Alimente Bogate în Magneziu

Există minerale în corpul nostru fără de care sănătatea noastă ar fi în mare pericol. Calciul şi Magneziul sunt două dintre aceste componentele esenţiale care trebuie să se găsească la un nivel optim în corpul nostru. Deficitul de Magneziu poate dăuna oaselor şi dinţilor, precum şi ţesutului muscular şi nervos. Magneziul reduce stresul şi dă vitalitate fizicului şi psihicului, reglează ritmul inimii şi împiedică depunerea pietrelor pe rinichi.

Lipsa de Magneziu – Simptome

Alimente Bogate în Magneziu

Alimente Bogate în Magneziu

Mulţi dintre noi nici nu suntem conştienţi de acest deficit de minerale. Simptomatologia este vastă şi fiecare persoană în parte poate resimţi această carenţă la un nivel mai mult sau mai puţin acut. Consultă lista de simptome specifice lipsei de magneziu pentru a afla dacă suferi de această afecţiune:

• Oboseală acută
• Crampe şi spasme musculare
• Tahicardie sau bătăi neregulate ale inimii (resimţite în tot organismul)
• Tulburări de somn
• Ameţeli
• Diaree sau digestie înceată
• Tulburări gastrointestinale
• Ten obosit şi cearcăne
• Pietre la rinichi

Doza zilnică de magneziu

Specialiştii în domeniu recomandă ca fetele tinere să consume în jur de 360 mg de Magneziu pe zi, iar băieţii 410 mg. Copiii sub trei ani trebuie să consume o cantitate de 80 mg de Magneziu pe zi. Pentru bărbaţii adulţi, doza zilnică recomandată este de 400 mg, iar pentru femei, 310 mg. Femeile însărcinate, cât şi cele care alăptează, sportivii şi persoanele în vârstă sunt sfătuite să consume cantităţi mai mari de magneziu.

Dat fiind faptul că Magneziul este foarte puţin prezent în alimentaţia noastră zilnică, este recomandabil să alegem produsele care conţin acest mineral într-o cantitate mai mare. Medicii spun că magneziul poate fi luat mai uşor dintr-o gamă bogată de alimente. Ar fi ideal să se consume cel puţin trei feluri de fructe, legume sau cereale pe zi.

Surse naturale de magneziu

Legume verzi – broccoli, spanacul şi mazărea sunt legume foarte bogate în magneziu. Se pot prepara salte de verdeţuri, din care se pot extrage cel puţin 150 mg de Magneziu. Fasolea, cartofii, ţelina şi algele marine sunt alte leguminoase care pot asigura o doză adecvată de magneziu în dieta zilnică.

Fructe – merele, ananasul, bananele şi avocado sunt câteva exemple. Fructele uscate sunt însă cele mai căutate: nucile, alunele, seminţele de floarea-soarelui, seminţele de susan, seminţele de dovleac, migdalele, smochinele, germenii de grâu şi germenii de lucernă.

Cereale integrale – pâinea neagră, cu tărâţe şi intermediară sunt o sursă nutritivă de magneziu. Numai o porţie de cereale integrale pot aduce în jur de 24 mg de magneziu în organism.

Pasta de tomate este ideală în gătitul cărnii sau a legumelor. O cană de pastă de tomate are o valoare de 130 de mg de magneziu.

Peştele – halibutul este cel mai bogat tip de peşte care poate aduce circa 170 de mg de magneziu corpului nostru.

Recomandări importante

Este indicat ca cei care suferă de un deficit mare de magneziu să urmeze un tratament în prealabil cu medicamente sintetice, în paralel cu mese bogate în zarzavaturi şi seminţe oleaginoase. Este de asemenea extrem de important să se renunţe la alcool, sucuri garbogazoase, dulciuri şi alte alimente care conţin aditivi chimici. Aceştia scad cantitatea de magneziu din corp şi a celor ingerate din alimente.

Excesul de magneziu însă nu este periculos, absorbţia acestui mineral fiind foarte bine controlată de către organism. Rareori există cazuri în care excesul de Magneziu produce toxicitate. Magneziul este contraindicat persoanelor care sunt bolnave de litiază biliară sau renală.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Maria Prisecaru

    Am avut probleme de lipsa de calciu si mai apoi de mangeziu. Tratamentul cu ac. element mi-a ameliorat starile de spasmofilie, la accea perioada. Acum am acele manifestari, care da lipsa de magneziu. Voi lua masuri…

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.