Turmericul ameliorează stresul, anxietatea și problemele de somn

Bazat pe studii științifice

La multitudinea beneficiilor pe care le are turmericul s-ar mai putea adăuga unul. Anume acela de a ajuta la controlul stresului și al somnului.

Turmericul regleaza somnul si dispozitia

Turmericul regleaza somnul si dispozitia

Potrivit unui articol apărut în septembrie 2021 în „Nutritional Outlook”, o proprietate mai puțin cunoscută a curcuminei este aceea de a afecta stresul, anxietatea și somnul.

Turmericul – un panaceu mondial

Turmericul și substanța sa activă – curcumina – se numără printre cele mai populare nutraceutice din lume. Nutraceuticele sunt substanțe derivate din alimente care pot ajuta la combaterea bolilor.

Potrivit unui raport al Grand View Research, piața globală a turmericului ar putea atinge 94,3 milioane de dolari până în anul 2022 și până la 145 de milioane până în 2027.

După cum preconizează experții, turmericul va rămâne mult timp în atenția consumatorilor.

Partea bună este că majoritatea beneficiilor vehiculate sunt documentate științific.

Sunt câteva mii de studii efectuate pe turmeric și curcumină, iar potențialul lor terapeutic încă nu a fost elucidat pe deplin.

Citește șiMiraculosul turmeric – leacul tuturor bolilor posibile?

Turmericul este folosit în medicina chineză și indiană de peste 2.000 de ani.

În sistemele de vindecare tradițională, turmericul este prezentat ca un panaceu.

Interesul pentru această substanță se datorează presupusei sale eficiențe în boli curente, precum cele imunologice, infecțioase, inflamatorii și metabolice.

Se bucură de o recunoaștere globală în ceea ce privește activitățile sale antioxidante puternice, antimicrobiene și anticancerigene.

Este folosit în diabet, artrită, boli cardiovasculare, afecțiuni hepatice și renale.

Turmericul reglează somnul și dispoziția

Cercetările recente sugerează că turmericul ar putea preveni sau întârzia apariția bolilor neurodegenerative.

Sunt deja studii pe efectele curcuminei în maladia Alzheimer, Parkinson, scleroza multiplă, accidentul vascular cerebral, autism, sindromul Down, boala Huntington, depresie, anxietate și îmbătrânire.

Curcumina poate avea beneficii la nivelul creierului și a stării de spirit prin faptul că afectează serotonina.

Acest neurotransmițător este răspunzător pentru reglarea dispoziției, somnului, mâncatului și digestiei.

Conform testelor pe animale, curcumina crește nivelul de serotonină.

Citește șiTurmericul protejează creierul și reduce simptomele de depresie și anxietate 

La șobolanii cu stres cronic, curcumina a împiedicat scăderea serotoninei din cauza stresului. Totodată, a ajutat la depășirea anomaliilor comportamentale induse de stres.

În alt studiu, curcumina a restabilit nivelul de serotonină afectat de consumul excesiv de alcool.

Administrarea de curcumină a crescut de 4,5 ori rezistența la stres la animalele cu stres social cronic. A împiedicat apariția comportamentului anxios.

A redus cantitatea de corticosteron eliberat și nivelul periferic de IL-6 (un compus inflamator).

Tulburările de dispoziție și anxietatea sunt determinate în mare parte de stresul cronic.

Curcumina a fost testată și pe subiecți umani – 30 de persoane obeze cu simptome de anxietate și depresie.

Un gram de curcumină pe zi, timp de 1 lună, a redus frecvența și severitatea simptomelor.

În alte studii, 80 mg de nano-curcumină a redus scorurile de anxietate și depresie la diabeticii cu polineuropatie.

500-1000 mg de curcumină a redus starea de anxietate și depresie la persoanele cu tulburare depresivă majoră.

La 1 g de curcumină și 10 mg de piperină, efectul anxiolitic și anti-depresiv a fost mai mare la acești pacienți.

Curcumina reglează nu doar starea de spirit, ci și somnul.

Îmbunătățește somnul și calitatea vieții

Conform unui studiu randomizat, dublu-orb, 1 g de curcumină pe zi a redus somnul din timpul zilei la pacienți cu ciroză hepatică și a îmbunătățit considerabil calitatea vieții.

Rezultate similare au fost obținute și pe paciente cu cancer la sân supuse la chimioterapie. După o cură de 3 săptămâni, turmericul a ameliorat oboseala și somnul.

Datele oferite de aceste studii confirmă impactul pozitiv al turmericului asupra stresului, anxietății și somnului.

Citește șiLaptele de turmeric te ajută să dormi mai bine 

Surse articol:

1. Gene Bruno, Curcumin as a stress and sleep management supplement, Nutritional Outlook, Nutritional Outlook Vol. 24 No. 7, Volume 24, Issue 7, September 2, 2021: https://www.nutritionaloutlook.com/view/curcumin-as-a-stress-and-sleep-management-supplement
2. Abid Bhat, Arehally M Mahalakshmi, Bipul Ray, Sunanda Tuladhar, Tousif A Hediyal, Esther Manthiannem, Jagadeeswari Padamati, Ramesh Chandra, Saravana B Chidambaram, Meena K Sakharkar, Benefits of curcumin in brain disorders, Biofactors. 2019 Sep;45(5):666-689: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31185140/
3. Delphi Page, Nutraceutic: https://delphipages.live/ro/sanatate-%C8%99i-medicina/sanatate-nutri%C8%9Bie-%C8%99i-fitness/nutraceutical

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.