îmbătrânirea precoce

Lignanii din semințele de in joacă un rol important în protejarea organismului de cancer de sân, de colon, de postată și de piele. Studiile realizate până în prezent pe acest subiect indică faptul că femeile cu cancer la sân, indiferent de starea și gradul cancerului, pot beneficia de pe urma tratamentuuil cu semințe de in.

 Menopauză, crampe menstruale , infertilitate și endometrioză

Lignanii au proprietăți hormono-echilibratoare, iar fitoestrogenii ajută la reglarea raportului de esterogen-progesteron la femeile aflate în perioada menstruală sau de menopauză. Semințele de in pot așadar ameliora bufeurile, pot îmbunătăți funcția uterină și trara cu succes infertilitatea la femei.

Ulei de semințe de in – Administrare

Se ia câte o linguriță, înainte de masa de dimineață și de seara. Sau se pot consuma semințe de in măcinate prin râșnița de cafea, câte 1-2 lingurițe pe zi, amestecate cu o linguriță de miere și o cană de apă.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

2 comentarii

  1. se gasesc si capsule cu ulei din seminte de in , la plafar. sunt extraordinar de benefice. le folosesc de 2 luni si nu mai am dureri articulare, am scapat de constipatie, tenul si parul arata foarte bine. eu iau o capsula de 1000 mg ulei pe zi/ dimineata dupa masa.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.