Nucile Caju – Proprietăți, Conținut Nutrițional și Beneficii

Arborele de Caju este originar din Brazilia, iar fructele sale, popularizate intens încă din secolul XVI în țări precum India și Africa, sunt considerate pe bună dreptate o delicatesă.

Nucile Caju – Proprietăți și Beneficii

Anacardium occidentale

Nucile caju – conținut nutrițional

Nucile caju pot fi un “accesoriu” sănătos pentru o dietă echilibrată. O porție de caju (cca un sfert de ceașcă) au 160 de calorii, dar conțin de asemenea proteine, grăsimi și minerale benefice. Porționarea lor zilnică este așadar cheia menținerii siluetei.

Nucile caju sunt de asemenea bogate în proteine, fitochimicale, grăsimi bune și antioxidanți. Conțin foarte multe minerale de care avem nevoie : fier, fosfor, magneziu, cupru, zinc și seleniu. Fierul (în proporție de 20%) transportă oxigenul în sânge, magneziul, fosforul și potasiul acționează ca niște electroliți pentru menținerea nivelului de lichid echilibrat, iar zincul crește imunitatea.

1. Prevenirea cancerului

Nucile Caju sunt dotate cu proantocianidine, un tip de antioxidanți care opresc înmulțirea celulelor canceroase prin faptul că le privează de hrana lor. Conform studiilor, nucile caju au un impact pozitiv mai ales în ceea ce privește cancerul de colon. Conținutul ridicat de cupru ajută la eliminarea radicalilor liberi, iar fitochimicalele conține, oferă mai multă protecție împotriva bolilor de inimă.

2. Sănătatea inimii

Deși fac parte din categoria fructelor oleaginoase, nucile caju au relativ un conținut mic de grăsime, care în cea mai mare parte este sub formă de acid oleic, o substanță care scade nivelul triglicericelor și riscul de boli cardiovasculare. Nucile caju conțin acelaș tip de grăsimi mononesaturate ca și uleiul de măsline. Prin conținutul mare de antioxidanți, nucile caju previn mai ales bolile coronare, iar prin magneziu, acestea scad tensiunea arterială și combat atacul de cord.

3. Îngrijirea pielii și părului

Cuprul din nucile caju este un mineral esențial, implicat într-o serie de procese diferite în corp. Tirozinaza este o enzimă din cupru care se transformă în melanină, o substanță care dă părului și pielii pigmentul sau culoarea lor naturală.

4. Forța oaselor

Caju sunt deosebit de bogate în magneziu, la fel de necesar pentru oase puternice ca și calciul. Cea mai mare cantitate de magneziu din corpul uman se află în oase. O parte din el este folosită pentru menținerea structurii fizice a oaselor, iar restul se află depozitat pe suprafața oaselor, de unde corpul poate lua atât cât are nevoie pentru diferite alte procese. Pe de altă parte, cuprul din caju este vital pentru enzimele implicate în combinarea colagenului cu elastina, oferind astfel mai multă flexibilitate oaselor și articulațiilor.

Nucile Caju – Proprietăți și Beneficii

Nucile Caju – Proprietăți și Beneficii

5. Întărirea nervilor

Magneziul este mineralul care menține nervii noștri relaxați, precum și mușchii și vasele de sânge. Lipsa de magneziu, sau o cantitate prea mică de acest mineral din corp duce la pătrunderea unei cantități prea mari de calciu în celula nervoasă, unde determină contracții nedorite. Deficitul de magneziu poate duce de asemenea la creșterea tensiunii arteriale și musculare, dureri de cap, migrene și oboseală.

6. Prevenirea calculilor biliari

Studiile au arătat că femeile care consumă cel puțin 30 grame de nuci caju pe săptămână au un risc mai redus de a dezvolta calculi biliari cu circa 25%.

7. Pierderea în greutate

Persoanele care includ nuci caju în dieta lor săptămânală au mai puține șanse să se îngrașe decât cei care consumă astfel de nuci foarte rar. 2 porții pe săptămână de caju poate îmbunătăți starea generală de spirit a unei persoane, prin creșterea nivelului de energie. Nucile caju sunt bogate în grăsimi bune, dar conțin mai puține din toate fructele lemnoase: nuci pecan, migdale sau nuci verzi. Caju conțin de asemenea fibre, ceea ce le face o gustare valoroasă pentru controlul greutății.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.