Seminţele de Floarea-Soarelui: Bune Pentru Inimă şi Oase

Ronţăitul seminţelor este o practică recretivă pentru mulţi dintre noi, dar şi foarte nutritivă în acelaşi timp. Conform cercetărilor în domeniu, seminţele extrase din pălăria de floarea-soarelui conţin substanţe anticancerigene, antioxidanţi, minerale şi vitamine esenţiale pentru piele, oase şi inimă.

Seminţe de Floarea-Soarelui: Bune Pentru Inimă şi Oase

Seminţele de Floarea-Soarelui: Bune Pentru Inimă şi Oase

Conținut nutrițional 

Îţi dăm o mie de motive să consumi mai des seminţe de floarea-soarelui. Sunt ieftin, accesibile şi plăcute la gust. Seminţele de floarea-soarelui sunt bogate în:

• Seleniu – previne dezvoltarea celulelor canceroase
• Calciu – protejează masa osoasă şi întăreşte oasele
• Magneziu – calează nervii, combate stresului, alină durerile de cap, scade riscul atacului de cord si accidentului vascular cerebral
• Fitochimicale –uşurează digestia şi elimină kilogramele în plus
• Fitosteroli (grăsimi bune) – reduce nivelul colesterolului şi întăreşte sistemul imunitar
• Acid folic – recomandat femeilor însărcinate
• Triptofan – stimulează producţia de serotonină, cu rol în eliminarea stărilor de oboseală accentuată, stresului şi depresiei

Vitamina E este cea mai vindecătoare dintre toate substanţele conţinute de seminţe. Pe lângă faptul că tratarează astmul şi ulcerul gastric, este un remediu natural pentru prevenirea cancerului de colon, ameliorarea durerilor articulare şi a simptomelor menopauzei (în special a bufeurilor). Vitamina E este vitamina pielii. Nu uita că seminţele de floarea-soarelui aduc îmbunătăţiri vizibile la nivelul pielii.

1) Seminţele de floarea-sorelui şi inima

Nutriţioniştii spun că doza optimă de seminţe de floarea-soarelui este de o ceaşcă pe zi. Acest tratament este recomandat mai ales pentru sănătatea inimii. Seminţele previn depunerea colesterolului pe pereţii arterei şi scad riscul producerii atacului de cord. Este bine să mănânci seminţe pentru că acestea scad presiunea sangvină şi reduc tensiunea arterială. Seminţele ţin sub control ateroscleroza şi previn multe alte boli cardiovasculare.

2) Semințele de floarea-soarelui și oasele 

Datorită conţinutului de calciu şi magneziu, seminţele de floarea-soarelui întăresc sistemul osos, menţine elasticitatea ţesuturilor şi protejează muşchii.

Cum să le consumi

Seminţele se pot consuma ca atare, sau se pot adăuga în salate, pâine, paste, orez sau iaurt. Atenţie! Consumul excesiv de seminţe de floarea-soarelui poate crea probleme de sănătate. Nu trebuie consumate în cantităţi mari zilnic, întrucât ne aduc kilograme în plus nedorite. Notează că 100 g de seminţe conţin aproape 600 de calorii!

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.