Cum să slăbești mâncând ce vrei, în 6 pași – dr. Mihaela Bilic

Este greu să slăbești, dar la fel de greu este să te menții. Poate chiar mai greu.

Odată ce ai creat un deficit ponderal, nu te mai poți întoarce la alimentația de dinainte.

Cum sa slabesti mancand ce iti place

Cum sa slabesti mancand ce iti place

Riscul de a pune înapoi kilogramele pierdute, sau chiar mai multe, este foarte mare.

De aceea este important ca cei care vor să slăbească să găsească o dietă echilibrată și sănătoasă, pe care o pot urma toată viața.

Secretul slăbitului pe termen lung 

Mihaela Bilic, medic primar în nutriție, diabet și boli metabolice nu este adepta curelor de slăbire.

Sfaturile ei sunt atipice, dar de bun simț.

De pildă, putem slăbi în mod garantat dacă reducem rația de mâncare cu 30-50 de procente.

Aceeași recomandare este valabilă și ca soluție de menținere pentru cei care au reușit să slăbească.

Dr. Bilic este de părere că femeile trebuie să se rezume la 2 mese pe zi dacă vor să slăbească.

Metabolismul începe să se schimbe după o vârstă, de aceea nu ne mai putem permite să mâncăm oricât.

Multe femei au constatat că, deși nu mănâncă mai mult ca înainte, au început să ia în greutate.

Acest lucru se datorează încetinirii arderilor metabolice.

Cu două mese pe zi în loc de trei se poate menține o greutate optimă.

Dr. Bilic insistă foarte mult pe cantitate și spune că mesele multe sau copioase sunt cele care ne fac să acumulăm kilograme.

Mâncați ce vreți, dar mâncați puțin

Sfatul ei este simplu și totodată indulgent. Putem mânca ce vrem, cu condiția să mâncăm mai puțin.

„Să consumăm în continuare mâncarea cu care am fost obișnuiți, dar să reducem porția cu 30-50%”.

Putem mânca din toate, dar câte puțin. Această metodă nu este foarte drastică, ci ușor de urmat și de menținut.

„Așa există șansa să respectăm această strategie pe viață, fără interdicții și frustrări, doar cu limită la cantitate”.

Dietele de slăbit sunt greu de susținut deoarece înlătură multe categorii de alimente care ne plac.

Iar în momentul în care oprim dieta, kilogramele vin înapoi.

„Moderația este soluția, nu interdicțiile și curele de slăbire”.

Citește șiCafeaua cu lapte taie pofta de mâncare! – dr. Mihaela Bilic

Cum să slăbești în 6 pași

Pentru a reduce din porția de mâncare este nevoie de un minim antrenament. Corpul se va obișnui repede.

Cei care reușesc să ajungă la cumpătare se pot considera maturi din punct de vedere alimentar.

„Moderația se învață, e nevoie de reguli și disciplină!”

Nutriționistul ne vine în ajutor cu sfaturi concrete.

Sunt 6 etape simple pe care trebuie să le parcurgem pentru a obține rezultate bune.

Renunțați la ronțăieli

Ceea ce ne îngrașă nu este ciorba sau altă mâncare normală, ci gustările dintre mese.

Acestea nu sunt aproape niciodată dietetice, ci foarte bogate în calorii și grăsimi.

„Eliminați toate ronțăielile dintre mese și limitați aportul alimentar la 3 mese principale”.

Cele trei mese ne permit să avem un reapos digestiv de 4-6 ore.

Un dulce pe zi 

Programul de trei mese poate fi îndulcit cu ceva…dulce!

Ea poate fi servită ca desert, după o masă, sau poate fi servită ca gustare, între mese.

Nu depășiți o gustare dulce pe zi.

La modul uzual se pot consuma fructe. Acestea conțin fructoză și satisfac nevoia de dulce.

 

 

Unul-două fructe pe zi sunt suficiente.

Citește șiDesertul care te ajută să slăbești – doar 3 ingrediente!

Puneți mai puține făinoase în farfurie

Carbohidrații și zahărul îngrașă cel mai mult. Pe cât posibil, tăiați din făinoasele pe care le aveți la masă.

La modul ideal, o masă trebuie să fie compusă din legume în proporție de 50%. Restul trebuie să fie proteine și făinoase (sau amidon), în cantități egale.

O porție corectă de făinoase poate însemna o felie de pâine, 1 cartof, 3 linguri de paste, fulgi de cereale, orez sau leguminoase.

„Dacă o farfurie conține 50% făinoase, va fi o farfurie de îngrășat”.

De vreți să slăbiți, umpleți farfuria cu proteine și legume.

Tăiați din grăsimile alimentare

Tot ce înseamnă brânză, mezeleuri, ulei, prăjeli, semințe, nuci  – trebuie servite în cantități mici.

Acestea sunt surse concentrate de grăsimi și calorii.

„Se mănâncă pentru plăcerea gustului, nu ca să ne săturăm”.

Puteți exagera cu legumele

Legumele și verdețurile trebuie servite la fiecare masă. Nu există nici o restricție în privința lor.

„Sunt singurele alimente care pot fi consumate fără limită de cantitate – cu cât mai multe cu atât mai bine”.

Cartofii nu trebuie incluși la capitolul „legume”, mai ales cei prăjiți.

Salatele nu trebuie îmbibate cu ulei. O lingură este suficientă. Amestecați-o cu suc de lămâie sau oțet și veți obține un sos ușor de distribuit în salată.

Cel mai eficient preparat pentru slăbit este ciorba, spune nutriționistul. Aceasta conține o multitudine de legume hipocalorice și un volum mare de apă.

Citește șiO supă cu efect rapid de slăbire – doar 3 ingrediente!

Beți cât de multă apă

Hidratarea este importantă nu doar pentru sănătate, ci și pentru siluetă.

Avem interzis la roințăieli, însă nu și la apă, pe care o putem sorbi toată ziua.

Putem bea ceai, lapte sau cafea. Sucul de fructe îngrașă, inclusiv cel fără adaos de zahăr.

Fructele conțin fructoză, iar aceasta are un efect similar alcoolului în ceea ce privește grăsimea abdominală.

Oricine poate urma aceste sfaturi. Va fi greu la început, însă după câteva săptămâni se poate intra într-un firesc.

„Mâncatul sănătos va deveni un obicei, un stil de viață”.

Citește și – 7 compuși naturali care ajută la pierderea în greutate

Sursă articol: Dr. Mihaela Bilic, Niciodată nu ne săturăm de slăbit: https://www.facebook.com/mihaela.bilic

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.