COJILE fructelor CITRICE concurează cu ANTIBIOTICELE în combaterea bacteriilor rezistente (cum să le folosești)

Deși antibioticele au salvat numeroase vieți de-a lungul timpului, prescrierea lor abuzivă a condus la dezvoltarea unor tulpini de bacterii mult mai puternice și greu de tratat, rezistente la medicamente.

Studiile au scos la iveală foarte mulți agenți antibiotici naturali care pot lupta împotriva bacteriilor fără să producă mutații letale. Unele alimente și plante s-au dovedit chiar eficiente împotriva bacteriilor rezistente la antibiotice.

Coji de Citrice

Cojile de citrice testate ca antibiotice

Cercetătorii de a Universitatea Hungkuang din Taiwan au testat extractele de coji de fructe citrice pentru proprietățile lor antibiotice. Studiile lor se bazează pe utilizarea tradițională a acestora în tratarea infecțiilor și a unor boli. Vracii foloseau cojile de citrice proaspete, uscate sau infuzate în apă clocotită, ca ceai.

Pentru a le demonstra eficiența, cercetătorii au folosit cojile a două specii de fructe citrice – pomelo și grepfrut, în comparație cu un antibiotic popular – streptomicină, folosit mai ales împotriva tuberculozei și a altor bacterii precum E. coli și unele specii de streptococi.

Prepararea extractelor și testarea

Cojile au fost luate de la fructe proaspete, cumpărate de la un distribuitor local. Pentru extractele din coji proaspete, cercetătorii au decojit fructele manual și apoi le-au presat folosit un storcător electric. Pentru extractele distilate, cojile citricelor au fost fierte în apă timp de 3 ore, după care au colectat extractul folosind o metodă specială de distilare.

A fost apoi testat fiecare tip de extract în parte împotriva unor bacterii gram-negative și gram-pozitive, unele dintre ele extrem de infecțioase, precum:

– Escherichia coli
– Salmonella enterica
– Pseudomonas aeruginosa
– Stafilococul auriu
– Streptococul faecalis

Rezultatele au fost uimitoare

Rezultatele au arătat că ambele extracte au reușit să inhibe toate speciile de bacterii. Extractul proaspăt de grepfruit a avut cea mai mare putere de inhibiție. Acesta s-a dovedit mult mai eficient împotriva bacteriilor Salmonella și Streptoccul faecalis decât antibioticul folosit în grupul de control.

De asemenea, extractul distilat de coji de pomelo a fost mai eficient împotriva acestor două bacterii decât streptomicina.

Atât extractele distilate, cât și cele proaspete au inhibat semnificativ două bacterii periculoase: E. coli și stafilococul auriu, fiind doar puțin superioare antibioticului.

Cum se explică eficiența cojilor de citrice

Pentru a investiga compoziția cojilor de citrice, cercetătorii au folosit cromatografia de gaze. Au descoperit câteva ingrediente antibacteriene puternice, precum limonen (32-96%), mircen (3%) și pinen (14%), și în procente mai mici, citral și tujen în pomelo, și germacren și cariofilen în grepfrut. Cojile conțineau de asemenea uleiuri importante, precum acid oleic, acid decenoic, acid palmitic și acid stearic.

În cojile de pomelo, cercetătorii au găsit de asemenea oleilamidă, un compus care ajută somnul și reduce durerea.

Toate fructele citrice conțin compuși chimici eficienți împotriva bacteriilor rezistente. Un studiu recent (2015) a arătat extractul de coji de portocale a inhibat bacterii care produc boli gingivale și paradontale.

Cum să prepari acasă extracte din coji de citrice

Pentru a prepara un extract la rece, zdrobiți pur și simplu cojile. Pentru extractul fierbinte, infuzați cojile zdrobite în apă fierbinte câteva ore. Extractul alcoolic se prepară prin infuzarea cojilor în alcool.

Nu folosiți cojile înainte de a le spăla cu o soluție din bicarbonat sau oțet. Acestea ajută la îndepărtarea pesticidelor.

Sursă: http://www.realnatural.org/citrus-peels-challenge-antibiotics-in-fighting-bacteria/

12 comentarii

1. Dar citricele care ajung la noi în comert , nu sunt tratate cu tot felul de substanțe pentru a nu se strica ?!

• Înainte de a le curată lăsați fructele in apa cu oțet si bicarbonat de sodiu pentru a se curată de pesticide si câte chimice se folosesc sa nu se veștejească,ați văzut ce lucioase sunt, si înăuntru iasca, nici pic de suc. Succes!

2. dar cum sa elimini pesticidele pentru a fi consumate?

3. Am citit ca se pun cojile intr-o solutie de bicarbonat si apa,se lasa sa stea si se limpezesc bine.Nu stiu daca e si reala solutia de anihilare a pesticidelor.

4. Atunci de ce nu se fac tratamente cu aceste lucruri și ne distrug cu toate antibioticele?

5. Cojile acum sunt pline de e-uri nu le poti consuma.

6. Da , însă unde le mai găsim pe cele neinjectate…ca toate au conservanți

7. Daca nu ar fi tratate cu substante chimice….ar fi cu totul altfel!!

8. Da insa tinem cont de multi factori de risc ,sa ne gindim la fructe bio ?nu exista pe piata citrice bio ?