Idei Pentru Un Mic-Dejun Sănătos

Micul dejun este prima şi cea mai importantă masă a zilei. Toată lumea o ştie! Mai puţin însă se iau măsuri concrete în privinţa asta. Un mic dejun sănătos nu trebuie să facă parte numai din dieta copiilor. Adulţii de multe ori numai vorbesc despre o alimentaţie sănătoasă, însă la capitolul practică sunt total pe dinafară!

Micul dejun trebuie să furnizeze o cantitate considerabilă de nutrienţi şi vitamine care să ne ofere tuturor energie pentru întreaga zi. Mesele cele mai bogate în substanţe hrănitoare sunt cele complexe, bazate pe multivitamine. Meniul trebuie să fie bine echilibrat şi trebuie să conţină şi lichide. O ceaşcă de cafea la matinal băută pe fugă nu remediză problema hidratării necesare.

Idei Pentru Un Mic-Dejun Sănătos

Este bine să renunţăm pe cât posibil la produsele semi-preparate împachetate cu E-uri, care conţin extrem de puţină carne, şi aceea modificată genetic. Aşadar, spuneţi adio crenvuştilor, parizerului şi salamului! Pateul din comerţ este de asemenea îmbălsămat cu substanţe chimice şi proteină vegetală din soia (modificată), un podus extrem de nociv.

Am ales 8 alimente şi combinaţii care pot fi consumate cu plăcere de întreaga familie:

Ouă fierte
Înlocuieşte mezelurile care ocupă toată masa de dimineaţă cu ouă fierte şi caş, pâine prăjită şi roşii. Adaugă un pahar de suc natural proaspăt de fructe, sau consumă fructe ca atare. Poţi prepara un shake sau un cockteil din portocale, grapefruit şi zmeură. Sucul de mere şi morcovi este defel foarte hrănitor.

Ciuperci la grătar
Această reţetă este uşor de pregătit. Te costă doar puţin mai mult timp pentru sănătatea ta! Se pot adăuga câteva felii de brânză sau caşcaval gratinat, pâine integrală, o roşie şi un fruct. Serveşte totul cu o ceaşcă de ceai de fructe de pădure şi clătite cu brânză dulce.

Iaurt + ceva dulce
Cei care ţin la dietă sau sunt în criză de timp pot sorbi repede un iaurt simplu, sau cu fibre, cu 2 felii de pâine neagră toast. Produsele de la Sana sunt ideale pentru o dimineaţă bogată în vitamine. Îţi poţi îndulci meniul cu o de felie de plăcită cu mere sau biscuiţi BelVita Start.

Orez cu lapte
Tradiţionalul orez cu tocmagi se poate înlocui cu ceva mai uşor, dar consistent. Laptele cu orez, cu fidea sau cu griş este minunat pentru cei mici. Se poate servi cu o linguriţă de dulceaţă de cireşe negre sau alt fel de fruct. Ce spui de un măr copt cu scorţişoară ca desert?

Lapte cu cereale
Fuctele uscate sunt extrem de hrănitoare şi delicioase. Umple un bol cu lapte şi presoară caise, smochine, curmale, stafide şi alte bunătăţi de acest gen pentru un mic dejun aromat şi nutritiv!

Sandviş cu şuncă şi verdeţuri
Foloseşte 2 felii de toast, o felie de şuncă de pui, una de brânză, 2 de salată verde, 2 de roşii şi castraveţi. Se poate servi sandvişul cu iaurt sau cu un pahar de suc natural.

Omletă mixtă
Se prepară o omletă gustoasă din 2 ouă, câteva cubuleţe de şuncă, brânză şi ciuperci. Se pot adăuga câţiva fulgi de ceapă şi spanac, sau se poate servi cu roşii proaspete şi pâine integrală. Bea un pahar de suc de portocale pentru mai multă prospeţime.

Milkshake-uri
Se face un amestec cremos şi consitent dintr-o cană de lapte, o banană coaptă, o nectarină sau cpăşuni, scorţişoară pentru cei care tolerează şi câteva cereale. Se poate îndulci şi mai mult cu miere şi zahăr vanilat.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.