Kale – proprietăți și beneficii

Kale este un tip de varză cu frunze de culoare verde sau mov.

Frunzele din centru nu sunt legate ca la varza tradiţională, şi de aceea această plantă este de multe ori confundată cu o salată verde românească.

Kale - Proprietăți și Beneficii (sxc.hu)

Kale – proprietăți și beneficii (sxc.hu)

Ce este kale?

Kale sau varza ţăranului, este una din cele mai sănătoase plante din lume. Face parte din aceeași familie cu broccoli.

Plantele cu frunze verzi sunt foarte bogate în vitamine şi minerale şi au un rol important în prevenirea dezvoltării şi înmulţirii celulelor canceroase.

La fel ca spanacul, pătrunjelul și varză obișnuită, kale oferă o cantitate mare de Vitamina K. De aceea ea nu trebuie să lipsească din dieta zilnică, mai ales pentru că are un gust foarte plăcut.

Kale – proprietăți

Despre kale se spune că este un adevărat izvor de sănătate. Beneficiile acestei plante sunt legate de concentraţia mărită de antioxidanţi şi vitaminele A, C şi K.

67 de grame de kale acoperă 1,020% Vitamina K, 200% Vitamina C, 180% Vitamina A, 15% din necesarul zilnic de calciu şi Vitamina B6, 190% din necesarul zilnic de vitamina A, 40% magneziu, 5 g de fibre şi 36 de calorii.

Este o sursă neaşteptată de proteine, flavonoide şi fibre. Kale conţine necesarul de fibre, care nu se poate găsi în carne.

Este totodată una din plantele cele mai bogate în fier și calciu – cu un grad de absorbție foarte bun.

În kale se găsește și betacaroten, unul din antioxidanţii esenţiali pentru prevenirea cancerului şi a bolilor de inimă, luteină, potasiu, fosfor, mangan şi cupru.

Kale – beneficii și indicații terapeutice

Kale este un aliat de excepţie împotriva celor mai frecvente afecţiuni:

• anemiile feriprive
• astenia de primăvară
imunitate scăzută
• bacterii, microbi şi infecţii
osteoporoza şi alte boli de oase
• cataracta şi alte afecţiuni oculare
• îmbătrânirea precoce
• colesterolul crescut
• bolile de inimă
• diferite tipuri de cancer
• circulaţia sangvină dereglată
• tumori şi scleroză

Salată cu kale – rețetă

Ingrediente

– 10 frunze mari de kale
– 3 morcovi
– 1 gulie
– 2-3 căței de usturoi
– 2 linguri de ulei de măsline
– zeama de la o jumătate de lămâie
– sare şi piper după gust

Mod de preparare

Frunzele kale se desfac, se spală și se storc. Se rulează şi se taie pe un fund de lemn, la fel ca salata verde.

Sau se pot rupe, pentru a evita contactul cu metalul cuţitului.

Se pun într-un bol şi se frământă cu sare. Se adaugă apoi zeama de lămâie.

Morcovii pot fi tăiaţi rondele sau felii subţiri.

Gulia se dă prin răzătoare, iar usturoiul prin presă.

Se amestecă toate ingredientele.

Kale poate fi adăugată și în smoothie-uri verzi.

Contraindicaţii

Vitamina K din kale poate crea probleme celor care urmează un tratament pe bază de anticoagulante.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

3 comentarii

  1. Se gaseste in comert? nu am auzit de aceasta varza pana acum.

  2. Deci, unde se poate gasi?

  3. Nu se găsește în România, decât sub formă de semințe pentru plantat, în magazinele online. Puteți cumpăra de aici: http://gradina-de-vis.shopmania.biz/catalog/tag/varza-kale

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.