Fistic – Proprietăți și Beneficii Uimitoare

Originar din Asia de Vest, dar cunoscut de mii de ani în întreaga lume, fisticul este unul din cele două tipuri de nuci menționate în Biblie. Gustul bogat și delicios al fisticului nu se compară cu nimic, deși aduce foarte mult cu aroma miezului de nucă. Fisticul uimește cel mai mult cu proprietățile sale nutritive puternice. Deși este un produs scump, fisticul este o proteină completă, un super-aliment care merită să-l consumăm ocazional, întrucât este foarte hrănitor și sățios.

Fistic – Proprietăți și Beneficii Uimitoare

Fistic – Proprietăți și Beneficii Uimitoare

Fistic – Proprietăți și conținut nutrițional

Fisticul este un fruct, însă când învelișul său exterior este îndepărtat, descoperim de o  sămânța mică galbenă, comestibilă, apetisantă și sățioasă. Fisticul este o sursă bogată de energie, care provine în principal de la grăsimile bune conținute. Fisticul are în componența sa proteine și fibre alimentare, vitamine B și minerale. O ceașcă de fistic crud conține 13 de grame de fibre, 25 de grame de proteine ​​de înaltă calitate, și cantități relativ mari de Vitamina B1 și vitamina B6, fier, magneziu, fosfor, cupru și mangan.

În fistic s-au găsit de asemenea fitochimicale și antioxidanți importanți: caroten, Vitamina E și seleniu. Proteina din fistic este considerată completă, ceea ce înseamnă că ea conține toți aminoacizii esențiali pe care corpul nostru nu-i poate  sintetiza.

> Fistic crud vs fistic prăjit

Fisticul este disponibil în multe forme: decorticat, fără coajă, sărat și prăjit, sau crud. Cel mai bun este cu siguranță fisticul crud, decât cel prăjit și sărat, care nu mai deține aceeași valoare nutritivă din cauza proceselor de prelucrare. Fisticul trebuie păstra în recipiente bine închise, la loc răcoros și uscat. Acesta se poate congela pentru aproape un an de zile.

Fistic – Beneficii multiple

Fisticul poate fi inclus în dieta zilnică consumat ca atare, pentru gustul senzațional, sau adăugat în orez, la salate, în prăjituri, cremă de brânză pentru biscuiți, brioșe, pâine sau iaurt

1. Bogat în antioxidanți, sprijină sănătatea inimii

Fisticul poate reduce nivelul colesterolului după o perioadă scurtă de consum regulat. Bogat în antioxidanți de tipuș Vitaminei A și E, fisticul combate inflamațiile, protejează vasele de sânge, și reduce riscului de boli de inimă. Chiar și un aport moderat de fistic s-a dovedit eficient în creșterea nivelului de luteină, un antioxidant binecunoscut pentru efectele protective împotriva oxidării colesterolului și reducerea riscului de afecțiuni cardiovasculare.

2. Fisticul este un fruct bun pentru diabetici

Consumul de fistic poate ajuta la prevenirea diabetului de tip 2. 60% suta din valoarea zilnică recomandată de fosfor se regăsește într-o ceașcă de fistic. Fosforul ajută la descompunerea proteinelor în aminoacizi și ajută în caz de intoleranță la glucoză.

3. Fisticul ajută la producerea de hemoglobină

Fisticul este o sursă extrem de bună de vitamina B6, esențială pentru sănătatea sângelui. Aceasta stimulează producția de hemoglobină, o proteină care asigură transportul de oxigen prin fluxul sangvin la celule. Ajută inclusiv la creșterea cantității de oxigen transportat.

4. Îmbunătățește funcția sistemului nervos

Vitamina B6, prezentă atât de abundent în fistic are efecte semnificative asupra sistemului nervos. Ea joacă un rol esențial în formarea de mielină, o substanță izolatoare din jurul fibrelor nervoase care permite transmiterea de mesaje între nervi. În plus , vitamina B6 contribuie la sinteza serotoninei, melatoninei , epinefrinei și a acidului gamma-aminobutiric sau GABA, un aminoacid care calmează transmiterea impulsurilor nervoase în întregul sistem nervos.

5. Întărește vederea 

Fisticul conține 2 carotenoizi – luteină și zeaxantină, care nu se găsesc în alte tipuri de nuci. Aceștia funcționează ca antioxidanți de protecție și apărare a țesuturilor împotriva daunelor radicalilor liberi. Aceștia au fost asociați cu o scădere a riscului de degenerescență maculară legată de vârstă, cauza principală a deficientelor de vedere și orbire.

6. Mai multă forță pentru sistemul imunitar

Un sistem imunitar sănătos necesită un aport adecvat de vitamina B6, pe care fisticul o conține din abundență. Vitamina B6 ajută la menținerea stării de sănătate a glandelor limfatice (timusul, ganglionii limfatici și splina), și asigură producția de celule albe din sânge care apară organismul de infecții.

7. Previne ridarea și îmbătrânirea prematură a pielii

Vitamina E prezentă în fistic luptă împotriva procesului de îmbătrânire a pielii, și îi conferă un aspect mai tânăr. Uleiul din fistic are proprietățile emoliente, prin care ajută la hidratarea și prevenirea uscării pielii. Uleiul de fistic este utilizat și ca ulei aromatic, sau ca ulei pentru masaj medicinal.

8. Face părul mai rezistent și combate căderea părului

Consumul de fistic ajută la consolidarea firului de păr, și la creșterea flexibilității acestuia. Fisticul se poate folosi și extern, sub formă de mască pentru păr. Acesta hrănește profund și hidratează firul de păr. Este remediu excelent pentru tratarea vârfurilor despicate și deshidratate. Fisticul conține biotină, de aceea un consum regulat de acest fruct ajută în mod eficient la combaterea căderii părului.

Cautari:
    ulei de fistic | fistic prajit |

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

3 comentarii

  1. o data pe saptamana ….se poate

  2. Nu e cazul sa munciti ca sa ma convingeti: Imi plaaaaaaaaaaaac!

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.