Cum să vă îmbunătățiți funcția TIROIDEI dacă aveți tiroidită autoimună

Dacă ați primit diagnosticul de tiroidită autoimună (Hashimoto), probabil că primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să schimbați tipul de sare pe care îl consumați. Alegeți un tip de sare neiodată.

Alimentația are un rol extrem de important în prevenirea bolilor și ameliorarea simptomelor. În cazul tiroidei autoimune, trebuie avut în vedere evitarea alimentelor inflamatorii.

glanda tiroida

Cum să vă îmbunătățiți funcția TIROIDEI

Evitați consumul de iod

Iodul poate fi util pentru persoanele cu hipotiroidism, nu însă și pentru cei care suferă de tiroidă autoimună. Unele cercetări sugerează că simpla limitare a consumului de iod poate ajuta la atenuarea bolii.

Nutriționistul Chris Kresser, unul din cei mai influenți oameni din lume din domeniul sănătății, spune că iodul crește atacul autoimun al corpului asupra glandei tiroide. Iodul reduce activitatea unei enzime numite peroxidaza tiroidiană (TPO), necesară pentru o producție optimă de hormoni tiroidieni.

Se pare că limitarea aportului de iod poate inclusiv inversa hipotiroidismul cauzat de tiroidita autoimună. În acest sens, un studiu a arătat că 78% din persoanele cu tiroidită Hashimoto și-au recăpătat funcția normală a tiroidei după ce au încetat să mai consume iod.

Alimentația “autoimună”

Persoanele care au tiroidită Hashimoto pot face mult mai multe modificări în dieta lor, pentru îmbunătățirea funcției glandei tiroide. De pildă, pot evita consumul de cereale, rafinate, zahăr și produse procesate. Trebuie să rețineți că glutenul și soia pot înrăutăți simptomele tiroiditei autoimune.

Este de asemenea esențial să se renunțe la alimentele care produc inflamații în corp:

– legumele din familia solanaceae: cartofi, vinete, tomate, ardei gras, ardei iute, gogoșari
– nucile și semințele
– ouăle
– produsele lactate
– îndulcitorii naturali

Axați-vă în schimb pe pește și carne de calitate, verdețuri și legume cu frunze verzi. Folosiți ulei de cocos (ajută glanda) în locul altor uleiuri vegetale. Consumați cât mai mult borș de oase și fructe de pădure. Semințele de in, uleiul de in și uleiul de pește ajută la combaterea inflamațiilor, la fel și turmericul și ghimbirul.

Ce suplimente se pot lua

Pentru reducerea oboselii, îmbunătățirea sănătății pielii și reducerea simptomelor, se pot lua unele suplimente alimentare, la recomandarea medicului. Nu luați suplimente fără să întrebați mai întâi medicul specialist.

seleniu (reduce nivelul anticorpilor anti-tiroidieni, inflamația și daunele asupra țesuturilor tiroidei)

turmeric (reglează semnalele inflamatoare, reduce umflătura din interiorul celulelor și simptomele bolii)

glutation (un antioxidant puternic care ajută la reglarea hormonală și stimularea imunitară)

vitamina D (ajută la transportarea hormonilor tiroidieni în celule)

• vitamina C (reduce stresul suprarenalelor)

probiotice (îmbunătățesc sănătatea intestinală)

Mișcarea fizică și somnul sunt de asemenea importante pentru îmbunătățirea sănătății tiroidei. Încercați să prindeți intervalul dintre ora 21:00 sau cel mult 22:00 și 6:00 dimineața.

Sursă: http://wellnessmama.com/14892/boost-thyroid-function/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.