Câteva moduri simple prin care ne putem întări IMUNITATEA

Sistemul imunitar este doctorul personal al organismului nostru, sau propriul vindecător al corpului. Acesta a fost „programat” de Dumnezeu să identifice patogenii care cauzează boala, și “echipat” în mod corespunzător să diferențieze între microorganismele bune și rele (bacterii, fungi, virusuri, paraziți sau celule tumorale).

Întărirea Imunității

Întărirea Imunității

Mai departe, sistemul imunitar eliberează în mod natural anumite celule albe de sânge (anticopri) care mănâncă și digeră patogenii cauzatori de boli, cu scopul de a-i elimina din corp. Mai mult decât atât, aceste celule imunitare furnizează informații către memoria imunologică pentru a identifica patogenii și combate boala în cazul unei invazii viitoare cu aceiași patogeni.

Un sistem imunitar puternic va reduce întotdeauna durata și severitatea unei boli sau a unei infecții.

Cu toate acestea, există momente sau cazuri când sistemul imunitar eșuează în a combate bolile în mod eficient, din cauza unei imunități generale scăzute (imunodeficiență), a unei hipersensibilități (de pildă o alergie), sau a unei hiperactivității a sistemului imunitar (o boală autoimună).

Dieta și stilul de viață ne pot ajuta să ne întărim imunitatea

Alimente bogate în vitamina C

Vitamina C acționează ca un stimulent imunitar natural. Putem consuma așadar mai multe lămâi, portocale, afine, coacăze negre, căpșuni, ardei gras, broccoli și alte alimente bogate în acest antioxidant important, care protejează celulele corpului de daunele radicalilor liberi.

Probiotice

Probioticele sunt bacterii bune care îmbunătățesc sănătatea digestivă, și ajută la creșterea rezistenței corpului împotriva răcelilor și a altor boli. Lactobacillus și Bifidobacterium sunt cele mai bune pentru imunitate.

70% din celulele imunitare ale corpului se găsesc în sistemul digestiv. Probiotice naturale pe care le putem include în dieta noastră zilnică sunt iaurtul, kefirul, supa miso (pe bază de soia) sau murăturile și alte alimente fermentate.

Usturoiul

2-3 căței de usturoi crud pe zi ne pot face foarte mult bine. Aceștia conțin compuși puternici care stimulează sistemul imunitar, scad nivelurile mari de tensiunea arterială și colesterol, și reduc riscul bolilor cardiovascular. Usturoiul poate distruge diverse tipuri de bacterii, fungi sau virusuri, inclusiv celule tumorale.

Un somn odihnitor

Odihna și somnul de noapte au o importanță foarte mare în prevenirea bolilor, dar mai ales în recuperarea corpului deja afectat de o afecțiune. Un somn odihnitor este esențial pentru reglarea și echilibrarea sistemului imunitar, în timp ce privarea corpului de somn scade eficiența funcției imunitare. Studiile recente au arătat că lipa somnului ne face mult mai sensibili sau predispuși la gripă și răceli.

În timpul somnului, sistemul imunitar eliberează citokinele protectoare și anticorpii care combat infecțiile. Adulții au nevoie de 6-8 ore de somn pe noapte.

Soarele

Vitamina D, numită și „vitamina soarelui”, îmbunătățește imunitatea, crește numărul celulelor albe de sânge, și scade riscul infecțiilor. Mai mult, expunerea la soare stimulează circulația, calmează nervii și crește producția de serotonină și endorfine, care ne fac să ne simțim mai bine.

Băile de soare la aer curat, timp de 20 de minute pe zi sunt așadar foarte importante pentru menținerea sănătății.

Mișcarea fizică

Mersul pe jos timp de 30 de minute pe zi, joggingul, înotul sau mersul pe bicicletă sunt obiceiuri foarte sănătoase, care ne pot ajuta să ne menținem tonusul fizic și imunitar.

Mișcarea fizică zilnică are puterea de a preveni bolile de inimă, obezitatea, diabetul de tip 2 sau osteoporoza.

Stresul fizic și psihic este unul din cei mai mari dușmani ai sănătății noastre, întrucât perturbă funcția sistemului imunitar.

Proteine slabe

Peștele, carnea slabă, iaurtul, brânza de vaci, nucile, varza, fasolea, soia, lintea, spanacul, sfecla roșie, țelina, sunt doar câteva exemple de proteine slabe (fără grăsimi), care conțin un aminoacid non-esențial, numit glutamină. Acesta susține sănătatea sistemului imunitar și a sistemului digestiv, și ajută la repararea țesuturilor.

Apă și ceaiuri

Consumul suficient de apă în fiecare zi este important cel puțin pentru eliminarea toxinelor. La capitolul ceaiuri, cele mai bune sunt plantele bogate în antioxidanți și nutrienți care stimulează imunitatea: echinacea, rădăcina de lemn-dulce, gălbenelele, fructele de pădure, goldenseal, astragalus, tc.

Înainte de a include aceste ceaiuri în dieta zilnică, cereți sfatul medicului, pentru a fi siguri că nu există interacțiuni cu medicamentele pe care le luați deja.

Surse:
http://www.speedyremedies.com/7-easy-ways-to-strengthen-your-immune-system.html
http://www.speedyremedies.com/how-does-the-immune-system-fight-disease.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.