Osteoporoza – Remedii Naturiste Pe Termen Lung

Osteoporoza este boală care afectează în special femeile. După vârsta de 40-50 de ani, când se atinge vârsta biologică a menopauzei, masa osoasă începe să se deterioreze. Odată cu înaintarea în vârstă, oasele devin tot mai fragile, iar ţesutul osos se subţiază. Riscul fracturilor este foarte mare, iar în cele mai severe cazuri, putem vorbi despre instalarea unor handicapuri incurabile.

Remedii naturiste pentru osteoporoză

În multe situaţii, osteoporoza netratată la timp nu mai poate fi remediată pe deplin. Iar tratamentele pentru îngrijirea oaselor sunt în general foarte scumpe, mai ales dacă luăm în considerare faptul că osteoporoza are nevoie de supraveghere continuă, pe termen lung.

După vârsta de 40-50 de ani, când se atinge vârsta biologică a menopauzei, masa osoasă începe să se deterioreze.

Majoritatea factorilor care duc la instalarea osteoporozei sunt de natură alimentară. O dietă necorespunzătoare, săracă în vitamine şi lichide poate duce la degradarea oaselor.

Vitamina D

Deficitul de Vitamina D este una din cauzele deteriorării masei osoase în timp. Această vitamină contribuie la remodelarea oaselor. Calciul este cel mai bine absorbit şi folosit de organism în prezenţa Vitaminei D. Când aceasta lipseşte, pacientul începe să resimtă dureri la nivelul oaselor.

S-a demonstrat că mai mult de jumătate din pacienţii diagnosticaţi cu osteoporoză au şi un deficit semnificativ de Vitamina D. Se recomandă aşadar verificarea nivelului de Vitamina D din corp înainte de administrarea medicamentelor pentru osteoporoză.

Vitamina K2

Studii recente au descoperit o legătură importantă între sănătatea oaselor şi Vitamina K.  Această vitamină nu este conţinută şi nici creată în mod natural de către organism, aşadar ea trebuie să fie luată din hrană. O gasim mai ales în legumele cu frunze verzi şi în salate, dar şi în produse de origine animală: lapte, iaurt, gălbenuş de ou şi untura de peşte.

Macerat din lamâie şi ou

Se prepară un macerat de 7 zile din suc proaspăt de lâmâie şi coji pisate de ouă. Din acest amestec se iau câte 3 linguriţe pe zi, pentru ameliorarea durerilor şi întărirea oaselor. Lămâia nu trebuie să lipsească din regimul pentru osteoporoză.

Miere de albine

Mierea de albine ajută la menţinerea densităţii osoase şi la prevenirea decalcifierii. Se consumă câte 1-2 linguriţe pe zi în acest scop. Mierea nu este recomandată celor afectaţi de diabet.

Plante medicinale

Infuzia concentrară – se prepară dintr-un amestec de plante verzi: funze de busuioc, cimbru, maghiran, mentă dulce şi rădăcină de genţiană. Se beau câte 3 căni pe zi de infuzie pentru un efect remineralizant şi calmant.

Băi cu uleiuri esenţiale: aromaterapia cu ulei de pin, muşeţel, rozmarin, cuişoare, maghiran, dafin, nucşoară sau sunătoare este ideală pentru ameliorarea durerilor.

Capsulele din plante sunt de asemenea indicate în caz de osteoporoză. Se pot lua pastile cu pulbere de coada-calului, tinctură de mărară, de soc sau de mielarea, seminţe de urzică, păpădie, tinctura de soc, seminţe de susan, migdale şi soia. Sau se pot consuma ierburi medicinale – lucerna sau paie de ovăz.

Dieta osteoporoză

La osteoporoză sunt contraindicate grăsimile animale. Se consumă în schimb mai multe fibre, fructe bogate în Vitamina C, legume de culoare verde, galbenă şi roşie, cereale integrale, iaurt şi brânză.

Spanacul este o sursă verde de calciu. Se poate consuma în salate de sezon, alături de alte verdeţuri nutritive, cum este loboda sau morcovul. Cura cu spanac nu este însă indicată celor care suferă de reumatism, gastrite intestinale sau litiază urică.

Alimentele bogate în calciu şi Vitamina D – peşte, ficat, ouă,  lapte, spanac, varza kale şi expunerea la soare pot preveni bolile de oase.

Lichidele ajută tratamentele naturiste pentru osteoporoză. Este esenţial să se alimenteze organismul cu apă pentru a ajuta sângele care irigă oasele să fie cât mai fluid şi să circule cât mai bine. În cazul în care pacientul elimină calciul prin urină, se recomandă o tabletă de calciu seara, cu o cană de apă.

Exerciţiile fizice

Sedentarismul este un alt factor neştiut care favorizează apariţia bolilor de oase. Cei care petrec multe ore pe scaun, în pat sau în picioare sunt de regulă predispuşi la osteoporoză.
Se recomandă aşadar mai multă mişcare, pentru a corecta poziţiile nesănătoase şi împiedica degradarea osoasă: mersul pe jos, plimbările lente, dansul, gimnastica sau ciclismul.

Aceste informaţii au scop informativ, ele nu înlocuiesc recomandarea medicului sau a personalului medical autorizat. Nu folosiţi aceste informaţii pentru auto-diagnostic sau auto-tratament.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.