Atenţie la Trecerea de la Iarnă la Primăvară: Dieta Potrivită

Trecerea dintre iarnă şi primăvară este aproape insesizabilă, şi se face cât ai zice… ghiocel! Puntea nu se vede şi nici nu pare să aibă vreo importanţă demnă de luat în seamă. Adevărul este că schimbările din mediu produc în mod obligatoriu schimbări şi la nivelul stării noastre de sănătate, sau cel puţin la nivelul dispoziţiei noastre generale.

Primăvara este simbolul noilor începuturi. Este anotimpul tinereţii, al vitalităţii şi prospeţimii. Stilul de viaţă sedentarist abordat în timpul iernii trebuie înlocuit cu plimbări mai multe în aer proaspăt. Este o ocazie excelentă să faci puţină ordine în frigider, în cămară şi în farfuria din care mănânci.

Eliberează rafturile cu conserve şi aprovizionează-le cu verdeţuri şi fructe din belşug.  Ai nevoie de o detoxifiere generală, de o fortificare a tonusului psihic şi de un plus de bună dispoziţie! Începe din interior, pentru a vedea şi semnele la exterior. Toate organele au nevoie de un refresh, de la piele până la ficat şi glande.

Atenţie la Trecerea de la Iarnă la Primăvară: Dieta Potrivită

7 Sfaturi utile pentru dieta de primnăvară:

1. Alimentele crude. Legumele şi fructele nepreparate reprezintă hrana vie care dă savoare şi sănătate fiinţei tale. Primăvara este un anotimp minunat pentru renunţarea la mesele bogate în carne, grăsimi şi verdeţuri congelate. Le poţi înlocui cu mai multe produse lactate proaspete, cereale, fructe uscate şi zemoase. Poţi mânca şi shaorma, atâta timp cât lipia conţine un mix fraged de legume!

2. Alimente cu gust amar. Evită condimentele, zahărul şi sarea. Consumă în schimb alimente cu gust amărui, precum andivele, secara sau anginare. Acestea ajută enorm la reglarea funcţiilor hepatice şi biliare – cele care funcţionează din plin primăvara.

3. Înlocuieşte murăturile cu sucul de lămâie, socata şi alte sucuri naturale din fructe şi legume, sau vinuri medicinale.

4. Legume verzi, bogate în fier, care alungă oboseala. Adaugă mai multă verdeaţă în meniul tău zilnic: pătrunjel, salată, urzici sau păpădie. Acestea curăţă sângele şi întăresc sistemul imunitar.

5. Fructele uscate. Poţi păstra stafidele, curmalele, smochinele şi nucile, şi adaugă în plus câteva migdale, alune şi seminţe: de dovleac, de in sau de floarea soarelui. Lintea, fasolea şi orezul brun sunt de asemenea recomandate la acest capitol.

6. Ceaiuri de primăvară. Există plante medicinale care se potrivesc fiecărui anotimp în parte. Pentru primăvară, se recomandă ceaiurile de flori în special: de rozmarin, de iasomie, de muşeţel, de creţişoară, de hibiscus sau de lemn-dulce.

7. Lichide din belşug. Nu uita de hidratare. Doi litri de lichide – ceai, sucuri de fructe sau apă de izvor întregesc dieta de primăvară, împrospătează sângele şi ajută în eliminarea toxinelor.

Nu uita! Dieta potrivită combate astenia de primăvară şi ţine departe depresia.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.