De ce e bine să înmuiem CEREALELE, SEMINȚELE și NUCILE în APĂ înainte de a le consuma

Unii nutriționiști spun că, atunci când înmuiem cerealele, nucile și semințele în apă, nu facem altceva decât să imităm natura. Obiceiul popoarelor tradiționale de a înmuia cerealele sau de a le semi-germina înainte de a le consuma trebuie să ne fie model de învățătură și practică.

Înmuierea Cerealelor, Nucilor și Semințelor în Apă

Înmuierea Cerealelor, Nucilor și Semințelor în Apă

Natura este perfectă, așa cum a creat-o Dumnezeu. Semințele pot supraviețui fără probleme până apar condiții prielnice de viață. Mecanismul de apărare al naturii se bazează pe inhibitori nutriționali și substanțe toxice, care sunt eliminate în mod natural atunci când există suficiente ploi pentru a susține noua plantă, după ce sămânța germinează.

Inhibitorii nutriționali și substanțele toxice (inhibitori de enzime, fitați – acid fitic, polifenoli – taninuri și goitrogeni) regăsite în nuci, cereale și semințe, blochează, deformează sau denaturează enzimele digestive și metabolice. Atunci când sunt consumate în exces, nucile, semințele și cerealele suprasolicită mecanismul digestiv. Prin înmuierea nucilor, semințelor și cerealelor în apă, aceștia pot fi reduși sau eliminați complet.

Toate cerealele conțin acid fitic în stratul exterior sau în tărâțe. Acesta se poate combina cu calciu, magneziu, cupru, fier și mai ales zinc în tractul intestinal, blocând absorbția lor. De aceea, o dietă bogată în cereale integrale nefermentate pot duce la deficite minerale sau chiar la pierderea masei osoase.

Hidratarea permite enzimelor, lactobacililor (bacterii bune) și altor organisme benefice să descompună și să neutralizeze o mare parte din acidul fitic din cereale.

Beneficiile hidratării cerealele, semințelor și nucilor

Practicile moderne de a consuma cantități mari de tărâțe integrale (neprocesate) sunt greșite. Deși la început cerealele integrale pot ajuta la îmbunătățirea tranzitului, în timp, pot cauza apariția sindromului colonului iritabil.

— Reducerea sau eliminarea acidului fitic, a taninurilor și a inhibitorilor de enzime
– Stimularea producerii de enzime benefice
– Îmbunătățirea digestiei
– Îmbunătățirea beneficiilor nutriționale
– Creșterea cantității de vitamine (în special complexul B)
– Absorbția mai ușoară a proteinelor
– Prevenirea lipsei de minerale și a pierderii de masă osoasă

Pentru înmuierea semințelor, cerealelor, nucilor și a altor fructe uleioase (alune, migdale, caju etc) se poate folosi apă simplă, apă caldă, apă cu sare, apă cu iaurt sau apă cu suc de lămâie.

Cel mai bine este să le lăsăm la înmuiat peste noapte, sau cel puțin 7-12 ore, pentru neutralizarea inhibitorilor de enzime.

Inclusiv boabele de fasole se pot înmuia într-o soluție de apă și oțet de mere timp de 12 ore înainte de a le găti.

Cerealele, nucile și semințele înmuiate pot fi mai ușor procesate în robot, dacă vrem să facem un aluat (crud), o cremă sau să le folosim la alte rețete.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

4 comentarii

  1. Foarte interesant….de retinut

  2. MULTUMESC DE ACEST NOU SFAT CACI VAD CA ESTE FOARTE NECESAR SI UTIL

  3. Vreau sa atrag atentia asupra faptului ca vitamina C si tot complexul de vitamine B sunt solubile in apa si se pierd…

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.