5 antidepresive naturale pentru sănătatea psihică

Depresia poate fi caracterizează printr-o diminuare a apetitului de viaţă.

Stările de melancolie, anxietatea, plânsul fără motiv, insomnia sau lenea psihică sunt câteva simptome care anunță prezenţa depresiei.

5 antidepresive naturale pentru sănătatea psihică

5 antidepresive naturale pentru sănătatea psihică

Efectele negative ale medicamentelor antidepresive

Stările negative prin care trec îi determină pe mulţi depresivi să caute remedii puternice în industria farmaceutică.

Medicamentele antidepresive sunt bune pentru pacienţii afectaţi grav de depresie.

Administrate însă fără recomandarea medicului sau pe termen lung, pilulele antidepresive pot avea efecte adverse. Acestea pot favoriza apariția unor boli, precum diabet zaharat, obezitate sau tulburări ale circulaţiei sangvine.

La unii se poate dezvolta şi o anumită dependenţă cu repercusiuni mult mai periculoase.

Remedii pentru depresia ușoară 

Pentru cei afectaţi de o formă uşoară de depresie, antidepresivele naturale pot da roade mult mai bune.

Depresia care se poate trata cu ajutorul plantelor sau ceaiurilor medicinale are la bază dezechilibre în ceea ce priveşte odihna şi modul de organizare a sarcinilor zilnice.

Aceste simptome trebuie combătute imediat, pentru a nu degenera într-o depresie severă.

Antidepresive naturale 

Depresiile uşoare, stările de tristeţe, tulburările de somn şi lipsa de energie se pot trata acasă, cu ajutorul plantelor sau alimentelor.

Sunătoarea

Sunătoarea este recomandată frecvent în cazuri de anxietate, atacuri de panică, tristeţe nejustificată, pesimism sau insomnie.

Se prepară o infuzie de 10 minute dintr-o linguriţă de plantă la o cană cu apă fierbinte. Se strecoară amestecul şi se îndulceşte cu miere.

Cura durează 2-3 luni, timp în care se beau câte 2 căni pe zi. Se poate găsi sunătoare pentru depresivi şi sub formă de capsule, pulbere sau tinctură.

Pe perioada curei cu ceai de sunătoare nu se recomandă alt tratament medicamentos antidepresiv.

Menta

Pentru alungarea definitivă a stărilor de oboseală fizică şi psihică se recomandă ceaiul de mentă.

Se prepară din 2 linguriţe de plantă la o cană cu apă clocotită.

Pentru efecte rapide, se beau câte 3 căni de ceai de mentă pe zi.

Rozmarinul

Lipsa de vlagă şi energie poate fi combătută cu ajutorul tincturii de rozmarin.

Se administrează câte 5 picături de tinctură, de 2-3 ori pe zi. Sau se poate prepara un ceai din 2 pliculeţe de pulbere de rozmarin în 250 ml de apă clocotită.

Ceaiul de rozmarin se lasă la infuzat 10 minute şi se bea pe parcursul unei zile.

Ginkgo biloba

Unul din cei mai buni tonici psihici este gingko biloba. Conţine substanţe care îmbunătăţesc activitatea creierului, stimulează microcirculţia sangvină şi combate acţiunea radicalilor liberi.

Se beau 2-3 căni de infuzie de ginkgo biloba, preparată dintr-o linguriţă de plantă la o cană cu apă. Se poate administra şi sub formă de comprimate alimentare.

Peştele

Peştele este un antidepresiv natural, care creşte nivelul de serotonină din organism şi dă celui afectat de depresie o stare generală de bine.

Se recomandă în special consumul de sardine, hering, somon şi macrou.

Uleiul de nucă de cocos, salatele de crudităţi, apa distilată, mişcarea fizică, expunerea la soare şi comunicarea sunt alţi adjuvanţi naturali în tratarea depresiilor de moment.

Aceste informaţii au scop informativ, ele nu înlocuiesc recomandarea medicului sau a personalului medical autorizat. Nu folosiţi aceste informaţii pentru auto-diagnostic sau auto-tratament.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

2 comentarii

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.