Ce Alimente Conțin Zinc și Seleniu?

I. ZINCUL

Este un mineral esențial necesar corpului pentru menținerea unui sistem imunitar puternic, construirea de proteine și crearea de ADN. Un deficit de zinc poate duce la căderea părului, leziuni ale ochilor și pielii, diaree sau  tulburări ale apetitului, depresie sau impotență. Un consum prea mare de zinc poate cauza  greață și vărsături, pierderea apetitului, crampe abdominale, diaree  sau dureri de cap pe termen scurt.  Dacă aveți un deficit de zinc, atunci alimentele de origine animală sunt surse mai bune de zinc decât alimentele vegetale. Doza zilnică recomandată de zinc este de 15 mg.

– Surse alimentare de Zinc:

1 Fructe de mare
2. Carne de vită și de miel
3. Germeni de grâu
4. Spanac
5. Semințe de dovleac
6. Nuci (caju)
7. Cacao și ciocolată cacao
8. Fasole
9. Ciuperci albe

II. SELENIUL

Acest nutrient este vital pentru funcționarea corectă a sistemului imunitar. Seleniul lucrează mai eficient în combinație cu vitamina E , vitamina C și vitamina B3, ca un antioxidant în prevenirea cancerului și a bolilor inflamatorii, dar și în repararea ADN-ului. Seleniul este important pentru fertilitatea masculină. Dietele bogate în alimente rafinate poate duce la scăderea nivelului de seleniu din corp. Deficitul de seleniu poate cauza boli autoimune – psoriazis, boli ale tiroidei, cancer la gât, stomac sau prostată, sau la progresia infecțiilor virale.

– Surse de alimentare de Seleniu:

1. Alune
2. Semințe de floarea soarelui
3. Pește (ton, halibut, sardine, cambulă, somon)
4. Crustacee (stridii, midii, creveți, scoici)
5. Carne (de vită, ficat, carne de miel, carne de porc)
6. Păsări de curte (carne de pui, curcan)
7. Ouă
8. Ciuperci
9. Cereale (germeni de grâu , orz , orez brun, ovăz)
10. Ceapă

Doza zilnică recomandată de seleniu este:

Copii (sub 3):  20 mcg
Copii (4-8):  30 mcg
Copii (9-13):  40 mcg
Adolescenți (14-18):  55 mcg
Adulți 19 +:  55 mg
Femeile gravide:  60 mcg
Femeile care alăptează:  70 mcg

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.