Plante şi Alimente Pentru Memorie

Sănătatea psihică este extrem de importantă pentru buna funcţionare a memoriei. Slăbirea sau pierderea capacităţii de concentrare este un risc la care suntem supuşi datorită factorilor de stres, epuizării intelectuale sau înaintării în vârstă. Dincolo de adoptarea unui stil de viaţă optimist, există anumite plante şi alimente care pot spori performanţele creierului.

plante si alimente pentru memorie

Plante pentru memorie

Mai bune decât medicamentele recomandate de farmacii sunt elixirurile vii ale naturii. Plantele ne ajută să menţinem tinereţea şi sănătatea minţii fără să provoace efecte adverse. Ceaiurile, infuziile şi capsulele din plante sunt ideal pentru îmbunătăţirea activităţii cerebrale.

Aloe vera – este un panaceu al medicinei, întrucât conţine o gamă variată de vitamine, minerale şi aminoacizi esenţial; se consumă sub formă de pudră, tinctură sau extract; seva de aloe vera este un miracol natural pentru minte şi memorie; cei care nu tolerează gustul amar al sucului de aloe vera p pot consuma sub formă de pudră.

Pelinul – are efecte tonice cerebrale excepţionale; stimulează activitatea creierului şi măduva spinării; pelinul nu este recomandat persoanelor cu afecţiuni nervoase şi nici în caz de boli intestinale sau pe perioada sarcinii.

Salvia – este o plantă bună la toate; are beneficii uimitoare şi asupra creierului, acţionând mai ales asupra cortexului cerebral; are efecte de reducere a oboselii psihice şi de recuperare a memoriei; are capacitatea de a creşte puterea de concentrare; se beau câte 2 căni de ceai de salvie pe zi, preparat dintr-o lingură de plantă la o cană cu apă clocotită.

Ginsengul – oxigenează creierul, creşte atenţia şi calmează stresul pshici. Tratează cu succes deficienţele de memorie, mai ales la cei care suferă de probleme de circulaţie a sângelui la nivel cerebral; se poate mesteca rădăcină de ginseng în caz de epuizare intelectuală, dar şi fizică; sau se poate lua câte o capsulă de ginseng, de 3 ori pe zi.

Alimente bune pentru memorie

Nu uita de alimentaţie, de odihnă şi de activitatea mentală. Memoria se poate menţine într-o stare bună citind zilnic câte ceva, sau dezlegând integrame şi alte jocuri creative.

Peştele conţine acizi graşi Omega cu rol în creşterea capacităţii de învăţare şi memorare. Se recomandă peşte gras, oceanic (somon, hering, cod, scrumbie, sardine sau ton sau ulei de peşte), de 2-3 ori pe săptămână.

Mierea şi polenul – conţin Vitaminele E şi P, cu rol în protecţia şi refacerea neuronilor; produsele pe bază de miere ajută la irigarea creierului şi la creşterea memoriei.

Ouăle – conţin Vitamina A, B, D şi E, fier şi calciu; se recomandă ouă de prepeliţă pentru dezvoltarea inteligenţei şi formarea sistemului nervos la copii.

Spanacul – contine vitamina B9 (sau acid folic), vitamina C şi fier, cu rol protector neuronal şi împotriva bolii Alzheimer; spanacul încetineşte procesul de îmbătrânire a celulelor creierului; se recomandă consumul de spanac, de 2-3 ori pe săptămână.

Rozmarinul – se beau 3 căni de infuzie de rozmarin pe zi, sau se consumă sub formă de tinctură, pentru creşterea puterii de memorare.

Strugurii – conţin antioxidanţi; se recomandă consumul unui pahar de vin roşu pe zi pentru îmbunătăţirea memoriei.

Surse naturale de leticină – cereale, soia, germeni de grâu, nuci, arahide, drojdie de bere, fasole uscată, mazăre, linte, gălbenuş de ou; leticina protejează creierul, stimulează celulele nervilor şi creşte puterea de învăţare, mai ales la elevi şi studenţi.

Aceste informaţii au scop informativ, ele nu înlocuiesc recomandarea medicului sau a personalului medical autorizat. Nu folosiţi aceste informaţii pentru auto-diagnostic sau auto-tratament.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.