Mirodeniile fac mâncărurile „antioxidante”

Condimentele reprezintă un mijloc simplu prin care putem transforma o mâncare aparent banală într-un antidot împotriva bolilor.

Cu siguranță ați auzit vorbindu-se mult în ultima vreme despre antioxidanți și radicalii liberi.

Condimentele fac mancarurile antioxidante: Freepik – www.freepik.com

Ce sunt radicalii liberi și cum ne afectează?

Radicalii liberi se formează în urma metabolismului celular normal al corpului, dar sunt produși și de poluare, fum de țigară, radiații sau medicamente.

Când corpul nu are suficienți antioxidanți pentru a-i distruge, radicalii liberi se acumulează în organism și generează un fenomen numit „stres oxidativ”.

Stresul oxidativ are un rol important în dezvoltarea bolilor cronice și degenerative, precum:

– boli autoimune

– cataractă

– artrită reumatoidă

– boli cardiovasculare

– boli neurodegenerative

– cancere

– îmbătrânire prematură

De unde ia corpul suficienți antioxidanți pentru a contracara acțiunea radicalilor liberi? Fie îi produce singur, fie îi primește din surse externe, adică din alimente sau suplimente.

Surse alimentare de antioxidanți

Cei mai studiați antioxidanți sunt polifenolii. Aceștia se găsesc în fructele de pădure, în struguri, dar și în unele plante medicinale, condimente și plante aromatice.

Citește și: ANTIOXIDANȚII din alimentele VEGETALE pot proteja împotriva BOLILOR letale

Compușii antioxidanți din condimente reprezintă un punct de mare interes pentru cercetători.

O recenzie mică, realizată de Nemzer și colegii săi, prezintă antioxidanții regăsiți în plante condimentare comune, precum usturoiul, ghimbirul și turmericul.

Mirodeniile impresionează nu atât prin concentrația de antioxidanți, cât prin diversitatea lor structurală.

Usturoiul conține compuși organosulfurici, turmericul conține curcumină, șofranul conține carotenoide, scorțișoara conține proantocianide, ghimbirul conține gingeroli.

Prin urmare, au activități farmacologice care se adresează unui spectru larg de afecțiuni.

Folosește mirodenii în tot ce gătești!

Un vârf de cuțit de ghimbir adăugat la prepararea mâncărurilor poate face o mare diferență. Mult mai sănătos este însă ghimbirul crud.

Puneți turmeric în aluaturi sau maioneze vegetale pentru a le da o culoare galbenă, sau în ciorbe și supe.

Scorțișoara poate fi de asemenea inclusă în dieta zilnică, dacă o adăugăm în cantități mici în cafea, ceai sau lapte. Atenție! Nu orice fel de scorțișoară este benefică.

Dacă vreți să o consumați în scop terapeutic, folosiți scorțișoara indiană, care se numește „Ceylon”. Evitați-o pe cea chinezească („Cassia”), deoarece conține cantități mai mari de cumarină (o substanță care în doze mari poate deveni toxică).

Cumpără de aici:

[wcepe_products ids= ‘7594, 3009, 7580, 7772′ button=’Cumpără aici’]

Folosiți oregano și busuioc la paste, pizza și sosuri. Cimbrul poate fi consumat și sub formă de ceai (are efecte energizante).

Măghiranul, roinița, ienibaharul, cuișoarele și menta sunt la fel de sănătoase.

Folosește mirodeniile la orice mâncare pe care o prepari în casă. Va avea atât un gust mai deosebit, cât și o valoare antioxidantă neașteptat de mare!

Citește și: ANTIOXIDANȚII naturali din ALIMENTE – ce sunt și cum ne apără de cancer, îmbătrânire prematură și boli cronice

Surse:

1. Lien Ai Pham-Huy, Hua He, and Chuong Pham-Huy, Free Radicals, Antioxidants in Disease and Health, International Journal of Biomedical Sciences. 2008 Jun; 4(2): 89–96: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3614697/

2. Dejian Huang, Dietary Antioxidants and Health Promotion, Antioxidants (Basel). 2018 Jan; 7(1): 9: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5789319/

3. Cristian Panaite, Cum poti face mancarea si gustoasa si antioxidanta, Blog Kilo Stop: http://blog.kilostop.ro/cum-poti-face-mancarea-si-gustoasa-si-antioxidanta/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.