Spanacul – verdeaţa care curăţă și tonifică organismul

Beneficiile spanacului asupra sănătăţii sunt cunoscute încă din vremurile antice. Este una din cele mai discutate şi mâncate verdeţuri.

Calităţile terapeutice ale spanacului vizează mai ales problemele de sănătate de la nivelul sistemului digestiv.

Spanacul – verdeaţa care curăţă și tonifică organismul

Spanacul – verdeaţa care curăţă și tonifică organismul

Spanac – proprietăți

Spanacul a fost supranumit „mătura intestinului”, datorită proprietăţilor sale de curăţire şi de fortifiere a organismului.

În compoziţa spanacului se găsesc o sumedenie de nutrienţi valoroşi pentru sănătate: calciu, magneziu, potasiu, fier, zinc, iod, vitaminele A, B1, B2, B12, C, K, PP şi acid folic.

Indicații terapeutice

Spanacul este recomandat în anemie, convalescenţă, hipertensiune, obezitate, afecţiuni renale şi rahitism.

Consumat cu regularirate, poate fi util în diverse probleme de sănătate: 

• combate infecţiile gingiilor
• favorizează creşterea la copii
• întăreşte imunitatea
• hrăneşte, remineralizează şi tonifică organismul
• ajută în afecţiunile renale
• este benefic în diabet, insuficienţă renală şi prostatită
• reduce umflăturile picioarelor
• previne bolile de ochi: cataracta sau degenerescenţa maculară care apare odată cu înaintarea în vârstă.

Spanacul întăreşte psihicul şi sistemul nervos

Vitamina K este responsabilă şi cu menţinerea unui sistem nervos şi psihic sănătos.

Această substanţă contribuie la îmbunătăţirea funcţiei cerebrale. Combate astenia fizică şi nervoasă.
Reglează tensiunea arterială

Substanţele active din spanac ajută la reglarea tensiunii arteriale şi la combaterea aterosclerozei. Spanacul crud tonifică miocardul şi stimulează activitatea inimii.

Previne osteoporoza

Calciul şi vitamina K din spanac sunt componente esențiale formarea de calciu la nivelul ţesuturilor şi oaselor.

De aceea, coonsumul de spanac verde contribuie la crșeterea densității osoase şi previne osteoporoza.

Vindecă boli de piele

Cantitatea mare de vitamina A din spanac este o sursă naturală de sănătate pentru piele.

Consumul de spanac este recomandat în acnee, abcese dentare, arsuri, plăgi, furunculoză, riduri, psoriazis şi alte boli grave de piele.

Previne cancerul

Această verdeaţă conţine flavonoide din bleşug – substanţe care previn dezvoltarea celulelor canceroase.

Spanacul oferă o protecţie semnificativă împotriva cancerului de stomac, de prostată şi de piele.

Un aliment foarte sănătos 

Spanacul potoleşte foamea şi reduce apetitul. Este săţios, datorită conţinutului de fibre.

O porţie de spanac pe zi ajută în caz de constipaţie şi glicemie crescută.

Curăţă tubul digestiv şi ajută la eliminarea toxinelor şi a viermilor intestinali.

Sucul de spanac poate ajuta la înlăturarea stărilor depresive.

Se poate bea câte un pahar de suc în fiecare dimineaţă. Este indicat şi celor care se recuperează după o boală.

În caz de constipaţie sau ulcer duodenal, se recomandă câte jumătate de litru de suc proaspăt de spanac pe zi.

Extern, se aplică frunze de spanac opărite sau fierte în ulei (de măsline sau de soia). Se pun cataplasme pe zonele afectate.

Contraindicaţii

Spanacul nu este recomandat bolavilor de litiază urică, inflamaţii gastrice şi intestinale, boli hepatice sau reumatism.

Spanacul ar trebui consumat, pe cât posibil, doar în stare crudă.

În cel mai „rău” caz, se poate opări puţin. Dar de regulă se recomandă spanacul crud, în salate

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

4 comentarii

  1. […] Spanacul, broccoli și salata verde au de asemenea proprietăți anti-cancer dovedite. Se pot lua și capsule cu Spirulina, o algă foarte bogată în proteine. […]

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.