Suc de roșii cu hrean pentru iarnă – rețetă fără fierbere, cu plus de beneficii

Roșiile sunt pe cât de sănătoase, pe atât de pervertite prin tratarea lor cu pesticide și alte substanțe dăunătoare.

Fiecare încearcă să facă rost de roșii naturale, cultivate în regim propriu, fără chimicale.

Suc de rosii cu hrean pentru iarna

Suc de rosii cu hrean pentru iarna: Freepik.com

Cu siguranță aveți propria voastră rețetă de suc de roșii pentru iarnă. Vrem însă să vă oferim o variantă ceva mai inedită și poate mai puțin cunoscută.

Sucul de roșii poate fi conservat foarte bine cu hrean. Acest condiment nu doar îl împiedică să fermenteze, ci îi conferă un plus de beneficii.

Sucul de roșii cu hrean nu trebuie fiert. Rezistă fără probleme până la un an și se prepară foarte simplu.

Suc de roșii cu hrean – rețetă

Tomatele destinate preparării de suc trebuie să fie coapte bine, dar nu trecute. Acestea se spală bine și se dau prin mașina de roșii cu sită pentru semințe și coji.

Sucul rezultat se toarnă crud în sticle sau borcane. Acestea se umplu pe trei sferturi. Apoi, în fiecare recipient se adaugă câteva fâșii de rădăcină de hrean crud.

Hreanul trebuie curățat de coajă, spălat și zvântat. Se taie apoi șuvițe. Se folosesc 60 de grame de hrean per litru de suc de roșii.

După ce ați adăugat hreanul, completați cu suc până aproape de gura recipientului. Adăugați apoi în fiecare sticlă/borcan câte un deget de ulei. Ideal ar fi să folosiți ulei de măsline.

Puneți capacele și înfiletați-le cât de strâns puteți. Sucul de roșii cu hrean este gata. Mutați-l în cămara cu conserve sau în alt loc ferit de soare și căldură.

Acest suc de roșii poate fi păstrat astfel 12 luni. Nu-și schimbă gustul. Este ideal pentru ciorbe, tocănițe și sosuri picante.

Beneficii

Preparatele din tomate sunt atât de sănătoase încât cercetătorii spun că pot preveni cancerul.

Roșiile abundă în licopen – un antioxidant din clasa carotenoizilor care are proprietăți anticancerigene, cardioprotectoare și antiinflamatoare.

Acesta reduce rata de cancer de prostată și cancer la sân. Previne boli grave, precum diabetul zaharat, complicațiile cardiace, bolile de oase și de piele, tulburările hepatice și ale aparatului reproducător.

Fiind un antioxidant puternic, licopenul combate disfuncțiile provocate de stresul oxidativ și procesele inflamatorii din corp.

Licopenul devine mai ușor de absorbit atunci când fierbem sau gătim tomatele. Concentrația acestuia este mult mai mare în pasta de roșii, în bulion sau sucul fiert.

Chiar dacă rețeta prezentată mai sus nu presupune fierberea roșiilor, sucul rezultat are beneficiile adiționale oferite de hrean.

Rădăcina de hrean este folosită în medicina tradițională în diferite infecții, fiind un antibiotic natural puternic.

Studiile au confirmat că acestea combate infecțiile tractului respiratori, infecțiile gastrointestinale, infecțiile urinare și orale.

Activitatea sa antibacteriană și antioxidantă este atribuită conținutului de glucozinolați și izotiocianați.

Hreanul stimulează digestia, combate anemia, reduce inflamația, ameliorează durerile.

Atenție, hreanul și alte plante iuți nu trebuie consumate de persoanele cu sensibilitate gastrică. Rădăcina de hrean este contraindicată celor cu ulcere intestinale, boala inflamatorie intestinală, copiilor sub 4 ani, femeilor gravide și celor care alăptează.

Hreanul poate avea un efect negativ asupra tiroidei la persoanele cu hipotiroidism.

Articole similare

Pe site-ul nostru puteți găsi și alte rețete pe bază de tomate:

Cum să faci suc de roșii 100% concentrat și economic pentru iarnă – fără zahăr, fără separator, super-rapid!
Cum să faci ketchup din roșii și mere – fără cantitatea uriașă de zahăr a celui din comerț
Roșii uscate în cuptor și conservate în ulei, usturoi și cimbru pentru iarnă
Patru moduri de a păstra roșiile de sezon la congelator (pentru ciorbe, pizza, salate, sosuri)

Surse articol:

1. Imran M, Ghorat F, Ul-Haq I, Ur-Rehman H, Aslam F, Heydari M, Shariati MA, Okuskhanova E, Yessimbekov Z, Thiruvengadam M, Hashempur MH, Rebezov M. Lycopene as a Natural Antioxidant Used to Prevent Human Health Disorders. Antioxidants (Basel). 2020 Aug 4;9(8):706. doi: 10.3390/antiox9080706. PMID: 32759751; PMCID: PMC7464847.
2. Negro EJ, Sendker J, Stark T, Lipowicz B, Hensel A. Phytochemical and functional analysis of horseradish (Armoracia rusticana) fermented and non-fermented root extracts. Fitoterapia. 2022 Oct;162:105282. doi: 10.1016/j.fitote.2022.105282. Epub 2022 Aug 18. PMID: 35988845.
3. Calivita, Rețete preparate în perioada curelor cu alimentație crudivoră: https://calivita.bio-sanatate.com/Remedii-naturale/tratamente-naturiste-retete-alimentatie-crudivora/
4. Thais Tisatto, Ravi Teja Tadimalla, Arshiya Syeda, Aparna Mallampalli, 10 major health benefits of horseradish root you should know today, Style Craze: https://www.stylecraze.com/articles/benefits-of-horseradish-for-skin-hair-and-health/#what-are-the-benefits-of-horseradish

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.