Coenzima Q10 – Beneficii Pentru Imunitate

Coenzima Q10 este deseori confundată cu o vitamină, datorită proprietăţilor şi rolului asemănător. Vorbim însă despre o substanţă mult mai puternică decât vitaminele, cu o forţă protectoare mult mai mare. Coenezima Q10 se află în majoritatea celulelor din corp. Are o influenţă directă asupra inimii, creierului, ficatului şi sistemului imunitar.

Rolul Coenzimei Q10

Coenzima Q10 (CoQ10, Ubichinona) este prezentată ca un supliment alimentar, indispensabil vieţii. Se mai găseşte şi sub numele de CoQ10, vitamina Q10 sau Ubichinona şi alte derivate. Această substanţă ajută la producerea de energie pentru toate procesele biochimice din corp. Are un rol fundamental în producerea energiei celulare. Organismul produce în mod normal această substanţă. Însă după vârsta de 30 de ani, procesul de producere a Coenzimei Q10 încetineşte.

Coenzima Q10 – Energie Pentru Celulele Imunitare

Beneficiile Coenzimei Q10

Nutriţionştii recomandă Coenzima Q10 ca un medicament-miracol. Creşte imunitatea, sporeşte fertilitatea la femei  şi ajută la recuperarea organismului după efort sau boală. Reglează tensiunea arterială, încetineşte procesul de îmbătrânire, ajută la regenerarea pielii şi previne formarea ridurilor. Graţie antioxidanţilor conţinuţi, Coenzima Q10 previne cancerul şi alte afecţiuni cauzate de radicalii liberi. În momentul în care nivelul acestei substanţe scade din corp, încep să apară bolile, mai ales cele de inimă.

• Afecţiuni ale sistemului imunitar
• Gripă, pneumonii, infecţii
• Epuizare şi oboseală
• Insuficienţă cardiacă
• Hipertensiune arterială
• Infarct
• Angină pectorală
• Scleroză multiplă
• Afecţiuni peridontale
• Distrofie musculară
• Cancer de sân, de plămân, de prostată, pancreas, colon şi rinichi

Surse de Coenzima Q10

Doza zilnică recomandată de Q10 la copii este de 15 mg, iar la adulţi de 30 – 90 mg. În cazuri de deficit mare de Coenzima Q10 se recomandă 100 mg zilnic. Vitamina Q10 se găseşte într-o varietate de alimente:

• Peşte gras (somon, ton, sardine, macrou)
• Produse animale (ficat, rinichi, inima şi carnea de vită)
• Alune
• Ulei de soia
• Cereale integrale

Precauţii

Depăşirea dozei de 100 mg de de CoQ10 pe zi poate da insomnie. Dozele peste 300 de mg pe zi administrate pe perioadă lungă pot duce la toxicitate hepatică. Efectele adverse sunt: ameţeală, cefalee, greaţă, sensibilitate la lumină, iritabilitate sau dureri abdominale.

Coenzima Q10 este considerată un adjuvant în tratamentele pentru inimă sau muşchi. De aceea ea are un efect şi mai puternic când este administrată în asociere cu medicamente de acest gen.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.