Cicoare – Pentru Slăbit, Inimă, Artrită, Imunitate şi Cancer

Cicoarea (Cichorium intybus) este o plantă lemnoasă, erbacee, recomandată de medicina naturistă pentru un spectru larg de probleme de sănătate şi boli. Cicoarea are în special capacitatea de a uşura problemele digestive, de a preveni arsurile la stomac, de a a curăţa ficatul şi vezica biliară, de a proteja împotriva pietrelor la rinichi, de a preveni infecţiile bacteriene, de a stimula sistemul imunitar, de a reduce riscul bolilor de inimă şi de a reduce durerile de artrită.

Cicoare (Cichorium intybus)

Cicoare (Cichorium intybus)

Cicoarea – Proprietăţi şi calităţi terapeutice

Cicoarea este un tonic general şi în acelaşi timp un sedativ natural. Consumul de cicoare, sub formă de ceai sau cafea aduce de asemenea beneficii pentru siluetă. Cicoarea este o plantă dietetică minunată, care sprijină pierderea în greutate şi care nu ar trebuie să lipsească din casele noastre.

Cicoare se dezvoltă bine în condiții diferite, dar este de obicei găsită pe marginea drumurilor din toată Europa. Frunzele, mugurii, rădăcina, toate componentele cicoarei au calități benefice. În foarte mult culturi ale lumii, frunzele de cicoare sunt folosite într-un mod similar ca și spanacul. Rădăcină este măcinată într-o pulbere fină şi folosit ca înlocuitor de cafea. Cicoarea a fost utilizată de sute de ani ca remediu pe bază de plante pentru multe boli, și continuă să-și dovedească forţa terapeutică şi astăzi.

În ceea ce privește valoarea nutritivă, cicoarea este o sursă fabuloasă de vitamine și minerale: zinc, magneziu, mangan, calciu, acid folic, fier, potasiu, vitaminele A, B6, C, E, și K.

> Anxietate şi de stres

Cicoarea are calități sedative, care pot reduce anxietatea, calma mintea şi elimina stresul. Extractul rădăcină de cicoare poate fi de asemenea utilizat pentru un somn bun, fiind un somnifer natural este mult mai sănătos decât multe suplimente pe piața convențională. Alinarea stresului şi anxietăţii este o şansă în plus de a reduce riscurile bolilor de inimă, dezechilibrelor hormonale, insomniei, declinul cognitiv sau îmbătrânirii premature.

> Sistemul imunitar

Cicoare este considerat un amplificator puternic pentru sistemul imunitar. Are efecte antibacteriene clare pe o serie de tulpini de bacterii periculoase. Mai enumerăm de asemenea şi fitochimicalele din cicoare care acţionează ca antioxidanţi ucigaşi ai radicalilor liberi din fluxul de sânge, ceea ce reduce șansele de a contracta o serie de boli, inclusiv boli de inimă sau cancer.

> Probleme digestive

Una dintre cele mai bune motive de a adăuga cicoarea în dieta zilnică este capacitatea acesteia de a îmbunătăți diferite funcții ale sistemului digestiv. Cicoarea conține inulină, care este un probiotic puternic. Probioticele sunt un tip de bacterii bune, care conferă efectiv beneficii corpului decât boli. Este folosită pentru combaterea tulburărilor intestinale şi digestive, inclusiv indigestie, arsuri la stomac sau boala de reflux acid, datorită capacităţii de a reduce în mod activ aciditatea din sistemele organismului.

Constipatie

Încă o dată, rolul inulinei de fibră naturală aduce un beneficiu major consumatorilor de cicoare. Fibre alimentare reglează tranzitului intestinal, stimulează mișcările peristaltice şi secreția de sucuri gastrice. Per ansalblu, aceasta înseamnă că digestia este îmbunătățită vizibil şi riscul de constipație este redus foarte mult. Prin menținerea unui proces digestiv normal şi regulat, oamenii pot scăpa de o serie de boli gastro-intestinale, inclusiv de cancerul de colon.

Cicoare (Cichorium intybus)

Cicoare (Cichorium intybus)

> Cicoare pentru slăbit

Cicoarea este o sursa bună de oligofructoză, dar chiar şi inulină în sine este o formă de fibră alimentară naturală. Acestea ajută în gestionarea greutăţii şi sprijină pierderea în greutate.

Cicoarea conţine un aminoacid (ghrelin) asociat cu senzaţia de foame, care combate mâncatul excesiv şi tendinţa de a consuma mereu câte ceva. Prin reducerea cantității hormonului ghrelin, cicoarea reduce riscurile de supraalimentare şi promovează senzaţia de sațietate, atât de importantă în efortul unora de a slăbi.

> Boli de inimă

Inulina nu este benefică doar pentru sistemul digestiv. S-a demonstrat de asemenea că cicoarea poate reduce nivelul de colesterol LDL (rău) din organism. Colesterolul LDL este una dintre cauzele principale ale aterosclerozei şi hipertensiunii arteriale, deoarece acesta blochează fluxul de sânge la nivelul arterelor şi venelor. Cicoarea previne aşadar riscul de atac de cord sau accident vascular cerebral.

Cicoarea este  ambalată cu fenoli de plante, care acţionează ca agenți anti-trombotici şi antiaritmici. Fenolii din cicoare pot îmbunătăți echilibrul sângelui şi plasmei din organism, ceea ce reduce riscul de boli cardiovasculare.

> Cicoarea în prevenirea cancerului

Deşi studiile şi cercetările privind mecanismul cicoarei de prevenire a cancerului sunt încă în curs de desfăşurare, extractul de cicoare a fost de la început legat de reducerea tumorilor în diverse studii de cancer. Primele rapoarte indică faptul că proprietăţile antitumorale ale acestei plante se datorează fructanţilor din cicoare, care au calități antioxidante. Polifenolii si fitochimicale din cicoare au de asemenea un efect pozitiv asupra prevenirii cancerului de diferite tipuri, inclusiv cancerul de sân sau cancerul colorectal.

> Sănătatea rinichilor

Extractele de rădăcină de cicoare unt adesea folosite ca diuretice naturale, care cresc cantitatea de urină. Frecvență constantă și sănătoasă a procesului de urinare poate ajuta la eliminarea toxinelor stocate în ficat şi rinichi. De asemenea, urinarea frecventă poate elimina exesul de apă şi poate chiar reduce grasimea şi kilogramele în plus.

> Durerile de artrită

Cicoarea a fost în mod tradițional utilizată ca tratament naturist pentru artrită. Studiile efectuate în acest domeniu au demonstrat că cicoarea deţine proprietăţi anti-inflamatorii semnificative, ceea ce implică de la sine reducerea durerilor cauzare de osteoartrită. Într-un studiu din 2010, 70% din subiecți care au primit un tratament pe bază de cicoare au raportat o îmbunătăţire vizibilă a stării lor de sănătate, în special a durerii asociate cu osteoartrita. Cicoarea poate fi de asemenea utilizată ca un agent anti-inflamator general pentru durerile musculare şi dureri articulare.

Cicoarea – Precauţii şi contraindicaţii

Cicoarea pe perioada sarcinii consumată în exces poate stimula menstruața şi poate cauza eventual un avort spontan. De asemenea, femeile nu ar trebui sa consume cicoare în exces pe perioada alăptării, întrucât nu s-au făcut suficiente studii pentru a verifica efectele transferului cicoare între mamă şi copil prin laptele matern.

Persoanele alergice la gălbene şi margarete nu ar trebui să consume cicoare, deoarece pot avea parte de reacții alergice. Prea multă cicoare poate agrava probeleme celor cu pietre sau calculi biliari.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.