PLANTE bogate în CALCIU, benefice în OSTEOPOROZĂ

Osteoporoza este o boală în care oasele devin slabe și fragile, atât de fragile încât o căzătură, sau chiar o simplă îndoire, aplecare sau tușire poate provoca o fractură.

Cele mai multe fracturi asociate cu osteoporoza au loc la nivelul șoldului, încheieturilor și a coloanei vertebrale.

Plante osteoporoza

În osteoporoză, procesul de creare de oase noi nu poate ține pasul cu procesul de înlocuire a oaselor uzate. Boala afectează atât femeile, cât și bărbații, însă femeile în vârstă, care au trecut de menopauză, au cel mai mare risc.

__________________________________

OSTEOPOROZĂ – SIMPTOME

În primele faze ale procesului de pierdere de masă osoasă nu există simptome. Însă pe măsură ce oasele slăbesc, persoana în cauză poate resimți:

– dureri de spate, cauzate de o vertebră fracturată
– scăderea înălțimii
– fracturi osoase care apar extrem de ușor

__________________________________

OSTEOPOROZĂ – TRATAMENTE NATURISTE

Botanistul american James A. Duke scrie în cartea sa „Farmacia Verde” că în osteoporoză pot fi utile unele plante medicinale care conțin cantități mari de calciu.

• Talpa-gâștei

Una din cele mai bune surse de calciu este talpa-gâștii, o plantă renumită pentru efectele sale sedative cardiace.

Planta se poate administra sub formă de ceai. 10 g de frunze fierte pot furniza circa 500 mg de calciu natural.

Alte plante bogate în calciu sunt:

– loboda
– năsturelul
– lemnul-dulce
– măghiranul
– cicoarea
– trifoiul roșu
– cimbrul
– busuiocul
– păpădia
– iarba-grasă

Dintre alimente, cele mai benefice alegeri sunt varza, țelina și fasolea boabe.

• Varză

Pe lângă calciu, varza mai conține o substanță importantă pentru sănătatea oaselor: bor. Acest element ajută la creșterea nivelului de estrogen sanguin, în timp ce estrogenul este hormonul responsabil cu menținerea densității osoase.

Varza poate fi consumată în combinație cu alte alimente bogate în calciu, precum broccoli, fasole sau tofu.

• Păpădie

După varză, păpădia este a doua plantă bogată în calciu și bor. Tulpinile sale conțin de asemenea siliciu, un compus cu efecte tonifiante asupra oaselor.

• Avocado

Pe lângă calciu, bor și siliciu, oasele noastre au nevoie și de vitamina D – pe care fructele de avocado o conțin în formă naturală. Vitamina D ajută organismul să depoziteze calciul pe oase.

Pentru a beneficia de o doză mai mare de vitamina D, autorul recomandă adăugarea unui avocado pasat în iaurt sau brânză de vaci.

__________________________________

Surse:

1. Mayo Clinic, Osteoporosis: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/osteoporosis/symptoms-causes/syc-20351968

2. James A. Duke, Osteoporoza, Farmacia Verde, Editura All, 2010, p. 338

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *