Îmbătrânirea Prematură – Secretele Longivităţii

Cu toţii credem că longevitatea este determinată de anumiţi factori ereditari. Cu toate acestea, numeroase studii în domeniu au demonstrat că procesul de îmbătrânire poate fi accelerat sau încetinit şi de factorii interni sau externi.

Îmbătrânirea Prematură: Secretele Longivităţii

Din punct de vedere fizic, după vârsta de 60 de ani încep să apară modificări imporante la nivel tisular şi celular. Potrivit acestei scheme, omul cu vârstă medie este numit cel care are între 45-59 de ani, bătrânul între 60 şi 74 de ani, iar cel longeviv are peste 90 de ani.

Îmbătrânirea sufletească

La uzura organsimului se adaugă de multe ori singurătatea, care este cauzată de ieşirea la pensie la bărbaţi, sau de intrarea la menopauză, la femei. De aceea, la nivel spiritual, putem spune că bătrâneţea nu este o vârstă, ci mai degrabă un sentiment.

Vârsta este în acest context dată de felul în care ne simţim, de intenstitatea cu care trăim şi de modul în care ne raportăm la viaţa interioară şi exterioară. Cel care priveşte cu ochi sufleteşti lumea, are mereu parte de o viziune îmbucurătoare şi optimistă. De aceea pentru unii, bătrâneţea este plină de roadele înţelepciunii, ca o acumulare de experienţe şi încununare a tinereţii trăite frumos.

Îmbătrânirea Prematură: Secretele Longivităţii

Din punct de vedere al integrităţii corporale, organismul fizic se degradează, însă sufletul – fiinţa insuflată cu viaţă de Dumnezeu şi care ne menţine „vii” în adevăratul sens al cuvântului devine, în mod paradoxal, tot mai puternic. La acest capitol ne referim în special la procesul gândirii, simţirii, conştiinţei, sau la toate procesele de natură psihică în general.

Lipsa de griji materiale sau de probleme morale are o mare putere de influenţă în ceea ce priveşte durata vieţii. Există multe proverbe şi opinii specializate care spun că omul vârstnic devine valoros din punct de vedere spiritual, în timp ce îmbătrânirea biologică şi psihică trece pe plan secundar. Dacă omul este puternic legat de Divinitate, el va traversa mult mai uşor această preioadă, acceptând-o cu mai multă uşurinţă. Apropierea de Dumnezeu alungă grijile şi mai ales frica de moarte, ajutându-ne să trecem mai uşor prin suferinţă.

Îmbătrânirea fizică

La capitolul sănătate, corpul care îmbătrâneşte suferă numeroase modificări metabolice şi digestive, care trebuie tratate cu multă grijă. De aceea este recomandabil să se pună atenţie mai mult pe regimul alimentar şi pe mişcarea fizică.

Primele simptome care vorbesc despre vârsta bătrâneţii sunt:

• Creşterea tensiunii
• Ridicarea nivelului colesterolului
• Intoleranţa la glucide
• Scăderea metabolismului de bază
• Îmbătrânirea ţesuturilor şi scăderea capacităţii de regenerare
• Demineralizarea oaselor
• Scăderea secreţiilor digestive

Regimul alimentar pentru vârstnici

1. Caloriile. Vârstnicii trebuie să fie mai cu luare aminte la nivelul caloriilor. Asta deoarece necesarul de proteine, glucide şi lipide scade odată cu înaintarea în vârstă. Raţia de calorii nu trebuie să depăşească 2400 la bărbaţi şi 2100 la femei. De cealaltă parte, odată cu vârsta creşte necesarul de oxidanţi naturali care protejează organismul contra radicalilor liberi – cei care omoară celulele vii ale organismului nostru.

2. Proteinele. Este bine ca proteinele şi lipidele să fie de calitate vegetală. Evitarea consumului de zahăr este de mare importanţă la cei vârstnici, deoarece acest ingredient solicită prea mult pancreasul.

3. Carnea. Se va elimina pe cât posibil carnea de porc. Este bine să se treacă pe carne slabă. Peştele este cel mai bun în acest sens, dar nici acesta nu trebuie consumat în cantităţi mari. Carnea de pasăre de curte, de porumbel sau de iepure şi vită este de asemenea mult mai sănătoasă decât carnea grasă. Reţineţi că cel mai sănătos mod de preparare a cărnii este cel prin opărire şi uscare fără ulei.

– Este ideal să se înlocuiască făina albă cu cea integrală sau din tărâţe. Trebuie de asemenea să predomine mesele bogate în fructe şi legume proaspete – cele care ne asigură vitaminele şi mineralele necesare unui trai sănătos şi longeviv.

– Pot fi folosite zilele de miercuri şi vineri – zile de post – pentru detoxifierea trupească şi sufletească. Sunt recomandate alimentele bogate în celuloză şi fibre. Alcoolul este bine să fie natural, şi în cantităţi mici. Se vor evita tăriile.

Pentru menţinerea vigorii şi a autocontrolului, se recomandă gimnastica, masajul, reflexoterapia şi mersul pe jos. Duşurile scoţiene şi băile din plante ajută de asemenea foarte mult.

Îmbătrânirea Prematură: Secretele Longivităţii

Bătrâneţea trebuie să fie la fel de creatoare ca şi vârsta tinereţii. În acest sens, este bine să căutăm să ne umplem timpul cu activităţi utile. Acestea vor da valoare timpului şi ne vor ajuta să uităm de suferinţe şi de durerile fizice. Plimbări zilnice relaxante, cure cu aer (bogat în ozon şi ioni negativi) de munte, expuneri scurte la soare dimineaţa, somn la 3 ore după cină (cel târziu ora 23) în camere aeriste.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.