Astenia de primăvară – simptome şi remedii naturiste

Primăvara vine cu multă culoare, lumină şi căldură în viața noastră.

Schimbările de temperatură, intensitatea aerului şi uscăciunea noului sezon nu sunt însă primite cu bucurie de toată lumea.

Astenia de primăvară – simptome şi remedii naturiste

Femeile sunt cele mai vulnerabile la aceste modificări. 40% din femeile din România sunt victimele asteniei de primăvară (oboseala de primavară).

Astenia de primavara este una din cele mai dese afecţiuni care apar la trecerea dintre iarnă şi primăvară.

Atâta timp cât simptomele rămân la nivelul de sensibilitate la lumină şi oboseală fizică, astenia este o problemă care poate fi remediată uşor. De multe ori însă, ea poate merge mai departe, evoluând spre depresie.

Ce este astenia

Astenia este în general cauzată de schimbările care au loc la tranzitarea anotimpului rece.

Ieşirea din hibernare presupune eforturi mai mari de adaptare a organismului la noile cerinţe ale climei.

De multe ori, această adaptare poate avea consecinţe puternice asupra sistemului nervos: iritabilitate, anxietate, disconfort psihic.

Simptome generale ale asteniei de primăvară:

• cefalee sau dureri de cap şi gât
• palpitaţii
• nervozitate
• slăbiciune fizică şi oboseală
• lipsă de concentrare
• memorie slabă
• scăderea apetitului
• sensibilitate la lumină

Există și un tip de astenie fizică, ce se manifestă prin trecerea bruscă de la o stare emoţională la alta.

Dispoziţia spre tristeţe, plâns, anxietate, oboseală şi dezamăgire sunt foarte accentuate în acest caz.

Specialiştii în domeniu spun că astenia de primăvară este cauzată şi de modificările hormonale care au loc la trecerea dintre anotimpuri, de plidă scăderea concentraţiei de beta endorfine – hormoni care induce o stare de bine şi de calm.

Plante recomandate în astenia de primăvară

Experţii în fitoterapie au soluţii naturale care combat starea de iritare şi moleşeală produsă de astenie.

Ceaiul de sunătoareeste cel mai bun remediu pentru depresie şi pentru revigorarea întregului organism.

Se poate prepara o infuzie din 2 linguriţe de sunătoare la o cană cu apă clocotită. Se beau 1-2 căni pe zi, timp de 21 de zile. Atenţie! Sunătoarea în exces produce migrene.

Ceaiul de valeriană – este cel mai bun sedativ natural. Valeriana ajută și în astenie, și în anxietate sau insomnie. Se pot lua 2-3 capsule cu valeriană de la magazinele naturiste, sau se pot administra câte 10 picături de tinctură de valeriană, de 3 ori pe zi.

Ceaiul şi maceratul de urzicăau efect antidepresiv şi revitalizant. Urzica purifică şi fortifică organismul la trecerea dintre anotimpuri. Se poate prepara o infuzie dintr-o mână de urzică şi 200 ml de apă. Se macerează 3 ore şi se bea sucul rezultat.

Polenul şi lăptişorul de matcă – sunt indicate în curele de energizare a organismului şi fortifiere a sistemului nervos.

Legumele verzi – sunt bogate în vitaminele B şi K. Consumate în stare crudă, ajută în cazurile de astenie. Spanacul, leurda şi ştevia sunt câteva exemple care vitaminizează şi curăţă ficatul.

Persoanele care suferă de ulcer sau gastrită sunt sfătuite să fiarbă uşor legumele, deoarece cruditățile pot irita stomacul.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.