Tehnică de respirație care ajută la relaxarea și vindecarea corpului

Respirația este un proces fiziologic atât de natural încât nu îi acordăm prea multă importanță.

Rareori ne gândim la faptul că respirăm.

Tehnica de respiratie pentru relaxare si vindecare

Tehnica de respiratie pentru relaxare si vindecare: Dr. Sten Eckberg

Respirația este naturală, dar nu corectă în toate cazurile

Experții în sănătate spun că este important să conștientizăm actul de respirare și să fim atenți la felul în care respirăm.

Chiar dacă este firească, respirația noastră poate să nu fie corectă.

În realitate, mulți dintre noi avem o respirație superficială.

Există anumite tehnici de respirație care produc efecte semnifivative asupra stării noastre de sănătate.

Dr. Sten Eckberg spune că respirația corectă este o metodă de vindecare.

Reduce stresul, ajută relaxarea și îmbunătățește dramatic sănătatea.

Tehnica propusă de dr. Eckberg ameliorează somnul și anxietatea.

Este indicată atât adulților, cât și copiilor.

Efectele respirației asupra ritmului cardiac

Atunci tragem aer, ritmul cardiac se accelerează. Când eliminăm aerul, inima încetinește.

De fiecare dată când inspirăm, în corp se produce un răspuns mic la stres.

De fiecare dată când expirăm, avem parte de o ușoară relaxare, sau de un răspuns parasimpatic.

Dacă ritmul cardiac este de 60, când tragem aer în piept, crește la 65, iar când eliminăm aerul, scade la 55.

Cu cât mai bună este această modificare a ratei cardiace, cu atât mai bună va fi starea noastră de sănătate.

Ritmul cardiac este un indicator foarte bun al stării generale de sănătate.

Vestea bună este că putem influența ritmul inimii, cu ajutorul respirației.

Când inspirăm, stingem răspunsul stresului la nivelul sistemului nervos.

Când expirăm, răspunsul de relaxare se stinge.

Trei tipuri de respirație

Există mai multe locuri în corp în care putem respira.

Primul este stomacul. Această respirație se numește respirația abdominală sau diafragmatică.

Este modul fundamental și sănătos de a respira. Este respirația care induce și menține o stare de relaxare și detașare.

Al doilea loc de respirație este cutia toracică.

Când inspirăm, ea se extinde, cu ajutorul mușchilor.

Al treilea loc sunt umerii și mușchii gâtului.

Când ridicăm umerii, împigem plămânii departe de diafragmă.

Din toate aceste trei locuri, singurul care trebuie utilizat este diafragma.

Ea permite organismului să intre într-o stare de relaxare și bunăstare.

Cea mai bună metodă de respirație

Majoritatea oamenilor inspiră câteva secunde și apoi expiră foarte repede.

La o expirație atât de scurtă, sistemul nervos parasimpatic nu are suficient timp să acționeze.

Ceea ce trebuie să facem este să încetinim puțin inspirația și să extindem expirația.

Cea mai bună respirație este cea în care inspirăm timp de 4-5 secunde și expirăm pentru 5-6 secunde.

Unii practică tehnici de relaxare doar o dată pe zi și cred că este suficient pentru a se feri de stres în ziua respectivă.

Se vor simți bine câteva minute, cât timp practică acea tehnică de respirație.

Dr. Eckberg spune că este important să facem acest lucru în mod regulat.

Cu alte cuvinte, trebuie să ne deprindem cu acest tip de respirație profundă și lentă.

Dacă o practicăm cu regularitate, ne vom antrena să respirăm corect.

Iar respirația corectă înseamnă tonifierea și îmbunătățirea răspunsului la relaxare.

Astfel, ori de câte ori inspirăm, activăm fibrele și celulele asociate cu sistemul nervos simpatic.

Când expirăm, activăm căile, celulele și nervii sistemului nervos simpatic.

Practicarea acestor exerciții de respirație ne va ajuta să devenim persoane mai relaxate.

Creierul răspunde la comportamentele noastre. Orice facem în mod regulat, va deveni mai puternic. Acest principiu se numește „neuroplasticitate”.

Cu cât practicăm mai mult o tehnică de relaxare, cu atât mai relaxați vom deveni.

Cum se practică respirație de relaxare

Când respirăm cu ajutorul diafragmei, trebuie să fim atenți ca umerii să rămână pe loc. Să nu se ridice deloc.

Când ridicăm umerii, în mod automat se activează un răspuns la stres.

De aceea în respirația abdominală este indicat să ținem mâna pe abdomen. Când inspirăm, trebuie să simțim cum se umflă, iar când expirăm, trebuie să simțim cum se golește.

Puneți-vă mâinile pe stomac. Acest lucru vă va ajuta să îl simțim cum se extinde, cum se umflă.

Trageți aer în piept numărând 4 secunde. Eliminați aerul din piept numărând 5 secunde.

Continuați să respirați astfel de mai multe ori.

Acesta este modelul și ritmul de respirație pe care trebuie să le urmați.

Citește și – Două exerciții care ameliorează dificultățile respiratorii

Respirația corectă – mijloc de vindecare

Am văzut că acest tip de respirație aduce mai multă relaxare în corp.

De unde vine vindecarea? Ei bine, tot din relaxare.

Relaxarea activează sistemul nervos parasimpatic și dezactivează sistemul nervos simpatic.

Sistemul nervos parasimpatic este implicat în digestie, imunitate, reproducere și vindecare.

Dacă suntem stresați, aceste procese nu se mai desfășoară optim.

Dacă suntem relaxați, procesele de vindecare vor fi mult facilitate.

Respirația profundă nu doar ne ajută să ne simțim mai bine și mai relaxați, ci totodată permite corpul să se vindece.

Citește și – Exerciții de respirație pentru curățarea și fortificarea plămânilor

Sursă articol: Dr. Sten Eckberg, Breathing Techniques for Healing: https://www.youtube.com/watch?v=mqrvakXJ6hk&ab_channel=Dr.StenEkberg

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.