Secretele Consumului de Ceai

O dietă sănătoasă conţine întotdeauna şi o cantitate însemnată de lichide. Începând cu micul dejun, când se poate servi o cafea sau un suc de fructe natural, până seara când se poate bea un ceai din plante medicinale, porţia de lichide zilnice trebuie să fie corect administrată. Specialiştii recomandă un consum de lichide direct propoţional cu greutatea ta.

Beneficiile ceaiului

Ceaiul a devenit o băutură la modă, mai ales pentru femeile care ţin cure de slăbire. El nu mai este folosit numai iarna, când ne îngheaţă obrajii. Consumul de ceai din plante medicinale este mare mai ales în rândul celor care urmează tratamente naturiste pentru afecţiuni interne şi externe. De la combaterea insomniilor, alungarea depresiilor şi stimularea energetică a organismului până la eliminarea pietrelor la rinichi, ceaiurile naturale fac minuni pentru omul modern.

Există o paletă multicoloră şi multi-aromată de ceaiuri din care se poate sorta. Ceaiurile de la Plafar sau de la magazinele naturiste sunt cele mai bune.

Iată 8 mituri pe care ar trebui să le cunoşti despre ceaiuri înainte să alegi unul!

Secretele Consumului de Ceai

1.Ceaiul şi cofeina
Se ştie despre ceaiuri că au efecte de calmare, şi nu de agitare. Cu toate, acestea există anumite tipuri de ceai care conţin cofeină. Ceaiurile negre şi verzi pot conţine cofeină – o substanţă care dă o excitabilitate nervoasă. Cele albe au un nivel mai redus. Trebuie verificat ambalajul, pentru că acolo scrie dacă sunt sau nu decofeinizate. Ceaiurile herbale sau din plante ar trebui de regulă să fie naturale.

2. Ceaiul şi silueta
Există argumente pro şi contra pe marginea acestui subiect. Ceaiurile diuretice care nu conţin calorii sunt cele recomandate pentru slăbit. Însă este bine să ai în atenţie şi modul în care le consumi. De exemplu, dacă bei la micul dejun o cană cu ceai îndulcit cu zahăr, cu siguranţă vei lua în greutate. Foloseşte mai bine un pic de miere de albine, după ce ceaiul s-a mai răcorit.

3. Ceaiul şi sănătatea
Indiferent de planta sa fructul folosit, ceaiurile conţin antioxidanţi şi vitamine care ajută la fortificarea sistemului imunitar, prevenirea infecţiilor şi a bacteriilor. Unele ceaiuri luptă contra îmbătrânirii, cum este ceaiul de cătină, sau chiar combat riscurile cardiovasculare, cum sunt cele pe bază de păducel, talpa gâştei sau valeriană şi levănţică.

4. Ceaiul şi concentrarea
Se spune despre ceai că ar conţine o substanţă care înlesneşte puterea de concentrare a creierului. Ceaiurile au într-adevăr o cantitate semnificativă de Teină – cea care combate oboseala şi care energizează.

5. Ceaiul şi femeile însărcinate
Medicii nu recomandă ceaiul negru gravidelor. Se poate consuma în schimb ceai de romaniţă, care nu are efecte secundare asupra fătului sau a mamei.

6. Ceaiul la plic vs. ceaiul la vrac
Deşi consumatorii înrăiţi de ceai preferă ceaiul la pliculeţ pentru că este mult mai practic, cel vărsat este mult mai sănătos, deoarece nu conţine nimic adiţional. Pe lângă asta, este şi mult mai gustos.

7. Ceaiul şi modul de preparare
Unii spun că apa în care se prepară ceaiul trebuie fiartă. Nu întotdeauna însă este adevărat. În cele mai multe cazuri, apa trebuie să fie călduţă. În stare fiartă, apa omoară proprietăţile şi risipeşte aroma specifică a plantelor folosite. Culoarea ceaiului din cană nu are legătură cu nivelul de teină responsabil cu excitarea nervoasă. Deci nu contează dacă ceaiul stă la infuzat cu 5 minute mai puţin decât timpul recomandat.

8. Ceaiul la ceainic
Despre ceainicul în care se pregăteşte ceaiul se spune că nu necesită spălare frecventă. Acest recipient este dinadins confecţionat pentru a nu se înnegri. Este însă bine să folosiţi un ceainic pentru ceaiul verde şi altul pentru ceaiul negru.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.