Exerciții de respirație pentru curățarea și fortificarea plămânilor

Capacitatea pulmonară este cantitatea totală de aer pe care plămânii noștri o pot ține.

Respirația incorectă și înaintarea în vârstă sunt factori care reduc capacitatea pulmonară.

Exerciții de respirație pentru curățarea și fortificar a plămânilor

Exerciții de respirație pentru curățarea și fortificar a plămânilor

Factori care afectează capacitatea respiratorie

Unele boli afectează de asemenea funcția respiratorie. Astmul, bronșita cronică, emfizemul pulmonar, fibroza pulmonară sau boala obstructivă cronică sunt câteva exemple.

Inclusiv infecția cu SARS-CoV-2 provoacă dificultăți în procesul respirator, pneumonie sau leziuni grave ale plămânilor.

Din cauza scăderii saturației de oxigen, unii pacienți ajung în stare critică la spital.

Sunt persoane care și după ieșirea din boală acuză probleme de respirație sau oboseală.

Citește și – Sfecla roșie îmbunătățește funcția pulmonară și respiratorie

Respirația corectă

La mulți dintre noi, modul obișnuit de a respira nu este corect. Mai bine spus, este incomplet.

Cu cât mai profundă este respirația, cu atât mai bună va fi condiția noastră fizică.

Respirația corectă are o contribuție importantă în menținerea sănătății și a tinereții.

Mikhail Tombak spune că doar copiii până la 5 ani respiră corect.

Dacă am pierdut abilitatea de a respira complet, putem reînvăța acest lucru.

Pentru a efectua aceste exerciții, putem sta în picioare sau pe scaun.

Închidem ochii și relaxăm muscultura corpului. Tragem aer pe nas încet, astfel încât plămânii să se umple cu aer. Trebuie să simțim cum abdomenul și coastele se extind.

Expirăm tot pe nas, tot încet. Trebuie să simțim că abdomenul se dezumflă treptat.

Citește și – Două exerciții care ameliorează dificultățile respiratorii

Respirația terapeutică

După ce am învățat să respirăm corect, putem trece la exerciții de respirație terapeutice.

Tehnica se numește 2:8:4.

Trebuie să stați culcat în pat sau pe scaun.

Trageți aer pe nas timp de 2 secunde. Țineți-vă respirația timp de 8 secunde și expirați timp de 4 secunde.

Acest exercițiu trebuie făcut timp de 2 minute. Este recomandat de 2 ori pe zi, dimineața înainte de masă și seara, la minim 3 ore după cină.

Respirația de curățare

Există exerciții speciale care pot fi efectuate pentru creșterea capacității pulmonare și a cantității de oxigen inspirat.

Inspirația pe nas timp de 2 secunde. Țineți aerul în plămâni 3 secunde. Expirați lent, cu buzele țuguiate, timp de 12 secunde.

Durata de eliminare a aerului poate fi extinsă dacă mai există aer în plămâni.

Aceste exerciții durează 2 minute. Pot fi realizate dimineața și seara.

Produc o stimulare a centrilor respiratori.

Ajută la reducerea riscului de răceli și curățarea plămânilor.

Citește și – Curățarea plămânilor prin 6 mijloace naturale

Exercițiile respiratorii previn tulburărilor digestive și nervoase.

Fortifică și regenerează organismul la nivel celular.

Evitați cu orice preț să respirați pe gură. Această respirație crește riscul de infecții și alergii.

Când respirăm pe nas, intrarea prafului și a microbilor prin căile respiratorii este stopată în proporție de 80%.

Surse articol:

1. Ana Gotter, Gerhard Whitworth, Breathing exercises to increase lung capacity, Healthline: https://www.healthline.com/health/how-to-increase-lung-capacity
2. National Institute of Environmental Health Sciences, Lung Diseases: https://www.niehs.nih.gov/health/topics/conditions/lung-disease/index.cfm
3. Mikhail Tombak, Respirați pentru sănătate, Cum să trăim 150 de ani, Editura Paralela 45, trad. de Irina Garbiz și Ligia Popescu, Pitești, 2017, pp. 83-90

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.