Vitamina K – Pentru Sănătatea Sângelui şi Oaselor

Vitamina K mai este numită şi vitamina antihemoragică, dat fiind faptul că această substanţă are un rol important în procesul de coagulare a sângelui. Aportul necesar de Vitamina K ajută la elaborarea proteinelor din oase şi rinichi, şi la fixarea calciului în oase.

Vitamina K - Pentru Sănătatea Sângelui şi Oaselor

Este recomandată mai ales femeilor aflate la menopauză, când masa osoasă începe să piardă din densitate. Vitamina K participă de asemenea la producerea de energie pentru celule şi neuro-hormoni.

Indicaţii terapeutice

Organismul nostru are capacitatea de a produce Vitamina K în proporţie de 80%. Restul de 20% trebuie să fie luat din hrană. Vitamina K acţionează benefic atât pe plan intern, cât şi la nivel extern. Se poate lua îm asociere cu Vitaminele A şi D, mai ales în caz de osteoporoză. Este indicată în:

• Hemoragii şi menstruaţii abundente şi dureroase
• Pietre la rinichi
Osteoporoză
• Artrită reumatoidă
• Infarct
• Atac de cord
• Tulburări hepatice – icter, hepatita, insuficienţă hepatică, ciroză hepatică
• Urticarii, degeraturi, cicatrici şi leziuni sângeroase ale pielii
• Operaţii chirurgicale

Doza zilnică recomandată de Vitamina K nu a fost încă stabilită cu precizie. Cantitatea nu zilnică trebuie să depăşească însă 1,5-2 mg.

Lipsă de Vitamina K

Deficitul de Vitamina K poate duce la instalarea unei stări de tristeţe sau anemie. Pot apărea sângerări externe uşoare (la nivelul pielii, gingivale sau nazale) sau hemoragii interne în toată regul a, menstruaţii abundente sau hematoame la nivelul creierului –mai ales în urma administrării de antiobiotice pe termen lung. Carenţa de Vitamina K provoacă tulburări de coagulare a sângelui, demineralizare a ţesutului osos şi a dinţilor.

Surse naturale de Vitamina K

Produse verzi: pătrunjel, lucernă, urzici, spanac, salată verde, mazăre verde sau alge marine.

Cereale: grâu decorticat, ovăz, porumb.

Legume: conopidă, morcovi, cartofi, roşii, varză albă

Fructe: cătină albă, măceşe, fragi.

Lactate: iaurt, lapte bătut, gălbenuş de ou.

Carne: carne de vită, ficat de porc, splină, untură de peşte.

Uleiuri: uleiul de soia, uleiul de şofran.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.