Surse Naturale de Fier

Foarte multă lume se plânge astăzi de un deficit semnificativ de FierCalciu şi Magneziu. Fiecare din aceste elemente sunt vitale unui organism tonic şi sănătos. Fierul este unul din componenţii esenţiali ai organismelor vii, întrucât ajută la producerea hemoglobinei, mioglobinei şi a enzimelor. Eritrocitele sunt cele care se ocupă cu transportul oxigenului în sânge, iar când fierul scade, întregul organism se destablizează.

surse naturale de fier

Fierul – oxigenul celulelor

Fierul are un rol important în asigurarea unei bune oxigenări a ţesuturilor.

Fierul ajută la o bună funcţionare a muşchilor şi este de asemenea responsabil cu respiraţia celulară.

Fierul ajută la absorbţia vitaminelor din complexul B. Pe lângă toate acestea, spunem despre Fier că susţine procesul de creştere şi creşte imunitatea.

Lipsa de fier duce la instalarea unei stări acute de oboseală şi slăbiciune. Anemina feriprivă este una din bolile cele mai comune în rândul celor care au deficit de fier.

Simptomele anemiei feriprive

• Buze şi tegumente palide
• Cefalee sau dureri de cap semnificative
• Oboseală excesivă
• Tahicardie (ritm cardiac mărit)
• Ameţeală, sfârşeală
• Limba umflată şi roşiatică
• Lipsă de apetit
• Splină mărită

Surse naturale de Fier

Fierul se găseşte în multe alimente pe care le consumăm zilnic. Problema este însă că din toată cantitatea de fier ingerată, numai 8 procente sunt absorbite de către organism. Duşmanii absorbţiei de fier sunt lactatele. Căutaţi alimentele care au un nivel mare de Calciu. Acestea conţin de asemenea o cantitate adecvată de Fier. Legumele şi fructele, cerealele şi seminţele sunt ideale în curele naturale cu fier. De notat este faptul că Vitamina C favorizează absorbţia fierului de către organism. Statisticile în domeniu arată că un adult trebuie să consume 14 mg de Fier pe zi.

> Seminţe care contin fier

• Seminţele de Susan – o linguriţă – conţine calciu şi 1.3 mg de fier
• Seminţele de Chia – conţin de 3 ori mai mult Fe decât spanacul
• Seminţele de Dovleac – sunt recomandate cele germinate şi uscate
• Seminţe de Quinoa – reduc riscul atacului de cord

> Cereale care contin fier

• Germenii de Grâu – au rol purificator şi vindecător
• Sucul de Grâu – conţine minerale care elimină metalele grele din sânge
• Vlăstarii de Lucernă
• Lintea încolţită şi gătită
• Orz
• Fulgi de ovăz

> Legume bogate în fier

• Spanacul – 0.8 mg de Fier într-o cană
• Pătrunjelul – 3.7 mg într-o cană
• Planta Kale (cheil) – 1.2 mg de Fier într-o cană
• Varza de Bruxell
• Linte şi mazăre
• Fasole neagră, verde şi albă
• Frunze de Păpădie – 1.7 mg de Fier într-o cană
• Alge albastre-verzi – Spirulina şi Chlorella – conţin de 58 de ori mai mult Fier decât o porţie de spanac crud
• Algele Dulse – conţin cea mai mare cantitate de minerale din toate plantele verzi
• Soia
• Cartofi dulci
• Sfecla roşie

> Fructe proaspete şi uscate

• Curmale
• Stafide
• Smochine
• Rodii
• Portocale
• Caise

Doza zilnică de fier – Precauţii

Copiii trebuie să primească o cantitate mică de fier. Excesul de fier – 3 g administrate unui copil de doi ani pot fi letale.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

1 comentariu

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.