85% dintre noi NU RESPIRĂM CORECT (iată cum trebuie să respirăm)

Procesul de respirație este de obicei privit ca o funcție automatică de inhalare a oxigenului și de expirare a dioxidului de carbon. Din acest motiv, nu acordăm prea multă atenție modului în care respirăm. Cu toate acestea, medicii avertizează că 85% dintre noi nu respirăm corect.

Respirația Incorectă

Respirația Incorectă

Respirația afectează toate sistemele și procesele din corp: sistemul nervos, mușchii, inima, concentrarea și memoria, somnul și nivelul de energie. La o simplă analiză, putem observa că cei mai mulți dintre noi efectuăm o respirație din piept, care este considerată greșită. Specialiștii au arătat că cel mai benefic mod de a respira este din diafragmă, sau din abdomen. Respirația abdominală este considerată de altfel cea normală.

Neajunsurile respiratului din piept

Respirația din piept este scurtă și superficială. Atunci când respirăm din piept, folosim doar o parte mică din capacitatea plămânilor. Acest lucru înseamnă că organismul nostru nu este oxigenat în mod corespunzător.

Respirația abdominală este profundă, și permite o mai bună oxigenare a celulelor corpului și o utilizare optimă a capacității plămânilor. Atunci când respirăm umflând diafragma (abdomenul), putem trage mai mult aer în piept, și astfel oxigenul pătrunde adânc la nivel celular.

Cum putem verifica dacă respirăm corect

Acest exercițiu simplu ne poate ajuta să vedem dacă respirăm din piept sau din diafragmă.

1. Puneți mâna stângă pe piept, și mâna dreaptă pe abdomen;
2. Respirați profund și observați care mână se ridică mai mult.

Respirația Abdominală

Exerciții de Respirație Corectă

Respirația Abdominală

Respirația Abdominală

Dacă mâna stângă (împreună cu umărul) este cea care se ridică prima și cel mai mult, înseamnă că respirați din piept, adică incorect. Nu vă îngrijorați, respirația corectă se poate învăța. Este nevoie de o practică perseverentă pentru a face această schimbare și a ne deprinde organismul cu noua tehnică de respirație.

Exerciții simple de respirație corectă 

Putem face acest lucru stând culcat, sau în picioare. Cu toate acestea, ne este mai ușor să urmărim mișcarea abdomenului atunci când stăm întinși.

1. Întindeți-vă la orizontală, cu genunchii ridicați;
2. Puneți mâna stângă pe piept și mâna dreaptă pe abdomen
2. Inspirați umflând nu pieptul, ci burta, sau abdomenul timp de 3 secunde
3. Expirați timp de 6 secunde
4. Repetați procedeul, inspirând profundă, expirând rar

Mâna așezată pe abdomen vă va ajuta să observați și să controlați respirația. Dacă veți face acest exercițiu preț de 10 minute în fiecare zi, sau câteva minute de mai multe ori pe zi, respirației se va corecta și se va adapta acestui nou procedeu. În timp, corpul se va obișnui să respire din abdomen, devenind astfel un act inconștient.

Beneficiile respirației abdominale

Utilizarea eficientă a diafragmei și creșterea cantității de oxigen aduc beneficii întregului organism. Foarte multe boli pot fi tratate prin corectarea respirației.

— Oxigenarea crescută a sângelui și țesuturilor
– Creșterea nivelului de energie și rezistență la efort
– Reglarea bătăilor inimii (la cei care au palpitații)
– Îmbunătățirea digestiei și asimilarea nutrienților și medicamentelor
– Detoxifierea corpului
– Stimularea sistemului imunitar
– Îmbunătățirea digestiei
– Reducerea anxietății și stresului
– Creșterea nivelului de serotonină și beta-endorfine (hormonul fericirii)

Un alt avantaj extrem de important al respirației abdominale profunde este că ne ajută să fim mai relaxați, să rămânem calmi în situații tensionate, și să dormim mai bine.

Contraindicații

Respirația abdominală este contraindicată femeilor gravide (mai ales în ultimile luni de sarcină) și persoanelor operate la nivelul abdomenului. Dacă acest tip de respirație provoacă dureri, este bine să încetați această practică.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

3 comentarii

  1. Imi pare rau sa va spun ca va contraziceti in explicatii. spuneti la inceput sa punem mana stanga pe abdomen si 2 randuri mai jos spuneti ca daca se ridica mana stanga prima , impreuna cu umarul respiram grsit, iar mai jos zice sa punem mana stanga pe piept… Nu conteaza, sunt c8il destept si am prins ideea dar aveti grija pentru ca unii, fie ei si adulti, pot fi foarte dezorientati… De altfel nu stiu daca chiar 85 % respira gresit… Plus ca nu se umfla diafragmul ( corect este si diafragma ) ci aceasta se incoarda, se intinde, “impingand” stomacul, ficatul si tot ce se gaseste in cavitatea abdominala, din aceasta cauza se umfla abdomenul, si are ca rol marirea spatiului cavitatii toracice pentru a permite cresterea in volum a plamanilor. O noapte buna va doresc, pentru ca la mine e ora de somn.

  2. Nici nu am citit articolul fiindca titlul este ilogic: adica nu a reglat fenomenul respiratiei timp de sute de mii de ani ? Adica nici un animal cu plamani nu respira corect ?

  3. Trebuia să citiți, tocmai. Ideea era ca am pierdut bunul obicei de a respira profund, cu tot plămânul, nu ca nu am știut vreodata. Cum viața omului a luat un curs preponderent urban, nu mai avem activități ce angajează respirația profundă, ca vânătorul ancestral.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.