SEMINȚELE de CÂNEPĂ îmbunătățesc funcțiile CREIERULUI și ajută la gestionarea STRESULUI

Nu ne gândim la semințe ca la un aliment din cauza dimensiunii lor mici, și din această pricină nici nu le consumăm des. Însă studiile au arătat că semințele ascund în ele o bogăție nebănuit de mare de nutrienți. De fapt, nutriționiștii spun că semințele sunt cele mai puternice alimente pe care le putem mânca, datorită conținutului de aminoacizi (proteine), fier, vitamine din complex B și magneziu.

Semințe de Cânepă

Semințe de Cânepă

Semințele de cânepă sunt un super-aliment, fiind considerate cea mai bună sursă de proteine vegetale. 3 linguri de semințe de cânepă conțin 13 g de proteine de calitate. Se digeră foarte ușor, și pot fi incorporate în numeroase rețete, datorită versatilității lor. Au un gust ușor de nucă, care se pretează atât la ingrediente dulci, cât și la mâncăruri mai condimentate.

Nutrienții din semințele de cânepă benefici pentru creier

Pe lângă faptul că sunt foarte hrănitoare și sățioase, semințele de cânepă mai au un efect extrem de important pentru sănătatea omului de azi: ajută la controlul stresului și anxietății.

Magneziu

Semințele sunt o sursă extraordinară de magneziu. Acest mineral este o armă puternică împotriva stresului. Magneziul susține funcțiile neurotransmițătorilor din corp, și ajută la reducerea stresului și anxietății.

Conform datelor statistice, solul este din ce în ce mai sărac în magneziu, la fel și plantele care cresc. Din acest motiv, este tot mai greu să ne luăm cantitatea necesară de acest mineral din dietă.

3 linguri de semințe de cânepă ne oferă 45% din DZR de magneziu. Majoritatea verdețurile și legumelor nu conțin nici măcar jumătate din cantitatea pe care semințele de cânepă o conțin.

Aminoacizi

Corpul nostru are nevoie de aminoacizi pentru a construi proteine și pentru a ne menține puternici. Aminoacizii mai au însă un efect important, asupra funcțiilor creierului și neurotransmițătorilor. Mai precis, acești compuși contribuie la menținerea unei stări de calm, prin reducerea cantității de stres.

Atunci când nu avem suficienți aminoacizi de calitate, corpul produce cantități mai mari de hormoni de stres, iar aceste lucru poate duce la dezechilibre ale nivelului de zahăr din sânge.

Semințele de cânepă conțin chiar mai mulți aminoacizi decât ouăle (una din cele mai bune surse alimentare de origine animală). Cel mai important lucru este că acestea conțin proteine complete. Alte surse de proteine complete sunt: semințele de cânepă, semințele de chia, tofu, spirulina, drojdia de bere și quinoa – sunt mult mai folositoare sănătății.

Vitamine din complexul B

Vitaminele din grupul B joacă un rol crucial în menținerea stării de bine a întregului corp. Acestea stimulează metabolismul și energia, dar și funcția neurotransmițătorilor.

Vitaminele B ajută la reglarea hormonilor de stres și folosesc rezervele de energie existente în corp (din alimente) pentru a hrăni creierul.

În semințele de cânepă se găsește o bogăție din cele mai importante vitamine ale complexului B (cu excepția vitaminei B12): B1, B2, B3, B5 și B6.

Vitamina E

Această vitamină acționează ca un agent antioxidant și protector în corp. Deși este cel mai mult asociată cu protejarea membranei pielii, vitamina E funcționează la fel și intern.

Vitamina E previne inflamațiile, bolile și declinul cognitiv care pot duce la Alzheimer. Împotriva stresului care poate afecta atenția și funcțiile cognitive trebuie să luptăm cu ajutorul unei diete cât mai bogate în nutrienți, inclusiv în vitamina E.

3 linguri de semințe de cânepă conțin 10% din necesarul zilnic de vitamina E. Semințele de in, semințele de chia, migdalele și alte alimente care conțin grăsimi bune (precum măslinele) ne pot oferi cantități importante de vitamina E.

Zinc

Acest mineral este implicat în numeroase funcții importante în corp: reglarea metabolismului carbohidraților, combaterea radicalilor liberi care slăbesc imunitatea, protejarea împotriva inflamațiilor, și nu în ultimul rând, optimizarea funcțiilor hormonilor din corp care controlează stresul.

Majoritatea tipurilor de nuci și semințe (mai ales semințele de dovleac) sunt surse bune de zinc, la fel și cerealele, leguminoasele (fasolea) și legumele. 3 linguri de semințele de cânepă ne oferă 30% din DZR de zinc.

Fier

Prin susținerea producției de oxigen din corp, fierul poate îmbunătăți de asemenea modul în care gestionăm stresul. Când corpul nu este bine oxigenat, ne simțim obosiți, respirăm greu și resimțim uneori dureri în piept. Toate aceste simptome cresc nivelul stresului, și astfel întreg metabolismul corpului are de suferit.

3 linguri de semințe de cânepă conțin 15% din DZR de fier. Acestea trebuie asociate cu alimente bogate în vitamina C, pentru o mai bună absorbție și utilizare în corp.

Grăsimi bune

Nu în ultimul rând, creierul are nevoie de grăsimi sănătoase pentru a funcția corect. Grăsimile susțin toate membranele din corp și influențează mai ales modul în care funcționează neurotransmițătorii. Semințele de cânepă conțin cantități mari de Omega-3, acizi grași care susțin creierul, hormonii și inima.

Sursă: http://www.onegreenplanet.org/natural-health/the-benefits-of-hemp-seeds-for-stress-relief/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Bun pentru sănătate, dar rişti să stai după gratii !!

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.