8 înlocuitori pentru cafea

Cafeaua pare un viciu mic, neînsemnat.

Însă în multe cazuri, de la 3 căni de cafea în sus pe zi, pot să apară probleme de sănătate la anumite persoane.

8 Inlocuitori pentru cafea

8 Inlocuitori pentru cafea

Există oameni care beau cafea pentru aromă – şi aceştia doar cochetează cu câte o ceaşcă din când în când.

Există şi persoane dependente de cofeină, care au nevoie de cafea ca de aer. Aceștia nu pot rezista nici măcar o zi „pe uscat”.

Simptomele sunt evidente: durere groaznică de cap, somnolenţă, moleşeală şi lipsă totală de vlagă.

Dacă te numeri printre cei care resimt aceste stări, verdictul e clar: organismul tău este dependent de cafea.

Efectele cofeinei asupra sănătăţii

Cofeina din cafea stimulează majoritatea proceselor din corp. De aceea are şi avantaje şi dezavantaje. Iată câteva efecte secundare ale cafelei:

• stimulează sistemul nervos – şi poate da nervozitate, anxietate, insomnie sau ameţeală
• creşte presiunea sângelui – ceea ce poate da palpitaţii la persoanele slabe sau sensibile
• stimulează aciditatea gastrică – motv pentru care poate apărea ulcerul gastric
• stimulează intestinul gros şi implicit stările de diaree cronică
• creşte nivelul zahărul în sânge
• reduce capacitatea de a scrie sau şofa după câteva ore de la consum

Înlocuitori pentru cafea

Din fericire, există anumite plante care pot înlocui cafeaua. Acestea nu conţin cofeină, dar pot furniza minţii şi trupului energia necesară pentru a face faţă stresului zilnic.

Cicoarea

Printre cei mai populari substituienţi ai cafelei se numără cicoarea.

Această plantă are o aromă similară cu cea a cafelei şi nu dă dependență.

Cicoarea este ideală pentru persoanele care desfăşoară activităţi intelectuale zilnice, întrucât stimulează funcţia psihică.

Este recomandată celor care învaţă sau dau examene, sau celor care sunt antrenaţi în calcule dificile, cum sunt contabilii.

Are efecte revitalizante naturale. Combate cu succes astenia, depresia şi somnolenţa.

O a doua calitate a cicoarei este capacitatea de a stimula digestia şi secreţia biliară.

Aceste proprietăţi se datorează conţinutului ridicat de fier, magneziu, calciu, fosfor şi vitamine. Cicoarea se poate găsi la magazinele naturiste sub formă de pulbere, sau prăjită, pentru a fi râşniţată. 

Cafeaua Oshawa

Acesta este un produs care conţine cicioare, orez şi năut. Energizează, elimină durerile de cap şi creşte capacitatea intelectuală.

Sucul de citrice

Citricele sunt energizante puternici, care pot înlocui cu succes ceaşca de cafea de dimineaţă.

Le putem consuma sub formă de suc. Este indicat să le preparăm în casă, pentru a obține o băutură 100% naturală.

Cumpără portocale, grepfruit roz şi lămâii. Ai nevoie de un storcător manual de fructe sau de un robot (blender). Sucul de citrice se soarbe încet, pentru a căpăta mai multă putere.

Evită cola şi alte sucuri carbogazoase care conţin cofeină. Nu te ajută la nimic să înlocuieşti cafeaua cu alte produse care conţin cofeină.

Ceaiul negru

Acest tip de ceai conţine cofeină, dar în doze mai mici.

Pentru un consum sănătos, îl poţi combina cu lapte, sau cu alte ceaiuri, cum sunt cele de fructe.

Ceaiul negru dă energie, dar pe o durată mai scurtă decât cafeaua.

Ceaiul verde

Este mult mai bun decât ceaiul negru.

Are multiple efecte terapeutice: scade colesterolul, previne cancerul şi ajută la pierderea în greutate. Se bea tot în cantităţi mici, sau combinat.

Se recomandă consumul de apă multă în paralel cu consumul de ceai negru sau ceai verde, pentru a reduce din efecte cofeinei.

În cadrul unei cure de slăbit, se pot bea până la 4 căni de ceai verde pe zi.

Ceaiul de lemn dulce

Are efect laxativ (consumat în cantităţi mari). Creşte nivelul de adrenalină şi are un gust aromat.

Yerba mate

Este o licoare din America de Sud cu efect de stimulare a întregului organism. Nu conţine cofeină.

Ciocolata caldă

Bea o ciocolată caldă dimineaţa în loc de cafea, pentru a mai reduce din starea de dependenţă.

Şi nu uita, nu cafeaua îţi face ziua mai bună, ci modul în care alegi tu să o petreci!

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

9 comentarii

  1. Eu am inlocuit-o cu un juice de lamaie,ghimbir si menta 😛 Iar necesarul de cofeina (am fost bautor de cafea 25 de ani) il iau din ceaiul verde 🙂

  2. am incercat orice.nu merge.cred k aceasta licoare invinge si una din bolile necrutatoare……….

  3. Degeaba.Am incercat dar…tot cafeaua de dimineata e mai buna.

  4. Parerile sunt impartite. O ceasca de cafea de dimineata nu face rau. Contine antioxidanti ,oligoelemente ,incetineste aparitia bolii Altzeimher.Masura in toate si sa nu ne privam si de aceasta placere. Exvcesul da ,nu este bun dar micile placeri sa nu ni le refuzam. O zi minunata tuturor si o cafea aburinda de dimineata !!!

  5. da ,asa e o ceasca de cafea nu ti face nimic ,dar cand bei 5 , 6 toata ziua ???

  6. 5 ,6 cesti pe zi e prea mult. Dar una de desfatare e drog curat !!!!

  7. exista si cafea obtinuta din radacinile de papadie leac stravechi al dacilor

  8. Pentru cei c’è cauta un inlocuitor pt cafea dar cu un gust placut va recomand cafea uau din orz fara cofina de la Italian Shops.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.