Intestinul este al doilea creier – informații fascinante și utile sănătății

Organismul uman este o mașinărie uluitoare. Dumnezeu a creat corpul uman într-o deplină armonie.

Nici o mișcare care are loc în organism nu este întâmplătoare.

Intestinul este al doilea creier – informații fascinante și utile sănătății

Legatura dintre intestin si creier: Macrovector

Axa intestin – creier

Sistemele și organele sunt strâns legate între ele și nu funcționează independent de altul.

Vedem, de pildă, că intestinul este corelat cu sistemul imunitar, dar și cu creierul.

Citește și – 80% din imunitate se „fabrică” în intestin

Nu este un lucru foarte cunoscut că legătura dintre creier și intestin este bidirecțională.

Cu alte cuvinte, există semnale nervoase care merg de la intestin la creier și invers.

Comunicarea dintre microbiomul intestinal și creier are loc prin intermediul nervului vag. Acesta transmite informația din mediul luminal către sistemul nervos central.

Orice problemă care apare la nivelul semnalelor din intestin ajunge la creier.

Problemele intestinale pot afecta dispoziția 

Afecțiunile intestinale pot perturba starea emoțională.

Pot chiar răspunzătoare chiar pentru apariția anxietății și depresiei.

Iată cât de importantă este menținerea sănătății intestinale pentru creier.

Acest lucru este valabil și vice versa.

Stresul produce simptome intestinale

Problemele de la nivelul creierului pot provoca simptome fizice în intestin.

Greața, diareea, constipația, arsurile și crampele stomacale sunt câteva exemple.

Microbiomul influențează și reacțiile la stres.

Stresul este deseori corelat cu declanșarea, recidivarea sau agravarea ulcerului.

Citește și – 46 de simptome asociate cu stresul + un produs natural eficient

Legătura dintre intestin și depresie

Intestinul influențează inclusiv neurotransmițătorii.

90% din serotonină este fabricată în intestin.

21% din pacienții cu boala inflamatorie intestinală au depresie.

Studiile au arătat că probioticele ameliorează semnificativ starea de spirit.

Dr. Eric Berg recomandă consumul de alimente bogate în probiotice și prebiotice.

Acestea din urmă sunt o sursă de hrană pentru microbii buni din intestin.

Prebioticele ajută la înmulțirea bacteriilor benefice și diversificarea microbiomului.

Microbiomul și bolile neurologice

Dezechilibrul florei intestinale (disbioza) a fost asociat cu tulburări ale sistemului nervos central, precum autism, comportamente anxioase și depresive.

Varza murată, iaurtul, kefirul și oțetul de mere sunt surse naturale de prebiotice și probiotice.

Anumite tulpini de probiotice ar putea avea un rol în tratamentul tulburărilor neurologice.

Citește și – Toate afecțiunile sunt ameliorate cu ajutorul probioticelor – dr. Mihaela Bilic

Surse articol:

1. Carabotti M, Scirocco A, Maselli MA, Severi C. The gut-brain axis: interactions between enteric microbiota, central and enteric nervous systems. Ann Gastroenterol. 2015;28(2):203-209: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4367209/
2. Dr. Eric Berg, Your second brain is in your gut: https://www.youtube.com/watch?v=VXhqnRT-Ou8&ab_channel=Dr.EricBergD

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.