Sucul de SFECLĂ scade tensiunea arterială – STUDIU

Un pahar de suc de sfeclă roșie pe zi poate ajuta la reducerea tensiunii arteriale, potrivit unui studiu publicat în anul 2013 de Asociația Americană a Inimii.

1 pahar de suc de sfeclă roșie/zi scade tensiunea arterială

Sucul de Sfeclă Roșie Scade Tensiunea Arterială – STUDIU

Sucul de Sfeclă Roșie Scade Tensiunea Arterială – STUDIU

Cercetătorii spun că creșterea aportului de alimente bogate în nitrați poate fi un mod accesibil și eficient pentru gestionarea tensiunii arteriale.

Sucul de sfeclă roșie conține nitrați care ajută la relaxarea pereților vaselor de sânge și îmbunătățesc circulația sângelui.

În organism, nitratul este transformat într-o substanță chimică numită nitrit și apoi în oxid nitric în sânge. Oxidul nitric este un gaz care lărgește vasele de sânge și îmbunătățește circulația.

> Studiul

Studiul a implicat 8 femei și 7 bărbați cu o tensiune arterială sistolică între 140 – 159 milimetri coloană de mercur (mm Hg), fără alte complicații medicale, care nu au luat nici un medicament pentru scăderea tensiunii.

Participanții la studiu au băut 250 ml de suc de sfeclă roșie sau 250 ml de apă cu un conținut mic de nitrat. Medicii au monotorizat nivelul tensiunii arteriale timp de 24 de ore.

Comparativ cu grupul placebo (cei care au băut apă cu nitrați), participanții care au băut suc de sfeclă roșie au experimentat o reducere a tensiunii arteriale sistolice și diastolice. Mai precis, tensiunea arterială a scăzut cu aproximativ 10 mm Hg la persoanele cu hipertensiune arterială care au băut 1 pahar de suc de sfeclă roșie pe zi. Efectul a fost mai pronunțat la 3-6 ore după ce au băut sucul, dar acesta s-a menținut timp de 24 de ore.

Fructele și legumele împiedică creșterea tensiunii arteriale

Persoanele diagnosticate cu hipertensiune arterială au un risc mai mare de boli de inimă sau accident vascular cerebral. Concluzia cercetătorilor este că un consum regulat de legume bogate în nitrați și alte elemente nutritive esențiale ar putea fi un mod accesibil și eficient pentru gestionarea tensiunii arteriale.

Amrita Ahluwalia, profesor farmacolog în bolile vasculare la Școala de Medicină Barts din Londra, autorul principal al studiului spune că speranța medicilor este ca pacienții cu boli de inimă să încerce să crească aportul de legume cu un conținut ridicat de nitrați – cum sunt legumele verzi sau sfecla roșie. Aceste alimente pot îmbunătăți considerabil sănătatea cardiovasculară.

Asociația Americană a Inimii recomandă consumul a 8 sau mai multe porții de fructe și legume zilnic. Cele mai bune legume și fructe pentru controlul nivelului tensiunii arteriale sunt:

— Mazăre, salată verde
– Conopidă, broccoli, varză
– Ceapă, roșii, vinete
– Morcovi, ardei gras, țelină, sfeclă roșie
– Mere, banane, struguri, portocale

Combinați aceste alimente, și utilizați metode de gătit sănătoase: aburi, grill, cuptor. Folosiți grăsimi și uleiuri scăzute în grăsimi saturate, cum este uleiul de măsline.

SURSE:

http://newsroom.heart.org/news/drinking-cup-of-beetroot-juice-daily-may-help-lower-blood-pressure

http://juicing-for-health.com/fun-free-recipes/juicing-by-health-conditions/lowering-blood-pressure-naturally.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

4 comentarii

  1. Si vindeca anemia

  2. si ajuta si in anemie,garantat!

  3. Voi incerca sucul de sfecla rosie pt . scaderea T.A

  4. EXCELENT, da rezultate minunate !!!

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.